INZERCIA

Záujem Slovákov o SUV láme rekordy

V porovnaní s minulým rokom stúpol ich predaj až o 43 %

Záujem ľudí na Slovensku o SUV vozidlá prekonáva rekordy. Za prvých desať mesiacov tohto roku ich najväčší predajca ojazdených automobilov na Slovensku predal o 43 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roka a dokonca o 74 % viac ako v roku 2015. Rebríčku kraľujú značky Nissan, Kia a Hyundai. Štvrtina jazdených SUV sa predá v špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave.

Za posledné dva roky zaznamenal segment SUV a off-roadov výrazný nárast, či už je to v predaji nových vozidiel, ako aj jazdeniek. Už tretí rok po sebe vedie v rebríčku obľúbenosti modelov Kia Sportage. Na druhom mieste sa posledné dva roky umiestňuje Nissan Qashqai. „Momentálny trend je taký, že zákazníci nebažia len po štvorkolkách. Od roku 2015 klesol predaj SUV s náhonom všetkých štyroch kolies o 15 %, čo sa prejavilo v prospech nákupu náhonu tých predných. Rastúca obľuba náhonu predných kolies pred 4x4 dokazuje, že SUV si ľudia nekupujú iba do terénu, ale bežne aj do mesta kvôli komfortu a bezpečiu,“ komentuje vývoj na trhu s vozidlami SUV generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Top 10 napredávanejších modelov SUV a Offroad vozidiel v AAA AUTO

2015

2016

2017

1.

Kia Sportage

Kia Sportage

Kia Sportage

2.

Toyota RAV 4

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

3.

Nissan Qashqai

Hyundai ix35

Dacia Duster

4.

Dacia Duster

Dacia Duster

Hyundai ix35

5.

Hyundai Santa Fe

Toyota RAV 4

Volkswagen Tiguan

6.

Toyota CRV

Škoda Yeti

Škoda Yeti

7.

Hyundai ix35

Volkswagen Tiguan

Toyota RAV 4

8.

Kia Sorento

Toyota CRV

Ford Kuga

9.

Škoda Yeti

Hyundai Santa Fe

Hyundai Tucson

10.

Hyundai Tucson

Ford Kuga

Hyundai Santa Fe

Ani kauza Dieselgate neodradila vodičov od nákupu SUV s naftovým motorom. S miernym poklesom - o 4 % oproti minulému roku, stále vedú v predajoch SUV dieselové motory (68,7 %) pred benzínovými (31,3 %). Z motorizácií už tretí rok vedie 2.0 CRDi. Rovnako sa nemení ani vkus vodičov pri výbere farby, stále dominuje čierna, nasledovaná striebornou a bielou.

„V našom špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave sa mesačne predá o 63 % SUV viac ako pred jeho sprevádzkovaním. S nástupom zimy očakávame ďalší nárast záujmu, ktorému už v týchto momentoch prispôsobujeme aktuálnu ponuku,“ hovorí Karolína Topolová. Problém s kúpou SUV by však nemali mať ani mimo bratislavskí zákazníci. „Tí, ktorí majú naše centrum ďalej od svojho bydliska, využívajú našu bezplatnú službu prevezenia vybraného automobilu na ktorúkoľvek z našich ďalších trinástich pobočiek na Slovensku,“ dodala K. Topolová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov

„Nikdy som to neoľutoval,“ povedal o svojej životnej dráhe Josef Schwarz, ktorý v roku 1930 založil predchodcu dnešného Kauflandu

Tlačové správy

Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností

Povinnosť má každý, kto v roku 2017 predal alebo nadobudol nehnuteľnosť.

Tlačové správy

Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných

Ak neviete, či chcete štýlové alebo praktické auto, hatchback alebo SUV, či dokonca ktorú farbu si vybrať, skúste T-Roc.

Tlačové správy

Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie

Máte za sebou obdobie dojčenia, no vaše prsia na tie pôvodné vôbec nepodobajú? Našťastie to nemusí byť trvalá zmena.