SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nadácia Tesco podporila domácich farmárov aj slovenské produkty

Podpora, akú potrebovali!

Grantový program Nadácie Tesco podporil cez vzdelávací projekt malých, mladých a rodinných farmárov, ale aj drobných výrobcov potravín. Nechýbali praktické kurzy moderných výrobných postupov zameraných na inovácie a zvyšovanie bezpečnosti tradičných farmárskych produktov, ako aj správne nastavenie ich obchodnej a marketingovej stratégie.

Nadácia Tesco podporila vzdelávací program pre lokálnych farmárov a malých výrobcov potravín sumou 80-tisíc eur. Záštitu nad celým projektom prevzala ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná. „Našou úlohou nie je len prekonávať aktuálne krízy, ale aj hľadať systémové riešenia pre poľnohospodárstvo na Slovensku do budúcnosti. Jedna z možností, ako oživiť celý sektor, je podpora mladých, malých a rodinných farmárov aj drobných výrobcov,“ uviedla Gabriela Matečná.

Do projektu sa zapojilo viac ako 200 farmárov. Kým v minulom roku bol projekt zameraný na oblasť hygieny a bezpečnosti potravín, tak tento rok podpora smerovala najmä do oblasti spracovania vlastnej produkcie, inovácií, bezpečnosti a kvality produktov. Cieľom bolo vytvoriť priaznivejšie podmienky na podnikanie v poľnohospodárstve a vo výrobe potravín, rozšíriť zamestnanosť a podporiť slovenský vidiek.

 „Cez grantový program sme pomohli vzdelať konkrétnych farmárov a malých výrobcov, ako si v budúcnosti môžu vyvinúť úplne nové inovatívne produkty. Iba tie nové produkty budú úspešné na konkurenčnom trhu, ktoré sú atraktívne pre spotrebiteľa a prinesú spotrebiteľovi pridanú hodnotu a zaujmú ho. Toto bol jeden z cieľov grantu,“ povedala Zuzana Lošáková, správkyňa Nadácie Tesco.

Rozvojom slovenského vidieka podľa Z. Lošákovej pomáha Nadácia Tesco vytvárať vyššiu a udržateľnú zamestnanosť v poľnohospodárstve. Tvrdí, že spolu s partnermi pomáhajú farmárom a malým výrobcom, pretože považujú za dôležité prispievať k rozvoju poľnohospodárstva a vidieka na Slovensku. Počas troch rokoch trvania grantu nadácie sa podarilo podľa nej pomôcť už vyše 500 farmárom a malým výrobcom.

 „Spoločnosť Tesco je lídrom v inováciách vo svojom sektore, a preto aj my ako nadácia Tesco sme radi, že sme mohli prispieť k vývoju jedinečných lokálnych produktov s vysokou pridanou hodnotou, ako aj vytvoreniu ich marketingovo-obchodnej stratégie,“ povedala Zuzana Lošáková.

Na záverečnej konferencii v Nitre, ktorá sa konala začiatkom decembra, farmári prezentovali aj nové plody svojej práce. Kým niektorí boli doteraz napríklad iba výrobcovia mlieka alebo vína, dnes už vďaka grantovému programu Nadácie Tesco dokážu vyrábať rôzne druhy syrov vrátane zrejúcich alebo vyrábajú rôzne potravinárske výrobky z hrozna, ktoré majú lokálny charakter s vysokou pridanou hodnotou. Na konferencii sa všetky strany zhodli, že toto je jedna z ciest, ako oživiť a podporiť slovenský vidiek.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 022
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 661
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 222
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 938
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 714
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 152
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 224
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

30 rokov dm drogerie markt

Bezpečie začína pri hraniciach: dm a združenie ZA SEBA spájajú sily v boji proti násiliu.


INZERCIA 3m

Významná časť územia je tvorená porastmi duba zimného kokošovského.


5 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji.


INZERCIA 16 h

Udržateľnosť nie je iba výstrelkom dnešnej doby.


INZERCIA 16 h
SkryťZatvoriť reklamu