SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá

Šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále výkonnejšie, luxusnejšie a viac vybavené vozidlá

Mladí šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále silnejšie automobily. Vďaka priaznivej ekonomickej situácii a rôznym možnostiam financovania, ktoré trh ponúka, si môžu dovoliť kúpiť silnejšie, luxusnejšie a vybavenejšie vozidlá. Vyplýva to zo štatistík AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.

Kým v roku 2012 mladí do 25 rokov kupovali najčastejšie automobily s objemom 1.9 TDI, 1.2 a 1.4 16V, dnes si väčšina z nich na prvom mieste zvolí motor 2.0 TDI, na druhom 1.9 TDI a na treťom 1.6 TDI. „Väčšie objemy motorov umožňujú mladým vodičom dosahovať vyššie rýchlosti ako tie slabšie, ktoré sú odporúčané práve tým menej skúseným. Mladí si však radi užívajú rýchlu jazdu a chcú byť čoraz viac trendy,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „Stále častejšou voľbou mladých vodičov sú aj luxusnejšie autá. Rastie obľuba značiek ako Audi, BMW, Volkswagen či Mercedes-Benz. Naopak tradične najpredávanejšia Škoda zaznamenala za posledných päť rokov pokles o 6 percentných bodov. Aj napriek tomu ostáva jej dominantná pozícia v rebríčku neohrozená.“

Hlavne mladí muži častejšie vyhľadávajú autá s vyššou výbavou a spolu s ňou rastie aj suma, ktorú sú ochotní utratiť za novší automobil. Z karosérií aj naďalej vedie hatchback, nasledovaný kombíkom a sedanom. Viac ako päťnásobne vzrástol za posledných päť rokov záujem mladých o SUV-čka. „Súčasná dobrá ekonomická situácia nahráva mladej generácii, ktorá vďaka lepšej dostupnosti úverov nemusí s kúpou svojho ideálneho auta čakať tak dlho ako to bolo pred pár rokmi. V AAA AUTO využíva takéto financovanie veľká časť zákazníkov práve vo veku do 25 rokov ,“ uvádza Topolová.

TOP 10 najpredávanejších značiek a modelov u zákazníkov do 25 rokov

Najpredávanejšie značky

Najpredávanejšie modely

1.

Škoda

Škoda Octavia

2.

Volkswagen

Škoda Fabia

3.

Ford

Volkswagen Golf

4.

Renault

Volkswagen Passat

5.

Peugeot

Ford Focus

6.

Audi

BMW 3

7.

Opel

Audi A4

8.

Citroen

Škoda Superb

9.

BMW

Peugeot 206

10.

Seat

Volkswagen Polo

Z prevodoviek uprednostňujú mladí stále manuál. Jeho obľuba ale za posledných päť rokov klesla o 6 percentných bodov v prospech automatu, ktorý je pre nováčikov jednoduchší a pohodlnejší. V tomto roku po prvý raz od roku 2012 vedú naftové motory (52 %) pred benzínovými (48 %). Najobľúbenejšou farbou mladých vodičov je šedo-strieborná, nasledovaná čiernou a modrou.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 745
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 344
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 317
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 172
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 196
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 883
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 520
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu