SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Podnikajú so srdcom aj vďaka hlasom zamestnancov UniCredit Bank

UniCredit Foundation v spolupráci s Nadáciou PROVIDA podporili štyri sociálne start-upy, ktoré dokážu prepojiť podnikanie...

Bratislava, Admin – UniCredit Foundation v spolupráci s Nadáciou PROVIDA podporili štyri sociálne start-upy, ktoré dokážu prepojiť podnikanie so službou verejnosti. Cieľom sociálneho alebo spoločensky prospešného podnikania je okrem generovania vlastného zisku aj zlepšovať životy tých, ktorí mali v živote menej šťastia, či zdravia.  Ide o organizácie, ktoré zamestnávajú znevýhodnené skupiny obyvateľstva,  alebo riešia ekologické problémy.  Ich podnikanie je síce postavené na „komerčnom modeli“, ale na rozdiel od bežného podniku tento model nie je prostriedkom k maximalizácii zisku ale k dosiahnutiu merateľného spoločenského dopadu.

O tom, že prepojenie biznisu a zároveň riešenie spoločenských problémov dokáže fungovať, presvedčilo na jeseň tohto roku odbornú porotu projekty štyroch  organizácií na Slovensku. Celkovo tak získali 64 tisíc eur na podporu spoločensky prospešného podnikania ako i odborné konzultácie.

Navyše, zamestnanci UniCredit Bank hlasovali spomedzi štyroch víťazov grantovej schémy za najsympatickejší projekt, ktorý získal od UniCredit Foundation cenu sympatie až vo výške 5 000 eur.

Najúspešnejším projektom aktuálneho ročníka sa stal projekt SARAHS – Na vlne poznania, vďaka ktorému môžu záujemci a žiaci základných škôl spoznať, ako ľudia kedysi fungovali v symbióze s prírodou. Nezískal len grant 16 000 EUR ale aj dodatočnú podporu priamo od zamestnancov UniCredit Bank vo výške 5 000 EUR. Projekt na realizáciu ekocentra ocenili predovšetkým za kvalitný tím so silnou víziou pre ďalší rozvoj a možnosti ako ho replikovať na ďalšie slovenské školy.

„Našim cieľom projektu bolo vytvorenie environmentálneho zázemia vo forme ekoučebne, s pridruženými priestormi a možnosťami na to, aby sme vzdelávacím výletom mohli dať nový rozmer. Kľúčové pre nás bolo, že z počiatočnej myšlienky výletov sme sa po diskusiách posunuli ďalej a dokážeme z ekocentra a prostredia školy spraviť malé biznis centrum, ktoré vytvára zisk. To je dôležité nie len pre školu, ale aj pre celú komunitu,“ zhrňuje Ján Salanci, riaditeľ SARAHS.

Program „Môžu ryby lietať?“ realizuje Nadácia PROVIDA v spolupráci s UniCredit Foundation a UniCredit Bank, ktoré podporujú rozvoj spoločensky prospešného podnikania okrem Slovenska v ďalších 16 krajinách skupiny UniCredit. „Každým rokom sa zvyšuje počet spoločensky prospešných start-upov. Okrem finančných prostriedkov zdieľame s našimi sociálnymi podnikateľmi aj manažérske skúsenosti, ktoré sú pri rozvoji akéhokoľvek typu podnikania to najcennejšie. Sme radi, že sa nám tento trend darí držať aj v programe Môžu ryby lietať?, kde sme aj tento rok podporili mnoho úspešných podnikateľských príbehov,“ hovorí Maurizio Carrara, predseda UniCredit Foundation.

Ocenené boli tiež projekty Analytický inkubátor (VIA IURIS), Darujme.sk (Centrum pre filantropiu) a Lepšia geografia. Každý z nich získal grant vo výške 16 000 EUR. Využiť ale mohli aj nefinančnú podporu.

„Je to zvlášť kombinácia finančnej podpory a kvalitných expertných konzultácií, ktorá stojí za úspechom programu „Môžu ryby lietať?“. Grant je vždy realizovaný v kontexte strategického rozvoja organizácie a nasmerovaný k posilneniu dlhodobej finančnej a programovej udržateľnosti organizácie pri maximalizácii jej spoločenského prospechu,“ pomenúva hlavný cieľ programu jeho odborný garant Peter Mészáros.

Z finančnej podpory UniCredit zabezpečila Nadácia PROVIDA pre portfólio programových organizácií  viac ako 160 hodín biznis poradenstva, zameraného najmä na stratégiu rozvoja, finančný manažment, marketing a predaj.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 184
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 291
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 816
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 823
  5. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 607
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 312
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 923
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 383
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 17 h

Na realitnom trhu sa objavila novinka – developer Čerešní zhodnotí domáce úspory.


INZERCIA 17 h

Chutia ako domov, sú čerstvé, kvalitné a nájdete ich pokope na jednom mieste.


INZERCIA 17 h

Lenka Madlenová, známa módna blogerka, dlhé roky učí ľudí nebáť sa farieb, kombinovať ich a experimentovať s oblečením.


INZERCIA 17 h
SkryťZatvoriť reklamu