INZERCIA

Už aj seniori presadajú do SUV

Záujem starších ľudí o SUV sa takmer zdvojnásobil, rastie aj dopyt po MPV a combi.

Moderné technológie dokážu riadenie vozidla výrazne zjednodušiť a zvýšiť bezpečnosť jazdy. Seniori sa však k takýmto novým výdobytkom techniky často stavajú s rezervou. Akési zaužívané pravidlo, že seniori nemajú radi veľké autá s modernými technológiami a kupujú tzv. holé autá s minimom výbavy sa začína meniť.

V porovnaní s prvými siedmymi mesiacmi roku 2016 kupovali seniori tento rok stále viac jazdených áut s modernými technológiami, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť ich jazdy. „U starších ľudí vzrástol záujem o automobily vybavené napríklad tempomatom, palubným počítačom, ESP, parkovacími senzormi, asistentom rozjazdu do kopca či xenónmi, ktoré im umožňujú sa lepšie orientovať v šere a tme. Je pozitívne, že si aj ľudia vo vyššom veku pomaly začínajú kupovať autá, ktoré sú schopné im určitým spôsobom pomôcť pri jazde,“ komentuje záujem seniorov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A ďalej dodáva: „Pomalý nárast zaznamenávame aj v prípade automatickej prevodovky, ktorá odbúrava nutnosť sústrediť sa na radenie a seniorom umožňuje venovať sa viac premávke ako samotnému autu.“

Na cestách sa zároveň začína objavovať viac starších ľudí sediacich za volantom veľkého SUV či MPV. Oproti minulému roku sa ich záujem o SUV autá takmer zdvojnásobil. Na popularite získali aj MPV-čka, ktorých predaje vzrástli o 51 %. „SUV-čka a MPV-čka skôr narodení volia aj z dôvodu pohodlnejšieho nastupovania a vystupovania či lepšieho výhľadu. Vďaka rôznym technológiám sú autá aj lepšie ovládateľné, takže sa už prestávajú báť ich veľkosti,“ objasňuje Topolová.

Najobľúbenejšou značkou naďalej zostáva Škoda so svojím modelom Fabia, ktorú volí 10 % seniorov a Octavia, ktorú si zaobstaralo 6 %. Rastúcu obľubu SUV-čiek možno vidieť na treťom najpredávanejšom modele, ktorým je Suzuki SX4. Do prvej desiatky sa dostali aj Dacia Duster, Volkswagen Touran či Nissan Qashqai.

Vodiči vyššieho veku uprednostňujú autá s benzínovým motorom (59 %) a náhonom na predné kolesá (88 %). Medzi najobľúbenejšie farby patria šedá, čierna a červená.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.