SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Slováci najčastejšie nakupujú na čínskom AliExpress

Obľuba zahraničných e-shopov u nás naďalej rastie, slovenské e-shopy vypadli z rebríčka.

Obľuba zahraničných e-shopov u nás naďalej rastie. Do novembra tohto roku bolo vykonaných toľko platieb smerujúcich na AliExpress, ako za celý minulý rok. Analýza mBank uskutočnená na takmer milióne internetových platieb kartou priniesla aj ďalšie zaujímavosti. Za posledné tri roky sa počet transakcií smerujúcich na tento čínsky e-shop zvýšil štrnásťnásobne. 

Slováci na AliExpress nakupujú často a po malých čiastkach. Priemerná výška jednej platby sa tento rok pohybuje okolo desať eur, a to ako na Slovensku, tak aj v Čechách. Táto suma z roka na rok klesá. V roku 2015 bola hodnota jedného nákupu v tomto čínskom elektronickom obchode 12 eur a o rok pred tým dokonca až 16 eur. Česi minuli za jeden nákup v predchádzajúcich rokoch o 20 % viac ako Slováci.

Počet platieb smerujúcich na AliExpress je v súčasnosti dokonca vyšší ako súčet úhrad cez platobné brány PayPal a GoPay, ktoré klienti využívajú pre nákup v európskych e-shopoch. Ide však o oveľa nižšie čiastky. Z hľadiska preinvestovaného objemu v eurách má AliExpress menej než polovicu, čo znamená, že na AliExpress nakupujeme čoraz častejšie, ale po menších sumách.

Z pohľadu objemu viac ako tretinu platieb kartou na internete tvoria platobné portály ako PayPal, či GoPay. Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 26 % všetkých platieb. V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos, nasledovaný Tipsportom, Fortunou a B365. Z celkového objemu internetových transakcií smerovala do elektronických obchodov takmer tretina (31 %) platieb. V minuloročnom rebríčku sa nachádzali aj domáce e-shopy ako Alza.sk alebo Mall.sk, avšak do toho aktuálneho sa neprebojovali.

Obraty na zľavových portáloch v decembri zasa stúpajú až na dvojnásobok ročného priemeru. Čísla mBank zároveň vyvracajú obchodnícky pojem „slabý január“, keďže práve ten je podľa analýzy najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia počas neho minú dokonca o 15 % viac prostriedkov ako v decembri, čo zrejme súvisí s novoročnými výpredajmi. Naopak, najslabšími mesiacmi sú júl a september, kedy nastáva 12 % pokles internetových platieb kartou voči celoročnému priemeru.

Nové je tiež zistenie, že klienti mBank za rok minuli podobnú sumu za nákupy elektronických diaľničných známok, ako za všetky priame platby na Amazon. Treba pripomenúť, že klienti mBank patria k internetovo zdatnejším používateľom a elektronické transakcie využívajú vo zvýšenej miere.

TOP10 spoločností podľa objemu platieb kartou na internete (mBank) za 10/2015 – 10/2016

  1. PAYPAL
  2. ALIEXPRESS
  3. TIPOS
  4. TIPSPORT
  5. B365
  6. FORTUNA
  7. GOPAY
  8. STUDENT AGENCY
  9. AMAZON
  10. NIKE

mBank je najväčšou internetovou bankou, ktorá od roku 2007 mení bankový trh na Slovensku. Za ten čas si získala priazeň už viac ako 265 000 klientov, ktorým väčšinu služieb poskytuje zadarmo a prostredníctvom digitálnych kanálov v podobe špičkového internetového bankovníctva a mobilnej aplikácie. Medzi produkty mBank patria okrem osobných, podnikateľských a sporiacich účtov tiež kreditné karty, spotrebiteľské úvery a hypotéky. Na Slovensku pôsobí ako mBank S.A., pobočka zahraničnej banky a patrí do skupiny Commerzbank.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 316
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 820
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 226
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 739
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 362
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 746
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 553
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

CTP Slovakia buduje sieť 15 CTParkov s takmer miliónom m² plochy na prenájom


INZERCIA 22m

Výnosy vaječnej farmy Babičkin dvor s dlhopismi na pražskej burze vzrástli o 17 %.


INZERCIA 22m

V lekárni sa môžete dať aj vyšetriť, ponúka i športovú výživu a kozmetiku.


12 h

Ako silná firemná kultúra buduje lojalitu a spokojnosť zamestnancov každý deň


INZERCIA 29. apr
SkryťZatvoriť reklamu