SME

Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo

Úrokové sadzby na pôžičkách sú čoraz nižšie a s nimi sa zrýchľuje aj tempo, akým sa ľudia zadlžujú.

Úrokové sadzby na pôžičkách sú čoraz nižšie a s nimi sa zrýchľuje aj tempo, akým sa ľudia zadlžujú. Ak ešte pred niekoľkými rokmi bola najdôležitejším kritériom výška úročenia, dnes je to rýchlosť, akou je možné pôžičku získať. Detaily správania klientov v oblasti úverov zisťovala mBank na Slovensku a v Českej republike prostredníctvom výskumnej agentúry MNS Market Research spolu na vzorke tisíc respondentov.

Mať pôžičku sa stalo bežnou súčasťou života. Podľa štatistiky Národnej banky Slovenska si len v decembri ľudia zobrali spotrebné úvery spolu vo výške 279 miliónov eur. Tieto čísla navyše nezahŕňajú hypotéky, kreditné karty alebo povolené prečerpanie účtu.

Pri rozhodovaní o poskytovateľovi pôžičky uviedli respondenti dva faktory, ktoré považujú za najdôležitejšie. Prvým je, že v minulosti už boli klientom danej banky, alebo nebankovej spoločnosti. Druhým, rovnako dôležitým, je predchádzajúca dobrá skúsenosť s poskytovanými službami. Veľkosť marketingovej kampane, alebo meno finančnej inštitúcie nehrá pri ich výbere podstatnejšiu rolu. Ako dôležitejšia sa ukazuje možnosť vyriešiť väčšinu záležitostí súvisiacich s pôžičkou cez internet, tento prístup preferuje 53 % Slovákov a 65 % Čechov. Klienti na Slovensku v v drvivej väčšine preferujú vziať si spotrebný úver v banke – len desať percent respondentov si zobralo úver z nebankovej spoločnosti.

 „Z prieskumu vyplýva, že nadpolovičná väčšina klientov (53 %) si zobrala hneď prvú pôžičku, ktorá im bola ponúknutá. Pritom polovica z pôžičiek bola poskytnutá do 24 hodín, čo zvýhodňuje finančné inštitúcie s rýchlym schvaľovacím procesom,“ uviedla Beáta Bjelová, produktová manažérka mBank. Zároveň sa zdá, že klientom v oboch krajinách sa veľmi nechce do prieskumu trhu. Iba každý piaty žiadateľ si porovnal aspoň tri ponuky od rôznych poskytovateľov. Výskum mBank ďalej ukázal, že až 40 % Slovákov s pôžičkou nepozná počas splácania výšku svojej úrokovej sadzby.

Výška požičanej sumy má dva protipóly. Prvý tvoria nižšie objemy, keďže až 40 % spotrebných úverov je poskytnutých vo výške do 3 000 eur. Na druhej strane štvrtinu tvoria úvery v rozpätí od 7 000 do 20 000 eur. Až 80 % respondentov spláca mesačne sumu do 200 eur. Z toho vyplýva, že dĺžku splácania úveru si nastavujú podľa výšky mesačnej splátky tak, aby zodpovedala ich finančným možnostiam.

mBank je najväčšou internetovou bankou, ktorá od roku 2007 mení bankový trh na Slovensku. Za ten čas si získala priazeň už viac ako 265 000 klientov, ktorým väčšinu služieb poskytuje zadarmo a prostredníctvom digitálnych kanálov v podobe špičkového internetového bankovníctva a mobilnej aplikácie. Medzi produkty mBank patria okrem osobných, podnikateľských a sporiacich účtov tiež kreditné karty, spotrebiteľské úvery a hypotéky. Na Slovensku pôsobí ako mBank S.A., pobočka zahraničnej banky a patrí do skupiny Commerzbank.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Apolka horí!
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  5. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  8. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 646
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 507
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 312
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 076
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 857
  6. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 635
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 633
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 055
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Získala medzinárodný certifikát Leesman+, ktorý má len dvadsať budov na svete.


INZERCIA 8 h

Príbeh bratislavskej rafinérie v novom čísle Historickej revue.


INZERCIA 8 h
Program digiPEERS podporuje u mladých ľudí kritické myslenie a odolnosť.

Podľa odborníčok z digiQ sa už hranica medzi online a offline zotrela.


INZERCIA 6. okt

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


INZERCIA 6. okt
SkryťZatvoriť reklamu