INZERCIA

Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí

Slovenský trh je vo veľa ohľadoch špecifický. Lojalita jednej značke je skôr výnimkou.

V zahraničí, hlavne v Spojených štátoch alebo vo Veľkej Británii sú vernosťou jednej konkrétnej značke povestní. Nedávno bol napríklad zverejnený prípad, kedy si istý pán Hodson z juhozápadného Anglicka kúpil už 14. vozidlo značky Mitsubishi za posledných 38 rokov. Na Slovensku to je s vernosťou výrobcovi o poznanie vlažnejšie.

Trhy na východ od nemeckých hraníc sú v mnohých ohľadoch špecifické a výrazne sa od tých západných líšia. Je to dané dlhodobou izoláciou od západného tovaru, autá nevylučujúc. Pred rokom 1989 bolo na trhu veľmi obmedzené množstvo automobilových značiek, ktoré sa zároveň zameriavali na minimum vyrábaných modelov. Zákazníci tak boli radi, že sa v rámci svojich finančných možností vôbec k nejakému autu dostali. Vyberať si mohlo iba pár vyvolených.

Dnes je situácia na trhu iná. Iba na Slovensku pôsobí cez päťdesiat automobilových značiek a zákazníci si tak majú z čoho vyberať. „I cez veľmi rôznorodú ponuku výrobcov zostávajú slovenskí zákazníci najviac verní značke z produkcie našich susedov – Škoda. Keď v našich autocentrách zákazník predáva škodovku a kupuje novšie auto, tak si v 34 % prípadov opäť vyberie vozidlo tejto značky,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. V rámci vernosti jednej značke automobilka z Mladej Boleslavi vedie. Celkom verní zostávajú zákazníci ešte nemeckému Volkswagenu a švédskemu Volvu. K obom značkám sa zákazníci vracajú v 26 % opätovného nákupu jazdenky.

Na opačnom konci sa objavuje Hyundai, Mercedes a Seat. Všetky tri značky si za prvý polrok tohto roka opätovne kúpilo menej ako desať percent zákazníkov, ktorí radšej zvolili z ponuky AAA AUTO vozidlo iného výrobcu. „Keď sa pozrieme na štatistiky za prvý polrok, tak si rovnakú značku kúpilo 21,7 % zákazníkov. O niečo viac lojálni sú naši českí susedia, tí si svoju pôvodnú značku zachovali 28,21 % prípadov. Výrazným ťahúňom pri tom u nich je domáca značka Škoda, ktorú si zákazníci znova zvolili v 46 %. Celkom verní zostávajú Česi ešte Volkswagenu a Toyote, u oboch značiek z viac ako 30 %. Obe krajiny sú však stále veľmi iné ako napríklad Nemci. Dá sa povedať, že stále hľadajú, čo im bude vyhovovať,“ dopĺňa Topolová.

Výnimku tvorí segment luxusných značiek a veteránov. Napríklad fanúšikovia nemeckej automobilky BMW si málokedy dokážu predstaviť, že by presadli za volant konkurenčnej značky. Rovnako tak zarytí priaznivci talianskych áut budú svojich plechových miláčikov hýčkať a nedajú na nich dopustiť.

Percento verných zákazníkov
Škoda34,0%
VW28,5%
Volvo26,3%
Ford22,4%
Audi21,3%
Citroen20,0%
Peugeot19,7%
Suzuki18,5%
BMW17,7%
Dacia15,8%
Opel14,8%
Renault14,0%
Alfa Romeo13,3%
Kia12,8%
Toyota11,4%
Fiat11,4%
Hyundai7,3%
Mercedes6,7%
Seat1,9%

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?

Využite Kombiprodukt a získajte najvýhodnejší úrok na trhu

Tlačové správy

Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy

Investujte do budúcnosti už dnes.

Tlačové správy

Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?

Pýtali sme sa ľudí z neziskového sektora.

Tlačové správy

Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu

Nič neuhasí smäd lepšie, ako správne načapované pivo!