INZERCIA

Liberalizácia STK rozdeľuje koalíciu

Návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke z dielne Ministerstva dopravy a výstavby SR, je naďalej predmetom diskusie.

Návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke z dielne Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorý vo svojom súčasnom znení navrhuje liberalizáciu siete staníc technickej kontroly (STK), je naďalej predmetom diskusie v rámci vládnej koalície a o jeho finálnej podobe sa rozhodne až v pléne.

Po rokovaní parlamentných výborov je zrejmé, že otázka zrušenia právomoci ministerstva regulovať sieť STK na Slovensku, je oveľa komplikovanejšia ako sa na prvý pohľad mohlo zdať a vládna väčšina v nej stále nemá jasno. Hoci nový cestný zákon ako celok prešiel cez všetky výbory a odobriť ho musí už len gestorský výbor (Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti), diskusia k nemu sa viedla v napätom duchu a bola poznačená nejednotnosťou ohľadom ministerstvom navrhovanej úplnej liberalizácie trhu STK.

Ako na rokovaní dnešného Výboru pre financie a rozpočet uviedol jeho predseda Ladislav Kamenický (SMER-SD), tak ako v prípade novely existujúceho zákona, ktorý bol predmetom rokovania koncom minulého roka, tak ani v prípade súčasného nového zákona nepanuje v koalícii zhoda ohľadom otázky liberalizácie STK. O finálnej podobe cestného zákona tak rozhodnú až poslanci na najbližšej schôdzi, ktorej začiatok je naplánovaný na 30.1.2018. Poslanci finančného výboru dnes v rámci rozpravy upozornili aj na dôležitosť zabezpečenia dostatočnej a efektívnej kontroly nad kvalitou služieb STK zo strany ministerstva, čo môže byť v prípade úplnej liberalizácie problém.

Paradoxne to bol práve finančný výbor, ktorý v minulom roku prostredníctvom pozmeňujúceho návrhu dvoch koaličných poslancov za SMER-SD a SNS navrhol zastaviť plánovanú liberalizáciu STK. Následne však ministerstvo návrh novely existujúceho zákona stiahlo a pokračovalo s novým zákonom, ktorý taktiež navrhuje liberalizáciu STK. V zásade sa tak len oddialilo jej spustenie o pár mesiacov.

Na negatívne dopady úplnej liberalizácie STK dlhodobo upozorňuje Národná asociácia STK. Podľa nej by nekontrolované a masívne rozširovanie siete STK výrazne komplikovalo dohľad nad správnosťou vykonaných kontrol a malo by značný negatívny vplyv na nehodovosť a zníženie bezpečnosti na cestách. Navyše kapacita staníc STK je dnes dostatočná. V súčasnosti je na Slovensku priemerná vyťaženosť staníc STK približne 50 %. Pri nadpolovičnom vyťažení stanice v danom okrese automaticky vzniká priestor pre ďalšiu STK, čím je zabezpečená dostatočná kapacita liniek STK pre vodičov. Na Slovensku je v súčasnej dobe v prevádzke 142 samostatných staníc STK a ich sieť sa oproti roku 2010 rozšírila o tretinu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €

Objednajte si SME.sk na 3 mesiace a zoberte zaujímavé čítanie na vašu dovolenku.

Tlačové správy

HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt

Spoločnosť nadobudla priestory pri stanici Farringdon West, kde postaví kancelársku budovu nad železničnou traťou Crossrail.

Tlačové správy

Ochrana pred tropickou horúčavou

Aj tepelná izolácia nám môže zachovať chladnú hlavu.

Tlačové správy

Keď Slováci krotia morský vietor

CrazyFly z Nemšovej je známa značka vo svete kiteboardingu.