SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tí, ktorí sú zodpovední za vandalizmus, volajú po zodpovednosti

Za posledných 10 týždňov sa toho v Košiciach stalo dosť. Spoločnosť EEI pôsobí v meste už od augusta 2012.

Ľudia, ktorí nesú zodpovednosť za vandalizmus 

v Košiciach, dnes volajú po zodpovednosti

Za posledných 10 týždňov sa toho v Koši-ciach stalo dosť. Spoločnosť EEI pôsobí v meste už od augusta 2012. Do konca tohto roku dosiahne suma, ktorú firma zaplatí mestu len za prenájom parkovacích miest v centre, 2 064 000 eur. K tomu treba pripočítať    ročne približne 200-tisíc eur straty, ktorú EEI znáša pri prevádzke parkovacieho domu pri Steel Aréne a ktorú tým pádom neznáša mesto. Do konca roku to teda bude spolu 800-tisíc. A ešte k tomu treba pripočítať viac ako 2-miliónovú investíciu, ktorú firma vynaložila na budovanie rezidentského systému.

 

KOŠICE. Odkedy sme sa v júni 2016 na základe riadnej zmluvy a riadneho VZN pustili do budovania rezidentského systému, čelíme sústredenej, premyslenej a zlomyseľnej kampani skupiny ľudí, ktorej sa rôznymi zákernými metódami podarilo časť občanov mesta presvedčiť, že sme nezodpovedná a amatérska firma. Tejto kampani sa nebolo možné ubrániť.

 

Znehodnocovanie, zastrašovanie, ohováranie

Metód bolo použitých hneď niekoľko. Znehodnocovanie dopravného značenia, zastrašovanie pracovníkov, ohováračské kampane na sociálnych sieťach, vymyslené obvinenia a podobne. Najhorší však bol masívny vandalizmus a podpora násilia.

Ľudia, ktorí nesú minimálne nepriamu (a čas ukáže, či nie aj priamu) zodpovednosť minimálne za podnecovanie k takýmto prejavom, sa neboli dodnes schopní ani len podpísať pod deklaráciu odsudzujúcu násilie a vandalizmus ako také. Ide pritom podľa nás o úplne nevinnú deklaráciu, ktorá volá po jednom jedinom – spoločnom podpise ľudí, ktorí odmietajú násilie a vandalizmus.

Títo ľudia (a konkrétne máme na mysli pánov Burdigu, Lörinca a pol.) dnes volajú po zodpovednosti a varujú mesto pred spoluprácou s našou firmou.

znacka-r760_res.jpg

 

Chyby sme si vždy vedeli priznať

Máme veľkú úctu voči všetkým obyvateľom mesta Košice. Nerobíme a nikdy sme nerobili nič iné, iba sa im snažili poskytnúť najlepšiu možnú službu. Keď sme spravili chybu – ospravedlnili sme sa. Keď sme sa pomýlili vo vyjadreniach – ospravedlnili sme sa. Keď sme niečo nesprávne  alebo nie úplne jasne vysvetľovali, snažili sme sa to čo najrýchlejšie vyjasniť a uviesť na pravú mieru. Nie sme neomylní, ale svoje chyby sme si vždy vedeli pri-znať. Okrem iného aj z úcty k občanom mesta, pretože sa ich to týkalo a týka.

A tak, ako máme veľkú úctu k občanom mesta, nemáme ju voči pánom Burdigovi, Lörincovi a spol. Títo ľudia za posledné týždne preukázali toľko zla, farizejstva a klamárstva, že sa to len ťažko dá popísať. Všetci ľudia, ktorí sa stali účastníkmi protestov proti našej spoločnosti, na to majú právo a všetci ľudia, ktorí si myslia o parkovaní v meste čokoľvek, majú právo to dať najavo a majú právo sa k tomu vyjadrovať.

Páni Burdiga, Lörinc a spol. však nie. Aspoň pre nás určite nie. Právo ohovárať, dehonestovať a najmä klamať, nemá v    slušnej spoločnosti nikto. A títo páni počas posledných 10-tich týždňov nič iné nerobili.

