SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo

Úrokové sadzby na pôžičkách sú čoraz nižšie a s nimi sa zrýchľuje aj tempo, akým sa ľudia zadlžujú.

Úrokové sadzby na pôžičkách sú čoraz nižšie a s nimi sa zrýchľuje aj tempo, akým sa ľudia zadlžujú. Ak ešte pred niekoľkými rokmi bola najdôležitejším kritériom výška úročenia, dnes je to rýchlosť, akou je možné pôžičku získať. Detaily správania klientov v oblasti úverov zisťovala mBank na Slovensku a v Českej republike prostredníctvom výskumnej agentúry MNS Market Research spolu na vzorke tisíc respondentov.

Mať pôžičku sa stalo bežnou súčasťou života. Podľa štatistiky Národnej banky Slovenska si len v decembri ľudia zobrali spotrebné úvery spolu vo výške 279 miliónov eur. Tieto čísla navyše nezahŕňajú hypotéky, kreditné karty alebo povolené prečerpanie účtu.

Pri rozhodovaní o poskytovateľovi pôžičky uviedli respondenti dva faktory, ktoré považujú za najdôležitejšie. Prvým je, že v minulosti už boli klientom danej banky, alebo nebankovej spoločnosti. Druhým, rovnako dôležitým, je predchádzajúca dobrá skúsenosť s poskytovanými službami. Veľkosť marketingovej kampane, alebo meno finančnej inštitúcie nehrá pri ich výbere podstatnejšiu rolu. Ako dôležitejšia sa ukazuje možnosť vyriešiť väčšinu záležitostí súvisiacich s pôžičkou cez internet, tento prístup preferuje 53 % Slovákov a 65 % Čechov. Klienti na Slovensku v v drvivej väčšine preferujú vziať si spotrebný úver v banke – len desať percent respondentov si zobralo úver z nebankovej spoločnosti.

 „Z prieskumu vyplýva, že nadpolovičná väčšina klientov (53 %) si zobrala hneď prvú pôžičku, ktorá im bola ponúknutá. Pritom polovica z pôžičiek bola poskytnutá do 24 hodín, čo zvýhodňuje finančné inštitúcie s rýchlym schvaľovacím procesom,“ uviedla Beáta Bjelová, produktová manažérka mBank. Zároveň sa zdá, že klientom v oboch krajinách sa veľmi nechce do prieskumu trhu. Iba každý piaty žiadateľ si porovnal aspoň tri ponuky od rôznych poskytovateľov. Výskum mBank ďalej ukázal, že až 40 % Slovákov s pôžičkou nepozná počas splácania výšku svojej úrokovej sadzby.

Výška požičanej sumy má dva protipóly. Prvý tvoria nižšie objemy, keďže až 40 % spotrebných úverov je poskytnutých vo výške do 3 000 eur. Na druhej strane štvrtinu tvoria úvery v rozpätí od 7 000 do 20 000 eur. Až 80 % respondentov spláca mesačne sumu do 200 eur. Z toho vyplýva, že dĺžku splácania úveru si nastavujú podľa výšky mesačnej splátky tak, aby zodpovedala ich finančným možnostiam.

mBank je najväčšou internetovou bankou, ktorá od roku 2007 mení bankový trh na Slovensku. Za ten čas si získala priazeň už viac ako 265 000 klientov, ktorým väčšinu služieb poskytuje zadarmo a prostredníctvom digitálnych kanálov v podobe špičkového internetového bankovníctva a mobilnej aplikácie. Medzi produkty mBank patria okrem osobných, podnikateľských a sporiacich účtov tiež kreditné karty, spotrebiteľské úvery a hypotéky. Na Slovensku pôsobí ako mBank S.A., pobočka zahraničnej banky a patrí do skupiny Commerzbank.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 670
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 384
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 402
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 210
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 616
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 224
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 223
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 900
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chcete dovolenkovať v Egypte? Tento sprievodca vám pomôže vybrať správne miesto.


INZERCIA 15 h

Týchto 5 beauty trendov musíte vyskúšať


INZERCIA 22. máj

Magazín Leto v Rakúsku 2025 nájdete vložený v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 21. máj

Vychováva mladé talenty a učí ich disciplíne.


INZERCIA 20. máj
SkryťZatvoriť reklamu