Ledva sme si stihli zvyknúť na kvality súčasného Volkswagenu Golf, už pre nás automobilka prichystala ďalší, vylepšený model. Keďže neradno príliš meniť niečo, čo majú ľudia radi, ani facelift Golfu pre neho neznamenal nijaké drastické zmeny. Stačilo trošku upraviť tvar predných aj zadných svetiel, vybaviť ich LED technológiou s novou grafikou, modernizovať nárazníky, pridať pár pútavých farieb a ponúknuť krásne nové tvary diskov kolies, a bolo vystarané. Nový Golf výrazne omladol a pôsobí ešte modernejšie, než pred tým.
Podstúpil však ešte niekoľko zmien, ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné – teda ak si doňho nesadnete. Pár nových materiálov a farieb pre kvalitnejší pocit z kabíny si možno ani hneď nevšimnete, pretože vás isto očarí nový informačno-zábavný systém. Najväčšou novinkou je príplatkový Active Info Display, teda digitálny LCD displej, ktorý nahrádza klasické prístroje s analógovými ručičkami. Presne taký istý používa aj Passat a Tiguan, pričom si ho všetci zákazníci pochvaľujú.
Pri pohľade viac doprava zas zbadáme vynovený displej navigácie. Ten je pre každý stupeň výbavy väčší, než pred tým, pričom vrcholom ponuky je systém Discover Pro s novou, „sklenenou“ povrchovou úpravou a uhlopriečkou až rekordných 9,2 palca. To je rekordná hodnota! Na väčší displej sa zmestí viac informácií a preto sa zlepšili aj možnosti auta ohľadom konektivity. Dostupné sú online aplikácie, ktoré vám poskytnú informácie o doprave, počasí, cenách phonných hmôt a podobne. Všetky dôležité informácie si môžete ponovom vložiť na personalizovateľnú domácu obrazovku, podobne ako na smartfóne. Pribudol systém Media Control, pomocou ktorého môžete ovládať navigáciu či audiosystém cez Wi-Fi pomocou tabletu či notebooku. Najväčšou novinkou je však spomínané ovládanie gestami. Je to pôsobivá hračka. Stačí vykonať jeden z definovaných pohybov vo vzduchu pred obrazovkou navigácie a systém zázračne poslúchne. Paráda! Najmä na neznalých cestujúcich pôsobí tento trik ohromujúco.
S modernizáciou nezaostali ani asistenčné systémy. V podstate sa môžeme tešiť na tie isté, aké nájdeme aj v Passate. Je tu Emergency Assist, Trailer Assist, Traffic Jam Assist (poloautonómna jazda v dopravnej zápche) a Golf dokáže rozpoznávať aj chodcov a autonómne pred nimi zabrzdiť či aspoň zmierniť dopady zrážky. Posledné a trochu prekvapujúce zmeny sa udiali pod kapotou. V dobe, keď všetci zmenšujú svoje motory, dáva Volkswagen do Golfu celkom nový, väčší motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Napriek väčšiemu objemu by však mal mať nižšiu reálnu spotrebu.
Volkswagen Golf opäť ukazuje, že postupné zmeny mu idú veľmi dobre. Koniec-koncov je to jeho dlhodobá stratégia. Fakt, že sa ho od uvedenia prvej generácie až doteraz predalo vyše 33 000 000 kusov, iba dokazuje, že Volkswagen to robí správne. Viac si prečítajte na www.volkswagenblog.sk.