INZERCIA

Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá

Najväčší dopyt je momentálne o autá kategórie SUV

Ľudia sú schopní pred Vianocami utratiť nemalé peniaze za darčeky pre svojich blízkych a každoročne tak stúpa aj počet automobilov, ktoré končia „pod vianočným stromčekom“. Predaje jazdených vozidiel skupiny AAA AUTO v predvianočnom období oproti minulému roku stúpli o 11 %, za posledných päť rokov dokonca o takmer 60 %.

„Záujem o jazdené automobily už dlhodobo rastie. V období pred vianočnými sviatkami čím ďalej, tým viac ľudí kupuje autá ako darček pre svojich najbližších – najčastejšie pre dospievajúce deti či manželku. Najväčší záujem je momentálne o SUV-čka, ktoré spĺňajú požiadavky komfortu a bezpečnosti,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. Záujem o SUV vzrástol na Slovensku iba za posledný rok o 48 %, za päť rokov sa zvýšil 3,5 krát. V dlhodobom rebríčku popularity zatiaľ stále vedie dopyt po hatchbacku (38 %) a kombi (21 %).

Veľkej obľube sa pred vianočnými sviatkami tešia hlavne zánovné automobily, ktoré zákazníci vítajú ako cenovo dostupný variant nového vozidla, ktorý by si už tesne pred sviatkami nestihli zaobstarať. Čakacia doba na nový automobil je tri až šesť mesiacov, naopak zánovné automobily sú k dispozícii ihneď. „Rozšírenie predaja o zánovné automobily pod značkou Mototechna pred štyrmi rokmi sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Zákazníci vítajú širokú ponuku rôznych značiek a modelov „pod jednou strechou“ dostupnú v celej našej sieti 14 pobočiek. Málo jazdené a zánovné automobily z Mototechny majú veľkú výhodu v tom, že kupujúci ušetrí až 40 % oproti novému vozidlu a môže s ním prakticky ihneď odísť. Napríklad v tomto roku v novembri sme na Slovensku predali o 77 % viac zánovných automobilov ako minulý rok v rovnakom mesiaci,“ doplnila Topolová.

Viac ako polovica zákazníkov preferuje dieselové motory, neodradila ich aféra dieselgate a nezohľadňujú komplikovanejšiu zimnú údržbu. Rastie záujem o automatickú prevodovku (v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástol takmer o 32 %, za päť rokov sa dokonca takmer strojnásobil) a tiež po pohone všetkých štyroch kolies (v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástol takmer o 35 %, za päť rokov sa dokonca viac než zdvojnásobil). Najobľúbenejšou značkou je tradične Škoda, nasledovaná značkami Volkswagen a Kia. Najobľúbenejšími modelmi sú Škoda Octavia a Fabia, Volkswagen Passat či Škoda Superb.

Najpredávanejšie automobily pred Vianocami v krajinách V4:

Česká republika

Slovensko

Maďarsko

Poľsko

1

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

Opel Astra

2

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Ford Focus

Ford Focus

3

WV Passat

VW Passat

Suzuki Swift

Renault Megane

4

Škoda Superb

Škoda Superb

Ford Mondeo

Škoda Octavia

5

Ford Focus

VW Golf

Škoda Octavia

VW Golf

6

Hundai i30

Kia Ceed

BMW 3

Ford Mondeo

7

Ford Mondeo

Ford Focus

Renault Megane

Renault Clio

8

VW Golf

Opel Astra

VW Golf

Škoda Fabia

9

Škoda Yeti

Hundai ix35

Škoda Fabia

VW Passat

10

Kia Ceed

Kia Sportage

Suzuki Ignis

Nissan Qashqai

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC

V dňoch 11. a ž 14. septembra sa na Stavebnej fakulte STU v Bratislave uskutočnila piata medzinárodná konferencia CSASC 2018

Tlačové správy

Cestárske kariérne dni 2018 na SvF

Takmer 30 stredoškolákov sa zúčastnilo Cestárskych kariérnych dní na pôde Stavebnej fakulty STU v Bratislave.

Tlačové správy

Najužitočnejšia appka

Uľahčí život všetkým rodičom i zábudlivcom

Tlačové správy

IKEA je postavená na tých správnych hodnotách

Richard Citnar je riaditeľom najväčšieho obchodného domu IKEA v strednej Európe.