SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá

Šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále výkonnejšie, luxusnejšie a viac vybavené vozidlá

Mladí šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále silnejšie automobily. Vďaka priaznivej ekonomickej situácii a rôznym možnostiam financovania, ktoré trh ponúka, si môžu dovoliť kúpiť silnejšie, luxusnejšie a vybavenejšie vozidlá. Vyplýva to zo štatistík AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.

Kým v roku 2012 mladí do 25 rokov kupovali najčastejšie automobily s objemom 1.9 TDI, 1.2 a 1.4 16V, dnes si väčšina z nich na prvom mieste zvolí motor 2.0 TDI, na druhom 1.9 TDI a na treťom 1.6 TDI. „Väčšie objemy motorov umožňujú mladým vodičom dosahovať vyššie rýchlosti ako tie slabšie, ktoré sú odporúčané práve tým menej skúseným. Mladí si však radi užívajú rýchlu jazdu a chcú byť čoraz viac trendy,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „Stále častejšou voľbou mladých vodičov sú aj luxusnejšie autá. Rastie obľuba značiek ako Audi, BMW, Volkswagen či Mercedes-Benz. Naopak tradične najpredávanejšia Škoda zaznamenala za posledných päť rokov pokles o 6 percentných bodov. Aj napriek tomu ostáva jej dominantná pozícia v rebríčku neohrozená.“

Hlavne mladí muži častejšie vyhľadávajú autá s vyššou výbavou a spolu s ňou rastie aj suma, ktorú sú ochotní utratiť za novší automobil. Z karosérií aj naďalej vedie hatchback, nasledovaný kombíkom a sedanom. Viac ako päťnásobne vzrástol za posledných päť rokov záujem mladých o SUV-čka. „Súčasná dobrá ekonomická situácia nahráva mladej generácii, ktorá vďaka lepšej dostupnosti úverov nemusí s kúpou svojho ideálneho auta čakať tak dlho ako to bolo pred pár rokmi. V AAA AUTO využíva takéto financovanie veľká časť zákazníkov práve vo veku do 25 rokov ,“ uvádza Topolová.

TOP 10 najpredávanejších značiek a modelov u zákazníkov do 25 rokov

Najpredávanejšie značky

Najpredávanejšie modely

1.

Škoda

Škoda Octavia

2.

Volkswagen

Škoda Fabia

3.

Ford

Volkswagen Golf

4.

Renault

Volkswagen Passat

5.

Peugeot

Ford Focus

6.

Audi

BMW 3

7.

Opel

Audi A4

8.

Citroen

Škoda Superb

9.

BMW

Peugeot 206

10.

Seat

Volkswagen Polo

Z prevodoviek uprednostňujú mladí stále manuál. Jeho obľuba ale za posledných päť rokov klesla o 6 percentných bodov v prospech automatu, ktorý je pre nováčikov jednoduchší a pohodlnejší. V tomto roku po prvý raz od roku 2012 vedú naftové motory (52 %) pred benzínovými (48 %). Najobľúbenejšou farbou mladých vodičov je šedo-strieborná, nasledovaná čiernou a modrou.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  4. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  8. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 10 219
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 139
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 584
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 876
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 667
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 527
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 534
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 132
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Majiteľ autoškoly Marian Dobrý hovorí, že výkon si treba užiť, nie ho zneužívať.


INZERCIA 3m

Komplex na Tehelnom poli ročne vygeneruje pre ekonomiku takmer 45 mil. eur.


INZERCIA 3m

Je ťažké nájsť lepšie vybavený pracovný notebook.


INZERCIA 2. jún

V rámci projektu bolo na území Lesnej správy Hrušov osadených 10 búdok.


30. máj
SkryťZatvoriť reklamu