SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Neliberalizovaná liberalizácia STK

Návrh poslancov ako sieť STK regulovať a zároveň aj neregulovať.

Ústavnoprávny výbor Národnej rady SR na svojom rokovaní dňa 30.1.2018 predniesol pozmeňujúci návrh k návrhu zákona v parlamentnej tlači č 751, ktorý rieši mimo iného aj spoločnosť rozdeľujúci sporný bod o liberalizácii siete STK. Pozmeňujúci návrh obsahuje zachovanie siete STK, ktorú ministerstvo dopravy už rok chce zrušiť, ale zároveň obsahuje aj zásadnú zmenu definície tejto siete. Gesčný výbor, Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti, si tento parlamentný návrh osvojil a posunul ho na rokovanie do parlamentu NR SR a na schválenie poslancom.

Podľa tohto návrhu môžu nové stanice STK vznikať ak sa v okrese „vytvorí predpoklad na vyťaženie viac ako 25% kapacity ďalšej kontrolnej linky“. Toto je nejasné zadanie. Keďže priemerné súčasné celoslovenské vyťaženie súčasných 140-tich staníc je 50%, tak v podstate môže vzniknúť ďalších 140 staníc a všetkých 280 staníc spoločne bude vyťažených v priemere na 25%. Touto podmienkou môže teda vzniknúť ďalších od 0 do 140 staníc.

Ministerstvo dopravy si ešte ponechalo dve ďalšie nejasné možnosti. Tými sú splnenie podmienky „že spádová oblasť daného okresu pokrýva aj susedné okresy“ a „regionálnych podmienok dopravnej infraštruktúry“. Definícia týchto pojmov nie je nikde, ani v iných zákonoch, špecifikovaná. Takto vágne navrhnutá legislatíva len vytvára priestor na právne spory a korupčné tlaky.

Tento návrh teda popisuje niečo, čo sa tvári ako sieť, ale nie je to sieť, keďže počty staníc absolútne nereguluje. Je to teda kompletná liberalizácia v rukách ministerstva dopravy skrytá za existenciou nejakej siete. Zostáva dúfať, že sa nájde dostatok rozumných poslancov Národnej rady SR, ktorí takýto „kompromisný“ návrh nebudú akceptovať.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov vďaka MIO problémom

Vodiči budú upozornení pred úsekom, počas a na to, koľko metrov a sekúnd im zostáva a či majú spomaliť alebo ísť rýchlejšie.


8 h
MiVue 886 – vůbec první 4K UHD autokamera od Mio

Má tiež 1,7x väčší snímač a ULTRA nočné snímanie. Rýchlejší prenos záberov do telefónu zabezpečuje 5 GHz WiFi


1. júl

Tankujeme približne o 10 – 50 centov lacnejšie ako v západnej Európe.


INZERCIA 1. júl
SkryťZatvoriť reklamu