Mrzia nás všetky nedostatky, chyby a omyly, ktoré sa v posledných týždňoch stali. Naši pracovníci a pracovníci subdodávateľských firiem, ktorí pracovali v hektickom prostredí a často čelili aj priamym hrozbám násilia, sa ich nedokázali bohužiaľ vždy vyvarovať. Napriek tomu odviedli obrovský kus poctivej a profesionálnej práce a nič na tom nezmenia ani zlomyseľné klamstvá pánov Burdigu, Lörinca a spol.

A v tejto súvislosti by sme sa chceli verejne poďakovať viac ako tisícke obyvateľov rezidentských zón, ktorí nám v dotazníku spokojnosti písomne potvrdili spokojnosť s našou prácou. Zároveň tiež stovkám ďalších, ktorí nám najmä v posledných dňoch adresovali stovky mailov, listov alebo aj priamych telefonátov vyjadrujúcich podporu. Poznámky, návrhy, pripomienky a rovnako tak aj vecnú kritiku týchto ľudí si vážime, pretože sú vyslovované úprimne, pravdivo a zodpovedne. Takýchto ľudí je v meste Košice určite viac ako pánov Burdigov, Lörincov a spol. A takíto ľudia sa práve v posledných dňoch rozhodli, že sa nenechajú prekričať ľuďmi, ako sú páni Burdiga, Lörinc a spol. A pre Košice, ktoré sú určite jedným z najkrajších a najpríjemnejších miest na Slovensku, je to len dobre. Z klamárstva, zloby a skrytej podpory násilia, vandalizmu a občianskej neznášanlivosti totiž ešte nikdy a nikde na svete nevzišlo nič dobré.    

              Tím EEI

eei-1-new-r181_res.jpg

eei-2-new-r820_res.jpg

eei-3-new-r159_res.jpg

__________________________________________________________

Čo si myslia o rezidentskom parkovaní obyvatelia

desiatich zón a centrálnej mestskej zóny Košíc?

Médiá aj sociálne siete sú plné názorov ľudí, ktorí odmietajú nový systém parkovania v Košiciach. Názory tých druhých až taký veľký priestor nemajú. Všetky zainteresované skupiny sa pritom oháňajú podpismi, petíciami a pripomienkami občanov a všetci tvrdia, že tých „ich" je viac. Čo si však skutočne myslia ľudia zo zón, kde sa rezidentský systém uviedol do praxe? 6. - 8. septembra 2016 sme sa v týchto zónach ľudí na to pýtali a mnohí ďalší nám svoje názory zaslali mailom, alebo ich vyjadrili v telefonátoch. Tu je niekoľko autentických názorov ľudí, ktorých sa zmeny v parkovacom systéme reálne dotkli a ktorí dnes posudzujú jeho prínos, alebo jeho nedostatky. Okrem jedného pána všetci slušne vysvetlili, že fotiť sa radšej nedajú a dohodli sme sa, že uvedieme iba iniciály ich mien. Nakoniec sme sa rozhodli, že nebudeme zverejňovať ani fotku toho pána, ktorý dal súhlas.

_________________________________________________________________

 

Hanbite sa, Burdiga...

8. september: Telefonát pani E. K., ktorá zastupuje majiteľov bytov na Fibichovej ulici číslo 1 - 11

Pani E.K. z Fibichovej ulice je už na dôchodku a situáciu pozorne sleduje: „To, čo predviedol ten, čo chodí s tými nálepkami s tým geodetom na novom parkovisku na Krivej, ten Burdiga, to je obyčajný humbug. Ja som tam stála s tými robotníkmi, čo stavali parkovisko a oni sami natiahli ten asfalt aj na staré diery - ešte som ich za to aj pochválila, lebo to nemuseli. A on tam potom príde vymeriavať metre? A vykrikovať o porušovaní zákona - skoro ma šľak trafil, mal by sa hanbiť a spolu s ním všetci tí, čo sa na tom podieľajú.”

