SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

COOP Jednota podporuje zdravotníctvo i lokálne iniciatívy

Úsilie meniť životy ľudí k lepšiemu.

Úsilie meniť k lepšiemu životy ľudí, okolnosti a situácie, ktoré sa ich bezprostredne dotýkajú, pomáhať chorým a postihnutým, zvyšovať vzdelanosť a podporovať rozvoj miestnych a regionálnych iniciatív – to všetko je súčasťou aktivít COOP Jednoty Slovensko.

S cieľom pomáhať vznikla v roku 2001 Nadácia COOP Jednota, ktorá už 17 rokov podporuje zdravotníctvo, šport, školstvo, kultúru a umenie a poskytuje pomoc chorým a zdravotne postihnutým ľuďom. Tieto aktivity od svojho vzniku podporila sumou vyše 4 144 596 €.

Program podpory lokálnych komunít

Nadácia COOP Jednota po prvý raz realizovala projekt s týmto názvom v roku 2017. „Družstevné podnikanie je založené na myšlienke vzájomnej pomoci. Družstvá od svojho vzniku plnili sociálnu funkciu, podporovali rozvoj kultúry, vzdelávania a sledovali verejnoprospešný záujem. To je pre nás inšpirácia a historické dedičstvo, na ktoré sme chceli nadviazať prvým ročníkom Programu podpory lokálnych komunít. Umožnili sme tak ľuďom ovplyvniť spokojnosť s kvalitou života v mieste, kde žijú“, povedal predseda správnej rady nadácie Gabriel Csollár.

Cieľom projektu je podnecovať a podporovať rozvoj miestnych a regionálnych iniciatív a podpora účasti občanov na miestnom a regionálnom rozvoji formou drobných stavieb ako sú komunitné záhrady, altánky a prístrešky, ihriská, výsadbou zelene, budovaním turistických trás či propagáciou tradícií Slovenska a pod. V prvom ročníku bolo spomedzi 281 prihlásených projektov odmenených 25 celkovou sumou 149 207,70 €.

Partnermi projektu boli spoločnosti: RAJO, a. s., Unilever Slovensko, spol. s r. o., HENKEL SLOVENSKO, spol. s r. o., a COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo.

Podpora zdravotníctva

Nadácia v súlade so svojím prvoradým poslaním aj v roku 2017 pomáhala rodinám s ťažko chorými deťmi a chorým ľuďom buď priamo, alebo prostredníctvom kúpy lekárskych prístrojov a zariadení pre nemocnice.

Celkovo zakúpila lekárske prístroje a poskytla peňažné dary pre 17 nemocníc na Slovensku v hodnote 78 788,07 tis. €.

V rámci humanitárnej pomoci nadácia podporila rodiny s ťažko postihnutými deťmi a deti zo znevýhodneného prostredia celkovou sumou 20 592,30 €.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 15 755
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 8 501
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 159
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 7 968
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 551
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 486
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 356
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 843
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pochutnávajú si na kuracom a bravčovom mäse, ale aj klobásach či slanine.


2. jún

Spoločnosť TERNO real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a KRAJ, spúšťa nový projekt pre svojich zákazníkov.


2. jún

UNICEF stojí pri všetkých láskavých rodičoch. V júni, ktorý je mesiacom rodičovstva, ponúka niekoľko inšpiratívnych tipov.


2. jún
SkryťZatvoriť reklamu