SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Hodina času dnes vám ušetrí veľa času v budúcnosti

Štatutári už nebudú chodiť po úradné zásielky na poštu.

Štatutári už nebudú chodiť po úradné zásielky na poštu.

Túto komunikáciu nahrádzajú úradné elektronické schránky.

Štatutári firiem na ich aktiváciu potrebujú občiansky preukaz s čipom a bezpečnostný osobný kód BOK. Na ich vybavenie mali pôvodne čas do konca roka.

Keďže počet štatutárov, ktorým potrebné doklady chýbajú, je stále nedostatočný, Národná rada SR schválila odklad aktivácie elektronických schránok na 1. júla 2017. Novela zákona však nadobudne platnosť až vtedy, keď ju podpíše prezident SR Andrej Kiska. To nič nemení na fakte, že elektronická komunikácia prostredníctvom úradných elektronických schránok ušetrí budúci rok štatutárom mnoho času i nákladov za poštové služby i správne poplatky.

Ako sa dostať do eletronickej schránky

Kľúčom k vstupu do úradnej elektronickej schránky vašej firmy je občiansky preukaz s čipom (eID), bezpečnostný osobný kód BOK, čítačka a príslušný softvér. Občiansky preukaz s čipom, kódom BOK a čítačkou sa dajú vybaviť na ľubovoľnom Krajskom riaditeľstve PZ alebo klientskom centre bez ohľadu na miesto pobytu. Následne je potrebné nainštalovať si príslušný softvér z portálu www.statutar.sk alebo www.slovensko.sk a už sa stačí len prihlásiť do elektronickej schránky. Pre pohodlnú správu schránky je užitočné nastaviť si notifikácie o doručenej pošte pomocou SMS alebo e-mailu. 

Čo ak...

Ak z rôznych dôvodov nemôžete vstupovať do úradnej elektronickej schránky vašej firmy alebo nemáte na jej kontrolu čas, môžete na jej užívanie niekoho splnomocniť. Pre štatutára-cudzinca s trvalým pobytom v SR je dôležitým vstupom do el. schránky doklad o pobyte s čipom a aktivovaným bezpečnostným kódom BOK.

Všetky informácie nájdete na www.statutar.sk alebo na tel. čísle +421 2 35 803 083.

obr800x600novela-r405_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 100
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 133
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 369
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 346
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 977
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Júlové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 9 h

5. júla si na celonárodných oslavách pripomenieme dedičstvo sv. Cyrila a Metoda.


INZERCIA 23 h

Náklady rástli pre škody v USA, liečba tam patrí k najdrahším.


INZERCIA 2. júl

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 2. júl
SkryťZatvoriť reklamu