SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Zábavný aj sebavedomý

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.

Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.  

Jaguar, ako jedna z mála automobiliek, sa ešte aj dnes spolieha na pohon zadných kolies. A nie je to len kvôli zachovaniu tradícií, ale preto, že tento pohon má množstvo výhod. Tou najdôležitejšou je, že predné kolesá nemusia popri priečnych silách zodpovedných za vedenie vozidla zápoliť aj s hnacími silami a do riadenia sa neprenášajú parazitné impulzy. Výsledkom je citlivejšie a precíznejšie riadenie. Druhou dôležitou výhodou je nefalšovaná radosť z jazdy, ktorú prináša pohon zadných kolies. Preto aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies (mimochodom, Jaguar ich ponúka naprieč celým svojim portfóliom) majú poháňanú prioritne zadnú nápravu. Dokonca aj model F-PACE. Aj v jeho prípade sa predná náprava pripája len v prípade potreby. Dokonca aj v spôsobe prerozdelenia hnacej sily sa Jaguar líši od drvivej väčšiny ostatných značiek. V jeho prípade sa totiž predné kolesá pripájajú prediktívne, teda ešte predtým, než by zadné kolesá stratili grip. 


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Skôr ako sa niečo stane

Hlavnú úlohu v tom zohráva systém IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorý bol pôvodne vyvinutý pre F-TYPE AWD. Elektronika na základe uhlového zrýchlenia karosérie okolo zvislej osi, priečnej a pozdĺžnej akcelerácie, uhla natočenia volantu atď. priebežne odhaduje úroveň priľnavosti pneumatík s vozovkou a tiež to, ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva. Na základe toho prediktívne upravuje prerozdelenie hnacej sily. Ak napríklad zistí, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. To všetko ešte predtým, než by reálne došlo k strate priľnavosti zadných kolies. Dodajme, že úlohu medzinápravového diferenciálu zastáva elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka, ktorá v priebehu 165 milisekúnd dokáže presunúť 100 % hnacej sily zozadu dopredu alebo v priebehu 100 milisekúnd preniesť adekvátnu časť hnacej sily na prednú nápravu. Prenos hnacej sily sa deje pre vodiča absolútne plynule a nebadateľne. Aspoň čo sa týka negatívnych javov. Vodič zaregistruje len a len to, že sa jeho auto pevnejšie drží vozovky – má lepšiu trakciu, v zákrutách je stabilnejšie, bezpečnejšie a rýchlejšie. Samozrejmosťou je tiež Torque Vectoring, teda cielené smerovanie hnacej sily na kolesá s najlepším záberom.


Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 

Sústrediť sa na volant

Samostatnú pozornosť si zaslúži revolučný systém ASPC (All Surface Progress Control). Ide o akýsi off-roadový tempomat fungujúci v rozsahu 3,6 – 30 km/h, ktorý riadi činnosť motora, prevodovky a prerozdelenie hnacej sily na jednotlivé kolesá. Vodič sa tak môže v náročnom teréne plne sústrediť na krútenie s volantom. Nemusí pridávať plyn ani brzdiť.

Načítavam video...
 

Všestranný

Aj model F-PACE si tak zachováva základnú charakteristiku vozidiel so zadným náhonom, no keď ide do tuhého, bleskurýchlo sa pretransformuje na štvorkolku, ktorá podrží majiteľa v kritických situáciách (či už v rýchlych zákrutách, alebo na zasneženej či zľadovatenej vozovke) a privezie ho aj k cieľu, ku ktorému nevedie cesta.

http://www.jaguar.sk/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 191
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 497
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 855
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 796
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 283
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 777
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 748
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Remeslo kachliara sa Ľubomírovi Gunišovi nezunovalo ani po 25 rokoch.


INZERCIA 8 h

Zistite, ktoré potraviny a doplnky najlepšie doplnia železo v tele.


INZERCIA 8 h

Majiteľ penthousu v Neste Patrik Nagy: Štvrť Nesto dnes považujem za nevybrúsený diamant, ktorý po dokončení získa na hodnote


INZERCIA 8 h

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 12. máj
SkryťZatvoriť reklamu