INZERCIA

Ešte atraktívnejší Evoque

Range Rover Evoque prichádza pre modelový rok 2017 s mnohými vylepšeniami. Najväčším lákadlom je však verzia kabrioletu.

Range Rover Evoque prichádza pre modelový rok 2017 s mnohými vylepšeniami. Najväčším lákadlom je však verzia kabrioletu.

Model Range Rover Evoque je stelesnením úspechu. Od svojho uvedenia na trh v roku 2011 získal viac ako 182 národných a medzinárodných ocenení. Dovedna si ho kúpilo viac ako 520 000 zákazníkov na celom svete a naďalej je najžiadanejším luxusným SUV vo svojom segmente. Automobilka však ani náhodou nespí na vavrínoch. Naopak, ide ďalej a pre modelový ročník 2017 pripravila niekoľko noviniek, ktoré zvýšia atraktivitu modelu Evoque.

O 80 % lepší

Jednou z nich je nový multimediálny systém InControl Touch Pro, ktorý dostal až 10,2-palcový dotykový displej v štýle smartfónu či tabletu. To znamená, že ho môžete ovládať bežnými gestami prstami – švihnutie, posunutie, ťuknutie a tiež zväčšenie detailu roztiahnutím prstov, resp. jeho zmenšenie stiahnutím prstov. Nový displej poskytuje extra široký formát 21:9 s rozlíšením 1 280 × 542 pixelov, čo predstavuje až 80-percentné zvýšenie oproti štandardnej osempalcovej dotykovej obrazovke. Majitelia ocenia nielen väčší rozmer a krajšie vykreslenie detailov, ale aj rýchlejšie reakcie systému a tiež možnosť prispôsobiť si základné zobrazenie displeja, vďaka  čomu môžu mať svoje obľúbené aplikácie stále na dosah ruky.

Evoque ako kabriolet

Najväčším lákadlom je Evoque Convertible, ktorý sa stáva nielenže prvým kabrioletom značky Range Rover, ale aj vôbec prvým kabrioletom v triede SUV. Evoque Convertible si pritom zachováva elegantné dizajnové proporcie pôvodného dizajnu päťdverového modelu a trojdverového kupé. Strecha sa po stlačení tlačidla za pomoci elektromotorov v priebehu 18 sekúnd schová za zadné sedadlá tak, aby nijako nedeformovala čisté línie karosérie. Samotný mechanizmus po zložení strechy prekryjú diskrétne panely. Konštruktéri vyvinuli aj nové bezrámové dvere. Zároveň prepracovali horné časti zadných blatníkov, aby objem batožinového priestoru utrpel čo najmenej. Ostalo úctyhodných 251 dm3 a využiteľnosť kufra môže zvýšiť otvor na lyže. V ponuke nechýba ani deflektor, ktorý zlepšuje aerodynamický komfort pri jazde vo dvojici. Samotná strecha je vyrobená z tkaniny so špeciálnymi akustickými vlastnosťami a možno s ňou manipulovať až do rýchlosti 48 km/h. Mimochodom, jej opätovné natiahnutie trvá 21 sekúnd. Evoque Convertible je štvormiestny. Posádku v prípade havárie chráni prepracovaná štruktúra karosérie so zosilnenými A-stĺpikmi a vystreľovacími oblúkmi za zadnými sedadlami, ale tiež nové airbagy prispôsobené špecifikám otvorenej karosérie. Samozrejmosťou sú kvalitné materiály a v ponuke sú všetky prvky pôvodného päťdverového modelu a kupé, vrátane off-roadových asistentov – regulácia zjazdu z kopca (HDC), asistent rozjazdu do kopca (HSA), postupné uvoľňovanie bŕzd v strmom kopci (GRC), ale aj monitorovanie hĺbky brodenia, či systémy Terrain Response a All-Terrain Progress Control. Nie je to teda iba taký mestský chválenkár, ale plnohodnotný Range Rover.

Text: Peter Varga, foto: archív 

sme490w3-r332_res.jpg

sme490w8-r700_res.jpg

sme490w9-r933_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!

Prečo vás trápia čierne a biele bodky alebo vyrážky? Porozumejte spúšťacím faktorom a zlepšite stav svojej problematickej pleti.

Tlačové správy

Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE

Vedeli ste, že väčšina nákladov na energie obvykle pripadá na vykurovanie a ohrev vody?

Tlačové správy

Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze

Každý chce dobré a rýchle riešenia. Nečudo, veď súčasné technológie nás už dávno predbehli.

Tlačové správy

Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať

​​​​​​​Rozhovor s nezávislou kandidátkou na primátorku mesta Košice, Alenou Bašistovou.