Dôchodkyňa z Fibichovej ďalej vymenúva veci, ktorých sa tamojší ľudia boja:  „Ľudia u nás sa boja len jedného, že či nebudú pred našimi domami parkovať podnikatelia z Krivej z podnikateľského centra, lebo to je problém. Tiež si myslia, a je ich dosť, že keď u nás vlastnia byt, ale nemajú tam trvalý pobyt, že by tiež mali mať kartu rezidenta, alebo, že keď tam majú nájomníka, nech mu ju môžu vybaviť - keď toto bude schválené, tak Vám garantujem, že celá Fibichova- akože tu ja každého poznám, sa postaví za tento systém, pretože inak sa tu v parkovaní zbláznime." Pani síce situáciu sleduje pozorne, ale ani ona nevedela, že návštevníci nemusia večer od 18.00 až do nasledujúceho rána 7.30 platiť, ani to, že v sobotu návštevy neplatia od 13.00 a ani to, že celá nedeľa alebo štátne sviatky sú pre návštevníkov zón zdarma. „Toto ľuďom povedzte, veď aj moji vnuci si minule kupovali v nedeľu lístky – vidíte, toto som nevedela, to je správne," hovorí pani E. K. a na záver adresuje vandalom tvrdé slová: „Grázli, lumpovia a autičkári, čo tu teraz predvádzajú, je hanba celého mesta a policajti - mestskí aj tí druhí by ich mali hnať preč odtiaľto od slušných ľudí."

kriva-ulica-r697_res.jpg

Nové parkovisko na Krivej ulici

Toto parkovisko označil Henrich Burdiga za protizákonne postavené a keď kontrola zistila, že to nie je pravda, neunúval sa ani len pokúsiť o ospravedlnenie.

_________________________________________________________________

Kto podporuje a kto odmieta rezidentský

systém parkovania?

Z doteraz zverejnených informácií je možné zistiť iba to, že časť Košičanov odmieta služby spoločnosti EEI, pričom druhá časť Košičanov si, naopak, služby firmy, ktorá na základe zmluvy s mestom sprevádzkovala prvý komplexný rezidentský systém parkovania na Slovensku, pochvaľuje. Médiá väčšinou zverejňujú najmä kritické príspevky a poznámky občanov Košíc, na ktoré sa pravidelne snažíme čo najskôr a pravdivo reagovať. V prípade, ak dôjde z našej strany k omylu (nepopierame, že k omylom došlo) sa rýchlo snažíme aj verejne ospravedlniť.

pepo020-r998_res.jpg

pepo023-r956_res.jpg

_________________________________________________________________ 

Aké čísla a fakty boli doteraz zverejnené?

 Aktivisti z iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent - občianska neposlušnosť:

Aktivisti na čele s Henrichom Burdigom tvrdia, že disponujú petíciou 15- a viac tisíc Košičanov, ktorí nechcú, aby fungoval systém rezidentského parkovania v nových desiatich rezidentských zónach.

Petíciu, ktorá podľa slov pána Burdigu dáva aktivistom mandát na boj o zrušenie systému a vytvorenie nového - bližšie nešpecifikovaného systému - doteraz nikto v celku nevidel.

Tento jeden petičný hárok sme odfotili v priestoroch jedného košického business centra, kde bol voľne k dispozícii na podpisy. Z jedenástich podpisov sa dva týkajú obyvateľov Vranova nad Topľou a obce Brody a zvyšných deväť podpisov sú občania s adresami mimo desiatich rezidentských zón.

eei-foto-r496_res.jpg

Vzniká tu otázka:

Prečo podpisujú petíciu proti rezidentskému systému parkovania v Košiciach obyvatelia iných miest, respektíve Košičania z iných častí mesta, ako je desať rezidentských zón? Veď sa ich to predsa netýka?

OMYL - TÝKA SA ICH TO! S veľkou pravdepodobnosťou ide o ľudí, ktorí sú nahnevaní, pretože po dlhých rokoch stratili možnosť voľne parkovať pred domami obyvateľov desiatich zón a Centrálnej mestskej zóny.

_________________________________________________________________

 

Dotazník spokojnosti Košičanov,

ktorí si kúpili rezidentskú kartu

-       Predali sme spolu 4 088 rezidentských kariet v desiatich zónach a Centrálnej mestskej zóne.

--  1 789 ľudí, ktorí si kupovali karty dobrovoľne, vyplnilo dotazník spokojnosti, ktorý obsahoval aj otázku, či si myslia, že uprednostnenie rezidentov v otázke parkovania pred ich bydliskami je správne.

--  1 500 z nich (čiže 83,85 %) označilo rezidentský systém za správne riešenie.

--  208 z nich (11,62 %) označilo rezidentský systém za nesprávne riešenie.

--  Zvyšní to nevedeli, alebo nechceli posúdiť a zvolili odpoveď „neviem".

-

-Z dohľadateľných a overiteľných údajov je teda zrejmé, že obyvatelia zón 1 - 10 a Centrálnej mestskej zóny systém rezidentského parkovania masívne podporujú. Mnohí dokonca vyjadrujú obavy z toho, že bude zrušený.

-Ich názory (tak ako nám ich zaslali, alebo povedali a zároveň súhlasili s ich zverejnením) vám prinášame na nasledujúcej strane.

pepo030-r385_res.jpg

*** 

Poslanec Oto Žarnay

Predkladateľ návrhu na zrušenie desiatich rezidentských zón

-  Pán poslanec tvrdí, že na jeho adresu prišlo viac ako 100 mailov, ktoré vyjadrujú jeho návrhu podporu.

-  Zároveň spochybnil závery mesta, ktoré v rámci pripomienkového konania k návrhu poslanca Žarnaya obdržalo podľa stanoviska mesta 86 občianskych pripomienok s pomerom 23:56 v neprospech poslanca Žarnaya.

-  Pán poslanec tvrdí, že nie je možné rozhodovať sa na základe necelej stovky mailov

***

Poslanec Michal Djordjevič

-   Pán poslanec zverejnil, že získal 794 podporných stanovísk obyvateľov Centrálnej mestskej zóny, ktorí zásadne nesúhlasia s úvahami o zrušení rezidentského systému parkovania.

__________________________________________________________

 

 

 

Ľudí priamo na uliciach sme sa pýtali tieto tri otázky:

1. Ubudlo podľa vás áut z Vašej rezidentskej lokality od 1. júla 2016 odkedy funguje rezidentský systém, je to teraz lepšie ako to bolo pred tým? Parkuje tu menej áut?

2. Čo si myslíte o tom, že skupiny vandalov, ktorí sa vychvaľujú, že bojujú spravodlivý boj proti  rezidentskému systému parkovania, ničia nové dopravné značky, parkomaty a dokonca aj ohrozujú ľudí, ktorí tieto dopravné značenia rozmiestňujú?

3. Ako sa dá podľa vás tento systém vylepšiť?

 

***

Vandalizmus je hlúposť. Čo sa tým akože vyrieši?

Mestská polícia by to mala začať poriadne kontrolovať

Čabala A., Škultétyho,

Zóna - 6:

Pán Čabala A. si myslí, že áut v zónach ubudlo, ale nie je si istý, ako to bude teraz, keď sa všetci vrátili z dovoleniek a idú do práce. „Uvidíme, ako sa to potom vyvinie, ale áut určite ubudlo, aj keď ráno a okolo obeda je tu riadny frmol", hovorí.

Ničenie značenia a všetok vandalizmus, ktorý sa okolo parkovania v meste rozpútal, považuje za odsúdeniahodnú vec, ktorá nič nerieši. „Možno sa to malo lepšie s ľuďmi prediskutovať, pretože to je v zásade dobrá vec, ale takto, keď mnohí nevedia čo a ako, je to potom takto, že niektorí aj takto reagujú," hovorí.

