Ústavnoprávny výbor Národnej rady SR na svojom rokovaní dňa 30.1.2018 predniesol pozmeňujúci návrh k návrhu zákona v parlamentnej tlači č 751, ktorý rieši mimo iného aj spoločnosť rozdeľujúci sporný bod o liberalizácii siete STK. Pozmeňujúci návrh obsahuje zachovanie siete STK, ktorú ministerstvo dopravy už rok chce zrušiť, ale zároveň obsahuje aj zásadnú zmenu definície tejto siete. Gesčný výbor, Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti, si tento parlamentný návrh osvojil a posunul ho na rokovanie do parlamentu NR SR a na schválenie poslancom.
Podľa tohto návrhu môžu nové stanice STK vznikať ak sa v okrese „vytvorí predpoklad na vyťaženie viac ako 25% kapacity ďalšej kontrolnej linky“. Toto je nejasné zadanie. Keďže priemerné súčasné celoslovenské vyťaženie súčasných 140-tich staníc je 50%, tak v podstate môže vzniknúť ďalších 140 staníc a všetkých 280 staníc spoločne bude vyťažených v priemere na 25%. Touto podmienkou môže teda vzniknúť ďalších od 0 do 140 staníc.
Ministerstvo dopravy si ešte ponechalo dve ďalšie nejasné možnosti. Tými sú splnenie podmienky „že spádová oblasť daného okresu pokrýva aj susedné okresy“ a „regionálnych podmienok dopravnej infraštruktúry“. Definícia týchto pojmov nie je nikde, ani v iných zákonoch, špecifikovaná. Takto vágne navrhnutá legislatíva len vytvára priestor na právne spory a korupčné tlaky.
Tento návrh teda popisuje niečo, čo sa tvári ako sieť, ale nie je to sieť, keďže počty staníc absolútne nereguluje. Je to teda kompletná liberalizácia v rukách ministerstva dopravy skrytá za existenciou nejakej siete. Zostáva dúfať, že sa nájde dostatok rozumných poslancov Národnej rady SR, ktorí takýto „kompromisný“ návrh nebudú akceptovať.