SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tradičné družstvo - postoj člena k jeho produktom

Seriál referencií radových členov Nášho finančného družstva, 18. vydanie.

Úvod od spoločnosti NAŠE FINANČNÉ DRUŽSTVO

V roku 2001 bolo NAŠE FINANČNÉ DRUŽSTVO slovenskou spoločnosťou, ktorá sa od iných odlišovala svojim nezvyčajným cieľom, vytvoriť vlastný dôchodkový systém pre svojich členov. Vďaka silnej viere, poctivej práci a túžby mnohých členov žiť inak, nespoliehať sa len na štátny dôchodkový systém, mať vyššie príjmy v dôchodkovom veku… družstvo postupne naberalo na kondícii a dnes aktívne pôsobí na slovenskom aj medzinárodnom trhu. Mnohí sa dnes pýtajú čo je to za družstvo? Či po toľkých rokoch je ešte na trhu? Chcú odpovede na tieto a iné otázky. Preto sme sa rozhodli sprístupniť verejnosti referencie od radových členov družstva, ktorí s družstvom vydržali rôzne obdobia jeho ekonomického rastu a formou článkov písaných rukou samotných členov možno priblížiť viac informácií verejnosti. Formou seriálu jednotlivých postupne publikovaných autentických článkov sa dozviete viac o družstve NAŠE FINANČNÉ DRUŽSTVO.

Pokračujeme osemnástym príbehom, postojom člena pána Milana Chomjaka k produktu družstva

BonoPay zvyšuje bonitu...

Marketing je veda a umenie nachádzať, udržiavať si a pestovať výnosných zákazníkov. Podnik na získanie každého zo svojich súčasných zákazníkov vynaložil veľa peňazí a konkurencia sa neustále snaží pritiahnuť ich k sebe. Stratený zákazník predstavuje viac ako len stratu budúceho predaja, pretože podnik prichádza o budúci zisk z celoživotných nákupov tohto zákazníka. Náklady na prilákanie nového zákazníka môžu byť päťkrát až desaťkrát vyššie, ako náklady na udržanie spokojnosti súčasného zákazníka.

Na súčasných trhoch existuje veľmi veľa dodávateľov a značiek, ale nedostatok zákazníkov. Preto musia všetky podniky o každého zákazníka tvrdo bojovať.

Dnešné inteligentné podniky nepovažujú za svoju úlohu predaj produktov, ale vytváranie výnosných zákazníkov. Chcú ich nie len vytvárať, ale aj „vlastniť“ a zvyšovať svoj podiel na všetkých ich aktivitách. Nechcú byť len výhradným dodávateľom konkrétneho produktu, ale chcú dodávať aj iné veci, ktoré zákazník kupuje. Hovorí sa tomu zvyšovanie podielu na zákazníkovi (share of customer).

Premena nového zákazníka na zákazníka silnejšieho a lojálnejšieho vyžaduje, aby tento zákazník prešiel niekoľkými fázami: od Zákazníka kupujúceho prvýkrát až po Spolumajiteľa.

Všetci zákazníci sú síce dôležití, ale niektorí sú dôležitejší ako iní. Podniky si často myslia, že ich najväčší zákazníci sú aj najvýnosnejší. Nie je to však vždy tak. Podniky musia nájsť taký spôsob merania výnosnosti, ktorý bude prihliadať aj ku skutočnostiam, že zákazníci dostávajú špeciálne zľavy, bezplatné služby a ďalšie pozornosti, takže ich skutočná výnosnosť je rôzna. Jedným z často používaných pravidiel je pravidlo 20/80, ktoré hovorí, že 20% najvýnosnejších zákazníkov vytvára 80% podnikového zisku. Toto pravidlo bolo ďalej modifikované na 20/80/30 a hovorí, že najslabších 30% zákazníkov o polovicu znižuje potenciálne zisky podniku, takže väčšina podnikov na určitom percente svojich najslabších zákazníkov prerába.

Keby zákazníci iba kupovali produkty a nezáležalo im na službách a rôznych doprovodných prínosoch a keby boli všetky produkty v danej kategórii rovnaké, všetky trhy by boli trhmi cenovými. Jediným víťazom

by bola firma s najnižšími nákladmi. Na dnešných trhoch sa podniky snažia ponúkané produkty niečím odlíšiť od ostatných. Premieňajú základný produkt (core product) na rozšírený produkt (augmended product). Nepredávajú produkty, ale komplety prínosov (benefit packages). Nepredávajú iba nákupnú hodnotu (purchase value), ale úžitkovú hodnotu (use value).

Existujú 3 spôsoby, ako môže podnik poskytovať väčšiu hodnotu ako konkurent:

- môže si účtovať nižšiu cenu

- môže zákazníkovi pomôcť pri znižovaní jeho ostatných nákladov

- môže svoju ponuku doplniť o ďalšie prínosy a zvýšiť tak jej príťažlivosť.

Hodnota zákazníka (Customer Lifetime Value - CLV) je údaj, ktorý sa dá vypočítať a mal by zaujímať každého, kto podniká. Je to to, koľko nám zákazník donesie peňazí pri jednom, či celoživotnom nákupe. Aby sme získali hodnotného zákazníka, sú s tým spojené marketingové a obchodné náklady.

Pre zvýšenie CLV je potrebné zvýšiť mieru opakovateľnosti nákupov (pravdepodobnosť) a takisto zvýšiť mieru doporučenia nových zákazníkov pre naše podnikanie. Tieto dve hodnoty rieši vernostný program.

Projekt BonoPay je spojením vernostného programu s mobilnou platobnou platformou. Pochopenie tohto spojenia je prvým predpokladom úspešnej implementácie BonoPay do života firmy a jednotlivca. Tu sa prejavuje BonoPay ako nástroj na zvyšovanie bonity zákazníka. Zákazníkovi môže firma ponúknuť nižšie ceny za produkty a služby znížením svojich marketingových a obchodných nákladov na získavanie nových zákazníkov. O mnoho dôležitejším faktorom v konkurenčnom prostredí je to, ako firma pomáha znižovať zákazníkovi náklady. Zľavové body, ktoré sú generované v procese platby, znižujú náklady (poplatky) na platby cez BonoPay. Ale tým skutočne rozhodujúcim prínosom pre zákazníka je tvorba pasívneho príjmu, produktu nevyčísliteľnej hodnoty. To sú tri spôsoby, ktoré by si mal uvedomiť každý, kto príde do kontaktu s myšlienkou projektu BonoPay.

Inteligentné podniky pomáhajú svojim zákazníkom v tom, aby im produkty, ktoré ponúkajú, prinášali maximálnu úžitkovú hodnotu. Som presvedčený, že produkt BonoPay je produkt, ktorý spĺňa tieto kritéria. Už je len na zákazníkoch, aby používaním BonoPay na vlastných skúsenostiach pocítili prínos z originálnosti a nadčasovosti riešenia tohto produktu. Je to trend, ktorý je vždy pravdivý (Trend is your friend), ak ho pochopíme a dokážeme sa ním v živote riadiť.

Milan Chomjak, člen družstva

Ďalší príbeh členky si môžete prečítať TU.

 (zdroj: NFD) (zdroj: NFD)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 746
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 348
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 318
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 178
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 168
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 883
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 545
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu