INZERCIA

„Sme zodpovední, lebo chceme veci meniť...

Kaufland v posledných rokoch pomerne intenzívne komunikuje práve výrobky vyrobené s ohľadom na ľudí a životné prostredie.

„Sme zodpovední, lebo chceme veci meniť, nie preto, že sa to patrí“...

 ...hovorí Erika Turček Pfundtnerová z oddelenia CSR spoločnosti Kaufland.

V rámci svojho podnikania sa firma dlhodobo venuje problematike spoločenskej zodpovednosti.  Sortiment vyrobený s ohľadom na ľudí a životné prostredie, ochrana životného prostredia, rozvoj a spokojnosť zamestnancov, férové vzťahy v obchode.  Aj to sú témy, na  ktoré Kaufland popri hlavnom predmete podnikania kladie veľký dôraz.

Kaufland v posledných rokoch  pomerne intenzívne komunikuje práve produkty vyrobené s ohľadom na ľudí a životné prostredie. V uplynulom roku ste ako prvý a zatiaľ jediný reťazec uviedli unikátny typ letáku, v ktorom ste predstavili výber takýchto výrobkov. Sú dnešní zákazníci vnímaví na pôvod produktov, ktoré nakupujú? Vnímate pozitívny trend v nakupovaní v tomto ohľade?

ETP: Áno. Záujem zákazníkov o zdravé a zodpovedné výrobky narastá a keďže nám je filozofia spoločensky zodpovedného prístupu k takémuto druhu potravín blízka a chceme ju rozvíjať, ich podiel v našom sortimente neustále zvyšujeme.

O ktorú skupinu zo sortimentu zodpovedných výrobkov evidujete zo strany zákazníkov zvýšený záujem?

ETP: Sú to napríklad bio výrobky, vegetariánske a vegánske výrobky, fairtrade výrobky, ale aj výrobky pre ľudí s intoleranciou. V snahe ponúknuť zákazníkom ešte väčší výber bio, vegánskych a vegetariánskych výrobkov, sme  koncom minulého roka uviedli na trh dve nové privátne značky, K-Bio a K-take it veggie. Od leta 2016 máme v ponuke aj privátnu značku bezlaktózových výrobkov, K-Classic Lactosefree. Ľudí s intoleranciou na glutén a laktózu neustále pribúda, preto venujeme tomuto sortimentu zvýšenú pozornosť.

O spoločnosti Kaufland je známe, že sa dlhodobo angažuje v oblasti darovania krvi a spolupracuje so Slovenským Červeným krížom (SČK). 

ETP: So SČK spolupracujeme už niekoľko rokov vo viacerých oblastiach. Jednou z našich hlavných aktivít je pomoc so zabezpečovaním darcov krvi a to formou organizovania pravidelných dobrovoľných odberov krvi pre našich zamestnancov, ale i verejnosť. Naším cieľom je udávať trend v tejto oblasti a motivovať ďalších zamestnávateľov na Slovensku. "Pomáhame potravinami" je ďalším naším spoločným projektom. Ako už jeho názov napovedá, ide o projekt pomoci ľuďom v núdzi formou potravinových balíkov. Tradične ho organizujeme v októbri pri príležitosti Svetového dňa výživy. V tento deň môžu naši zákazníci nakúpiť tovar navyše a odovzdať ho dobrovoľníkom SČK. Tí z vyzbieraných výrobkov pripravia potravinové balíky a tie následne doručia konkrétnym príjemcom pomoci. Môžem povedať, že posledný ročník zbierky bol mimoriadne úspešný. V našich predajniach sa nám podarilo vyzbierať viac ako 26 ton potravín, ktoré Kaufland doplnil o ďalších 10 ton a týchto 36 ton potravín putovalo k viac ako 2 000 príjemcom pomoci.

Kaufland je však veľmi aktívny aj v oblasti ekológie.  

ETP: Kaufland sa snaží prispievať k ochrane životného prostredia na všetkých úrovniach svojho pôsobenia. Jedným z našich ekologických cieľov je, aby sme v čo najväčšej miere znížili emisie CO2 a spotrebu energie. Investujeme do energeticky efektívnej techniky budov. Všetky naše predajne postavené od roku 2013 sú ekologické, pretože na svoje fungovanie, teda chladenie a vykurovanie, využívajú odpadové teplo získavané z chladiarenských zariadení. Máme zavedené opatrenia na maximálnu elimináciu potravinového odpadu, ako aj na separáciu toho, ktorá vzniká našou činnosťou. Veľmi nás teším, že podiel komunálneho odpadu nám z roka na rok klesá a naopak podiel toho vyseparovaného výrazne rastie. Téme triedenia odpadu sa venujeme aj cez vzdelávací projekt Zelený Kaufland. 

Priblížte nám, o čom je projekt Zelený Kaufland.

ETP: Zelený Kaufland sa realizuje od roku 2014. Ide o jedinečný projekt, ktorý pre obchod prináša netradičnú a inovatívnu komunikáciu so spotrebiteľom, samosprávou, komunitou a zamestnancami v oblasti triedenia odpadu a jeho recyklácie cez rôzne aktivity, o.i. aj formou vzdelávania. Konkrétne v rámci projektu organizujeme vo vybraných mestách niekoľkokrát do roka Zelené zberné dni, kde zabezpečujeme zber zameraný na viaceré recyklovateľné odpady. V roku 2015 sme ako prvý a zatiaľ jediný reťazec spustili zber hliníkových nápojových plechoviek, ktoré odovzdávame na druhotné spracovanie. V roku 2016 začali  so zberom použitého kuchynského oleja.

Našou snahou je tiež vychovávať mladú generáciu, preto našu pozornosť venujeme aj aktivitám, ktoré sú zamerané na prácu s komunitami. Kreatívnym spôsobom sme začali pracovať v tejto oblasti aj s deťmi v predškolských zariadeniach. Zelený Kaufland práve vďaka svojmu unikátnemu konceptu, ekologickým benefitom a dlhodobej udržateľnosti získal ocenenie najlepších projektov odpadového hospodárstva SR Zlatý mravec 2016 v kategórii Environmentálna výchova.

 

 

 

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom

Slnko, pláž, oddych. Problémy s autom však veľmi rýchlo môžu zmeniť letnú dovolenku na nepríjemný zážitok.

Tlačové správy

OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom

OMV ponúka vodičom tipy, ako si pripraviť auto na dovolenku bez stresu.

Tlačové správy

S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku

S kartou Mastercard World od VÚB Banky nezačnete dovolenku na preplnenom letisku, ale v pohodlí letiskových VIP salónikov.