Podľa pána Čabalu A. by mali byť v zónach jednoznačne rozmiestené tabule, ktoré jasne hovoria, že ide o rezidentskú zónu a najmä, že mestská polícia by mala toto jasne kontrolovať a pokutovať tých, čo porušujú pravidlá. „V zónach pre rezidentov by mali parkovať len rezidenti - tým pádom tu nepotrebujeme žiadne automaty," myslí si pán Čabala A.

Bez dodržiavania zákonov nepomôže ani najlep-ší systém na svete

Jozef P., Jakobyho 12, Zóna 9 (jediný súhlasil s fotením, ale fotografiu nezverejníme):

Pán Jozef P. podporuje nový systém parkovania, ale na vlastné oči každý deň vidí, ako sa porušujú jeho pravidlá.  „Tak tu máte príklad, cca pol roka tu stojí staré auto, majiteľ odcestoval do zahraničia a zaberá miesto na parkovanie. Ľudia sú benevolentní voči parkovaniu, teoreticky sa parkuje dobre a sú ľudia, ktorí nemajú problém sa prejsť do centra a nechajú auto doma," hovorí. Vandalizmus a ničenie majetku považuje za hanbu mesta a jeho obyvateľov. „Nič, čo sa vybuduje alebo postaví sa nemá ničiť, pretože to je vždy škoda. Viete - sú ľudia, čo si vypijú a potom robia takéto veci," vysvetľuje a dodáva, že systém parkovania sa určite dá vylepšiť, ale ani najlepšie riešenia nebudú fungovať, keď sa nebudú dodržiavať zákony. „Kým si ľudia neuvedomia, že je lepšie dodržiavať zákony a pravidlá, nezískame nič, ani keď budeme mať najlepší systém na svete," hovorí na záver pán Jozef P.

Vandali musia znášať dôsledky svojich činov

Jaroslav Dz., Masarykova, Zóna 10:

„Áno, je to lepšie, pre nás je to omnoho lepšie", hovorí Jozef Dz. a dodáva, že vandalstvo v akejkoľvek podobe je trestným činom, za ktorý musia páchatelia znášať aj následky. „Dúfam, že to tak aj bude, lebo som čítal, že poničili toho naozaj veľa," dodáva Jaroslav Dz. O vylepšeniach systému sám neuvažoval, pretože sa nepovažuje za odborníka na túto tému.

Vandalizmus je hlúposť. Čo sa tým akože vyrieši?

Denisa H., rozprávala za staršiu pani z Bencúrovej 4, Zóna 10:

Pani z Bencúrovej si myslí, že všetko má dve strany a tak ako ubudlo áut, pribudlo aj nahnevaných vodičov, ktorí zrazu nemôžu parkovať tam, kde predtým mohli. Sama často upratuje parkovacie miesta pred domom, tak ako upratuje okolo celého domu, lebo ako hovorí: „Poriadok musí byť a neporiadok ma vždy hneval - mala by firma upratovať a čistiť tie parkovacie miesta, nie?"- pýta sa. Vandalizmus je podľa nej hlúposť: „Čo sa tým akože vyrieši? Veď to sú škody, ktoré budeme nakoniec platiť všetci a to je hlúposť veliká," hovorí. Pri otázke ako vylepšiť systém, čiperná pani odpovie: „Vidíte - nad tým som nepremýšľala - budem asi musieť."

Protesty sú reakciou na aroganciu mesta

Eva H., Fibichova ulica, Zóna 1:

Eva H. z Fibichovej ulice si na rozdiel od pani E. K. z tej istej ulice nemyslí, že sa niečo dobré urobilo a parkovanie je podľa nej rovnako ťažké ako predtým, a to najmä kvôli podnikateľom z podnikateľského centra na Krivej. „Pre nich je ľahšie parkovať si tu, hoci tam si centrum financuje vlastné parkovisko - nechápem, ako je to možné," rozčuľuje sa. Protesty, vrátane tých vandalských, do istej miery chápe ako reakciu na aroganciu mesta. „Určite to nie je nič príjemné, ale je to istý typ protestu - možno silný, ale tak to je," hovorí a dodáva, že súkromná firma nemá čo riadiť parkovanie v meste. Ľudia by podľa nej pokojne mohli platiť napríklad aj 35 € ročne rovno mestu a podľa nej by bol potom pokoj.

