INZERCIA

„Sme zodpovední, lebo chceme veci meniť...

Kaufland v posledných rokoch pomerne intenzívne komunikuje práve výrobky vyrobené s ohľadom na ľudí a životné prostredie.

„Sme zodpovední, lebo chceme veci meniť, nie preto, že sa to patrí“...

 ...hovorí Erika Turček Pfundtnerová z oddelenia CSR spoločnosti Kaufland.

V rámci svojho podnikania sa firma dlhodobo venuje problematike spoločenskej zodpovednosti.  Sortiment vyrobený s ohľadom na ľudí a životné prostredie, ochrana životného prostredia, rozvoj a spokojnosť zamestnancov, férové vzťahy v obchode.  Aj to sú témy, na  ktoré Kaufland popri hlavnom predmete podnikania kladie veľký dôraz.

Kaufland v posledných rokoch  pomerne intenzívne komunikuje práve produkty vyrobené s ohľadom na ľudí a životné prostredie. V uplynulom roku ste ako prvý a zatiaľ jediný reťazec uviedli unikátny typ letáku, v ktorom ste predstavili výber takýchto výrobkov. Sú dnešní zákazníci vnímaví na pôvod produktov, ktoré nakupujú? Vnímate pozitívny trend v nakupovaní v tomto ohľade?

ETP: Áno. Záujem zákazníkov o zdravé a zodpovedné výrobky narastá a keďže nám je filozofia spoločensky zodpovedného prístupu k takémuto druhu potravín blízka a chceme ju rozvíjať, ich podiel v našom sortimente neustále zvyšujeme.

O ktorú skupinu zo sortimentu zodpovedných výrobkov evidujete zo strany zákazníkov zvýšený záujem?

ETP: Sú to napríklad bio výrobky, vegetariánske a vegánske výrobky, fairtrade výrobky, ale aj výrobky pre ľudí s intoleranciou. V snahe ponúknuť zákazníkom ešte väčší výber bio, vegánskych a vegetariánskych výrobkov, sme  koncom minulého roka uviedli na trh dve nové privátne značky, K-Bio a K-take it veggie. Od leta 2016 máme v ponuke aj privátnu značku bezlaktózových výrobkov, K-Classic Lactosefree. Ľudí s intoleranciou na glutén a laktózu neustále pribúda, preto venujeme tomuto sortimentu zvýšenú pozornosť.

O spoločnosti Kaufland je známe, že sa dlhodobo angažuje v oblasti darovania krvi a spolupracuje so Slovenským Červeným krížom (SČK). 

ETP: So SČK spolupracujeme už niekoľko rokov vo viacerých oblastiach. Jednou z našich hlavných aktivít je pomoc so zabezpečovaním darcov krvi a to formou organizovania pravidelných dobrovoľných odberov krvi pre našich zamestnancov, ale i verejnosť. Naším cieľom je udávať trend v tejto oblasti a motivovať ďalších zamestnávateľov na Slovensku. "Pomáhame potravinami" je ďalším naším spoločným projektom. Ako už jeho názov napovedá, ide o projekt pomoci ľuďom v núdzi formou potravinových balíkov. Tradične ho organizujeme v októbri pri príležitosti Svetového dňa výživy. V tento deň môžu naši zákazníci nakúpiť tovar navyše a odovzdať ho dobrovoľníkom SČK. Tí z vyzbieraných výrobkov pripravia potravinové balíky a tie následne doručia konkrétnym príjemcom pomoci. Môžem povedať, že posledný ročník zbierky bol mimoriadne úspešný. V našich predajniach sa nám podarilo vyzbierať viac ako 26 ton potravín, ktoré Kaufland doplnil o ďalších 10 ton a týchto 36 ton potravín putovalo k viac ako 2 000 príjemcom pomoci.

Kaufland je však veľmi aktívny aj v oblasti ekológie.  

ETP: Kaufland sa snaží prispievať k ochrane životného prostredia na všetkých úrovniach svojho pôsobenia. Jedným z našich ekologických cieľov je, aby sme v čo najväčšej miere znížili emisie CO2 a spotrebu energie. Investujeme do energeticky efektívnej techniky budov. Všetky naše predajne postavené od roku 2013 sú ekologické, pretože na svoje fungovanie, teda chladenie a vykurovanie, využívajú odpadové teplo získavané z chladiarenských zariadení. Máme zavedené opatrenia na maximálnu elimináciu potravinového odpadu, ako aj na separáciu toho, ktorá vzniká našou činnosťou. Veľmi nás teším, že podiel komunálneho odpadu nám z roka na rok klesá a naopak podiel toho vyseparovaného výrazne rastie. Téme triedenia odpadu sa venujeme aj cez vzdelávací projekt Zelený Kaufland. 

Priblížte nám, o čom je projekt Zelený Kaufland.

ETP: Zelený Kaufland sa realizuje od roku 2014. Ide o jedinečný projekt, ktorý pre obchod prináša netradičnú a inovatívnu komunikáciu so spotrebiteľom, samosprávou, komunitou a zamestnancami v oblasti triedenia odpadu a jeho recyklácie cez rôzne aktivity, o.i. aj formou vzdelávania. Konkrétne v rámci projektu organizujeme vo vybraných mestách niekoľkokrát do roka Zelené zberné dni, kde zabezpečujeme zber zameraný na viaceré recyklovateľné odpady. V roku 2015 sme ako prvý a zatiaľ jediný reťazec spustili zber hliníkových nápojových plechoviek, ktoré odovzdávame na druhotné spracovanie. V roku 2016 začali  so zberom použitého kuchynského oleja.

Našou snahou je tiež vychovávať mladú generáciu, preto našu pozornosť venujeme aj aktivitám, ktoré sú zamerané na prácu s komunitami. Kreatívnym spôsobom sme začali pracovať v tejto oblasti aj s deťmi v predškolských zariadeniach. Zelený Kaufland práve vďaka svojmu unikátnemu konceptu, ekologickým benefitom a dlhodobej udržateľnosti získal ocenenie najlepších projektov odpadového hospodárstva SR Zlatý mravec 2016 v kategórii Environmentálna výchova.

 

 

 

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.