SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí

Slovenský trh je vo veľa ohľadoch špecifický. Lojalita jednej značke je skôr výnimkou.

V zahraničí, hlavne v Spojených štátoch alebo vo Veľkej Británii sú vernosťou jednej konkrétnej značke povestní. Nedávno bol napríklad zverejnený prípad, kedy si istý pán Hodson z juhozápadného Anglicka kúpil už 14. vozidlo značky Mitsubishi za posledných 38 rokov. Na Slovensku to je s vernosťou výrobcovi o poznanie vlažnejšie.

Trhy na východ od nemeckých hraníc sú v mnohých ohľadoch špecifické a výrazne sa od tých západných líšia. Je to dané dlhodobou izoláciou od západného tovaru, autá nevylučujúc. Pred rokom 1989 bolo na trhu veľmi obmedzené množstvo automobilových značiek, ktoré sa zároveň zameriavali na minimum vyrábaných modelov. Zákazníci tak boli radi, že sa v rámci svojich finančných možností vôbec k nejakému autu dostali. Vyberať si mohlo iba pár vyvolených.

Dnes je situácia na trhu iná. Iba na Slovensku pôsobí cez päťdesiat automobilových značiek a zákazníci si tak majú z čoho vyberať. „I cez veľmi rôznorodú ponuku výrobcov zostávajú slovenskí zákazníci najviac verní značke z produkcie našich susedov – Škoda. Keď v našich autocentrách zákazník predáva škodovku a kupuje novšie auto, tak si v 34 % prípadov opäť vyberie vozidlo tejto značky,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. V rámci vernosti jednej značke automobilka z Mladej Boleslavi vedie. Celkom verní zostávajú zákazníci ešte nemeckému Volkswagenu a švédskemu Volvu. K obom značkám sa zákazníci vracajú v 26 % opätovného nákupu jazdenky.

Na opačnom konci sa objavuje Hyundai, Mercedes a Seat. Všetky tri značky si za prvý polrok tohto roka opätovne kúpilo menej ako desať percent zákazníkov, ktorí radšej zvolili z ponuky AAA AUTO vozidlo iného výrobcu. „Keď sa pozrieme na štatistiky za prvý polrok, tak si rovnakú značku kúpilo 21,7 % zákazníkov. O niečo viac lojálni sú naši českí susedia, tí si svoju pôvodnú značku zachovali 28,21 % prípadov. Výrazným ťahúňom pri tom u nich je domáca značka Škoda, ktorú si zákazníci znova zvolili v 46 %. Celkom verní zostávajú Česi ešte Volkswagenu a Toyote, u oboch značiek z viac ako 30 %. Obe krajiny sú však stále veľmi iné ako napríklad Nemci. Dá sa povedať, že stále hľadajú, čo im bude vyhovovať,“ dopĺňa Topolová.

Výnimku tvorí segment luxusných značiek a veteránov. Napríklad fanúšikovia nemeckej automobilky BMW si málokedy dokážu predstaviť, že by presadli za volant konkurenčnej značky. Rovnako tak zarytí priaznivci talianskych áut budú svojich plechových miláčikov hýčkať a nedajú na nich dopustiť.

Percento verných zákazníkov
Škoda34,0%
VW28,5%
Volvo26,3%
Ford22,4%
Audi21,3%
Citroen20,0%
Peugeot19,7%
Suzuki18,5%
BMW17,7%
Dacia15,8%
Opel14,8%
Renault14,0%
Alfa Romeo13,3%
Kia12,8%
Toyota11,4%
Fiat11,4%
Hyundai7,3%
Mercedes6,7%
Seat1,9%

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 792
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 381
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 370
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 231
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 886
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 835
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 788
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu