SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Rozchod na Valentína: môže sa to stať aj vám?

Obdobia, kedy ľudia oslavujú vzájomnú lásku, sa stávajú aj obdobiami s najväčším výskytom rozchodov. Ste na Valentína v ohrození?

ZenviaZenvia (Zdroj: stock.adobe)

Vedeli ste, že krivka počtu ľudí, ktorí si zmenia status na Facebooku z “vo vzťahu” na “slobodný”, siaha na Valentína ďaleko vyššie ako kedykoľvek v období od apríla do novembra?

Prečo rozchod na Valentína? Ste v ohrození?

Keď sú očakávania príliš vysoké

Mnohí ľudia, týka sa to predovšetkým žien, si pod vplyvom médií a romantických filmov s krásnymi hercami často sviatok idealizujú. Čo najčastejšie očakávajú?

  • honosné oslavy
  • pozornosť partnera v podobe kytice červených ruží doručených až na pracovisko,
  • večeru v najlepšej reštaurácií (v prípade slobodných žien zakončenú požiadaním o ruku pred nevinne zúčastnenými jediacimi),
  • tak originálny darček, že ani tie, ktoré dostali ich kamarátky alebo kolegyne sa na ne “nechytajú” (všetky s prívlastkom romantické)

Čo na to partner? Prirodzená reakcia: strach, že nedokáže dostatočne uspokojiť vysoké nároky a pokus o útek.

Na rozdiel od mužov, ženy majú trochu iný “dôvod zutekať”. Tým je stereotyp alebo nesplnenie snov, ktoré si s partnerom vytvorili, no na ich realizáciu nikdy nedošlo. Toto obdobie je typické tým, že na miskách váh sa ocitnú dve veci: čo do vzťahu dávame a čo z neho dostávame.

Vyčkávanie alebo aj pravý čas na pomstu

Nech už to znie akokoľvek kruto, niektorí partneri vyčkávajú a využijú práve tento čas na odhalenie nevery a ukončenie vzťahu. Pár z tých podvedených dokonca plánuje a urobí bodku za vzťahom prostredníctvom verejného odhalenia a poníženia.

nevera (zdroj: stock.adobe) nevera (zdroj: stock.adobe)

Kedy by ste sa mali mať na pozore?

Položte si nasledovné kontrolné otázky:

  • nemáte na seba dostatok času počas týždňa ani cez víkendy?
  • máte viditeľne menej sexu ako bolo zvykom?
  • nerobíte si už spoločné plány?
  • hádate sa často a veľa pre maličkosti?
  • absolvujete menej a menej spoločných aktivít? (dovolenka, víkendy, športové akcie, narodeninové oslavy priateľov)
  • nenavštevujete spoločne vašu rodinu?
  • frekvencia milých správ počas dňa sa znížila alebo sa úplne vytratili (no váš partner/partnerka napriek tomu nepustí telefón z rúk a “textuje” do zbláznenia?)

Toto je pár dôvodov, ktoré by mali signalizovať pomyselné zdvihnutie varovného prsta a zamyslenie sa nad stavom. Keď strácate medzi sebou spojenie, vzrušenie a túžba sú preč.

Radšej sa zamerajte na rozvoj

Nič nie je samozrejmé, a to ani po 20 či 35 rokoch vzťahu. Využite valentínske obdobie na zodpovedanie si otázky: Viete ako udržať medzi vami iskru a dávku správneho napätia?

Sex ako ukazovateľ zdravého vzťahu

To, ako na tom ste na tom po intímnej stránke, zistíte prostredníctvom jednoduchej analýzy frekvencie a kvality. Asi netreba pripomínať, že sex prispieva k pohode a dobrej nálade a pre oboch partnerov je veľmi dôležité, aby boli spokojní.

Samozrejme, môže sa stať, že časom klesá chuť na sex. Na trhu objavíte mnohé prírodné afrodiziaká na zvýšenie libida, napríklad doplnok výživy Hotness. Pomáha zvýšiť chuť na sex, zmierňuje hormonálne výkyvy u žien, prispieva k predĺženiu sexuálneho vzrušenia.

Pozornosť a komunikácia

Vzťahy fungujú, keď sú založené na úprimnosti. Hovorte spolu. Otvorene, bez prikrášľovania. Partneri si budujú dôveru a intimitu nielen “v posteli”, dôležité je hovoriť o svojich snoch a cieľoch. Nemusíte tiež čakať na prejavy lásky až do 14. februára. V kalendári ja ďalších 364 dní, kedy môžete partnerovi ukázať, ako moc vám na ňom záleží.

Deň sv. Valentína nemusí byť zákonite deň, kedy sa na vás budú sypať darčeky od výmyslu sveta. Nemusíte kvôli nesplneným očakávaniam ani jatriť staré rany a vytvárať nové dôvody na hádky. Uvoľnite sa a doprajte si zábavu. Valentín by mal byť predovšetkým o tom.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 008
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 190
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 107
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 5 029
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 351
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 769
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 063
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 617
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Na riešenia Norberta Schillinga sa spoliehajú nemocnice, banky i výrobné závody.


INZERCIA 17 h

Overené spôsoby, ako znížiť spotrebu energie v domácnosti


INZERCIA 17 h

Knižná novinka Obyčajný hviezdny prach je dojímavý príbeh plný nádeje.


INZERCIA 21. apr

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr
SkryťZatvoriť reklamu