INZERCIA

V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov

„Nikdy som to neoľutoval,“ povedal o svojej životnej dráhe Josef Schwarz, ktorý v roku 1930 založil predchodcu dnešného Kauflandu

Ten práve oslavuje okrúhle 50. výročie od svojho vzniku, pozrime sa teda spoločne na najvýznamnejšie okamihy z jeho príbehu. V roku 1929 založil J. Schwarz vlastný veľkoobchod s potravinami, o rok neskôr sa spojil s nasledovníkmi Antona Lidla, ktorý od roku 1855 prevádzkoval v Heilbronne obchod s južným ovocím a vznikla spoločnosť Lidl & Schwarz KG. „Zjednodušene by sa dalo povedať, že sme začínali rozvozom a predajom ovocia a zeleniny. Prvá veľká predajná plocha Kauflandu, vtedy ešte pod názvom Handelshof, bola postavená v roku 1968,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovensko Paul Pauls. Išlo o prvý samoobslužný maloobchod v Backnangu, ktorý otvorili 5 rokov po tom, čo sa vedenia firmy ujal vo veku 23 rokov jeho syn Dieter Schwarz. Práve jeho nástup predznamenal začiatok podnikania v maloobchode. Zákazníci si žiadali viac svetla, široké uličky a viac voľného priestoru. V roku 1972 im vyhoveli a na „zelenej lúke“, v čerstvo naprojektovanej a novopostavenej priemyselnej zóne Rotel v Neckarsulme, pribudla predajňa aj s kaviarňou. V roku 1980 už spoločnosť zamestnávala celkovo 3 000 pracovníkov.

Od dvoch mien Handelshof a Kaufland k jednotnému názvu

Presne 11. septembra 1984 otvorili prvý obchod s už novým názvom - Kaufland - v Neckarsulme. Veľkosťou a sortimentom sa predajňa líšila od dovtedajších, preto bolo potrebné vymyslieť jej nové meno. O pár rokov neskôr, v roku 1991 sa firma rozhodla zjednotiť názvy predajní a nové predajne otvárať už len pod názvom Kaufland. Trvalo ďalších 20 rokov, kým sa ukončila 43 rokov trvajúca éra predajní Handelshof - v októbri 2011 sa všetky premenovali na Kaufland.

Expanzia do zahraničia

V roku 1997 otvoril Kaufland svoju 100. predajňu a stal jednotkou medzi východonemeckými samoobslužnými obchodnými domami. Medzi novembrom 1997 a januárom 1998 prichádza dovtedy nevídaná expanzná vlna Kauflandu. Čo stálo za rozhodnutím expandovať nielen doma, ale aj do zahraničia? Podľa súčasného generálneho riaditeľa P. Paulsa, ak chcela spoločnosť Kaufland zostať konkurencieschopná, musela nasledovať všetky veľké obchodné reťazce, ktoré expandovali v Európe. V januári 1998 vstúpil Kaufland na český trh. V roku 2000 otvoril na slovenskom trhu svoju prvú predajňu v Poprade.

V roku 2001 Kaufland expandoval na poľský a chorvátsky trh. Spoločnosť ďalej postupne expandovala do Rumunska a Bulharska, kde podľa tamojších zvyklostí prvý obchod posvätili popovia, ktorí sa pomodlili za zdravie a jeho úspech.

Vznik logistického centra

S pribúdajúcimi predajňami na Slovensku sa spoločnosť v roku 2003 rozhodla vybudovať logistické centrum v Ilave, ktoré bolo otvorené v apríli 2004. Momentálne má už viac ako 87 700 m2 skladovacej plochy, 198 brán, zamestnáva takmer 450 pracovníkov a zásobuje všetky predajne na celom Slovensku.

Vlastné privátne značky

Začiatkom októbra 2009 Kaufland uviedol na slovenský trh vlastnú značku mäsa K-Purland. Jej výrobky sú spracované a dodávané do predajní priamo z vlastnému mäsokombinátu. O rok neskôr, v máji 2010, predstavil Kaufland ďalšiu vlastnú značku K-Classic. Táto značka je vlajkovou loďou spoločnosti Kaufland, preto jej sortiment neustále obnovujú a rozširujú. V súčasnosti zahŕňa približne 1 500 druhov tovarov, a to nielen potraviny, ale aj kozmetiku, krmivá pre zvieratá, potreby pre domácnosť aj textilný tovar. V posledných rokoch sa opakovane stala Najdôveryhodnejšou privátnou značkou v rámci všetkých reťazcov. Koncom roka 2015 priniesol na Slovensko ďalšiu vlastnú exkluzívnu značku EXQUISIT, ktorá zákazníkom prináša výnimočné výrobky a mimoriadne momenty pôžitku, 2016 uviedol do života ďalšiu vlastnú vegánsku a vegetariánsku značku 2016 značku K-take it vegie.

Zelené prevádzky

Od roku 2013, kedy sa na Slovensku otvorila prvá „ekologická“ predajňa v Novom Meste nad Váhom, sú všetky nové predajne doteraz postavené tak, aby boli čim ďalej tým viac priateľskejšie k životnému prostrediu. Nové predajne sú príkladom energeticky efektívneho správania. Zaobídu sa totiž aj bez klasického vykurovacieho kotla, či pripojenia na ústredné kúrenie. Namiesto toho sa v nich vykurovanie realizuje pomocou tzv. rekuperácie.

2017 – prelomový rok

Kaufland začal s novým projektom zameraným na podporu regionálnych dodávateľov, redizajnoval svoje logo, zmenil koncept predajní... „Sme hrdí na vývoj nášho pôsobenia na Slovensku a vnímame sa ako pevná súčasť slovenského obchodu. Vývoj v tejto oblasti bude neustále napredovať – ako príklad môžem uviesť samoobslužné pokladne, či zlepšenie niektorých procesov,“ hodnotí uplynulý rok generálny riaditeľ P. Pauls. Ako dodáva, najbližšie plánuje Kaufland vstúpiť na trhy v Austrálii a Moldavsku. A čo čaká slovenský Kaufland v tomto roku? „Očakávame nárast v oblasti spolupráce s regionálnymi dodávateľmi. Prioritami pre nás zostávajú naďalej naši zákazníci a zamestnanci, ktorí stoja v centre našej pozornosti,“ dodáva P. Pauls.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie

Zážitok je dobrý, mal by to zažiť každý.

Tlačové správy

Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?

Slovenskí farmári naplno využívajú skvelé vlastnosti našej pôdy. Vďaka tomu nájdeme na pultoch čerstvú domácu zeleninu a ovocie.

Tlačové správy

Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch

Keš prestáva obchodníkom zarábať.

Tlačové správy

Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou

Tříletou garanci na autokamery a navigace Mio teď získají všichni, kteří si koupí jeden z produktů Mio do konce roku 2018