My z Palárikovej sme pobúrení, ako je ničený majetok

Katarína B. , Palárikova, Zóna 2:

Katarína B. z Palárikovej ulice je za celý nový systém parkovania vďačná. Po dlhých rokoch si podľa nej všetci obyvatelia ulice parkujú v pohode. „Toto sa tu malo už dávno, už pred desiatimi rokmi urobiť. Roky sme sa tu trápili s parkovaním pred vlastnými domami - to nie je predsa normálne," hovorí pani Katarína B. a dodáva, že ľudia z Palárikovej sú pobúrení z vandalizmu a ničenia majetku. „To teda naozaj nemá žiadny zmysel - to nemôžu robiť normálni ľudia," dodáva. K systému má jednu dôležitú výhradu, ktorá sa týka zjednosmernenia Palárikovej. „To je podľa mňa nezmysel - naša ulica je dosť široká na obojsmernú premávku. A nie som sama z Palárikovej, kto si to myslí, to vám poviem rovno," uzatvára rozhovor pani Katarína B.

Primátor by si to mal vyriešiť

Peter B., Skladná, Zóna 4:

Peter B. zo Skladnej ulice je v rozhovore veľmi stručný a nemyslí si, že by nejako zvlášť ubudlo áut v jeho zóne. O vandalizme má jasno: „Nikto a nikde by nemal devastovať a ničiť súkromný, mestský, alebo akýkoľvek iný majetok - s tým sa nikdy nebudem vedieť stotožniť," hovorí a dodáva, že vylepšenie systému nechá na zastupiteľstvo a ľudí, čo tomu rozumejú. „Primátor by si to mal doriešiť," hovorí.

List poslancovi Žarnayovi

Pán Vojtech J. zaslal svoj list poslancovi Otovi Žarnayovi a poslal ho aj nám s tým, že súhlasí, aby sme ho zverejnili:

Pán poslanec Žarnay,

Pred 1. júlom 2016 sme na Palárikovej ulici nespočetné roky prežívali to, o čo sa teraz usilujete Vy: bezbrehé, živelné parkovanie zadarmo pre všetkých vidiečanov a všetkých návštevníkov Košíc, ktorí chcú parkovať zadarmo a navyše v blízkosti centra. Po 1. júli sa na našej ulici cítime ako v kúpeľoch, pred domami nám nekrúžia od skorého rána  cudzie autá a my konečne máme kde parkovať. Vykúpili sme sa za mizerných 35 eur a keď bude treba, radi dáme aj viac, len aby sa neopakovali nami zažité hrôzy.

Zamýšľame sa nad tým, o čo Vám v skutočnosti ide spolu s aktivistami. Máme ďalšie roky čakať, kým sa dohádate na systéme, ktorý bude vyhovovať proletársky zmýšľajúcim motoristom a parkovania chtivých zamestnancov Auparku, či VSE? Bude Vám vyhovovať bezprávie, o ktoré sa usilujete?

V tomto zmysle prijmite pozdrav od majiteľov bytov na Palárikovej ulici č. 2-10

V. J. (obyvateľ Palárikovej ulice)

pepo044-r127_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 960
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 078
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 279
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 930
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 887
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 597
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 1 821
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 736
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

V Tunisku sa natáčali scény z filmu o Angelike aj Gladiátor.


INZERCIA 13 h
Ilustračné foto

Naše lesy, naše drevo – spravujeme ich zodpovedne a transparentne.


4. júl

V lete sú Maldivy lacnejšie a prázdnejšie. Stačí vedieť, do čoho idete.


INZERCIA 4. júl

Júlové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 3. júl
SkryťZatvoriť reklamu