INZERCIA

Značka, ktorá sa nebojí mať názor

Férovosť máme zakorenenú v DNA.

Nie je veľa firiem, ktoré majú odvahu vysloviť svoj názor aj na témy, ktoré s ich podnikaním priamo nesúvisia. Takým však bezpochyby je operátor O2. Mnohí poznajú príbeh operátora, ktorý prišiel na trh ako tretí v poradí, a ktorý vynikal úsilím zmeniť podmienky na ňom. Odvtedy má O2 za sebou 11 rokov, počas ktorých skutočne prispelo k zmene trhu, ale zároveň mu nie sú ľahostajné ani celospoločenské témy, ku ktorým sa často vyjadruje. Firemnú zodpovednosť vníma ako svoju neoddeliteľnú súčasť a neváha sa postaviť za hodnoty férovosti a transparentnosti a presadzovať ich aj mimo oblasti svojho pôsobenia.

O2 – tretí hráč, ktorý zmenil pravidlá hry

Keď pred 11 rokmi vstúpil na trh telekomunikačných služieb ďalší, v poradí tretí operátor, ľudia začali očakávať veľké zmeny na trhu mobilných služieb. Počiatočné očakávania sa čoskoro skutočne naplnili, O2 prinieslo nový vietor, nové štandardy a s nimi výrazné pokroky pre trh aj pre zákazníkov. Nový operátor dovtedajšie fungovanie od základov zmenil a zákazníkom ukázal, ako všetko robiť inak, ako boli zvyknutí, a to férovejšie a transparentnejšie.

Od začiatku boli pre vtedy ešte nováčika viditeľné deformácie trhu, napríklad v podobe uvádzania cien bez DPH alebo podmienok k využívaniu produktov uvedených malými písmenami pod čiarou. O2 sa rozhodlo voči tomuto prístupu bojovať a výsledky sa prejavili naprieč celým trhom.

„Za posledných pár rokov sa podmienky pre zákazníka značne zjednodušili a tarify sa taktiež stali prístupnejšími. Operátorský trh sme posunuli výrazne ďalej, teraz pred nami stojí ďalšia výzva, posunúť ďalej aj spoločnosť,“ hovorí generálny riaditeľ O2 Peter Gažík.

„Férovosť máme zakorenenú v DNA“

S príchodom revolučného konceptu fungovania paušálov sa O2 vybralo cestou zavádzania hodnôt férovosti, transparentnosti, jednoduchosti a prehľadnosti aj mimo svoju oblasť pôsobenia. Táto filozofia ostala základom jeho fungovania aj po 11 rokoch a preto je dnes O2 vnímané ako „značka s názorom“, ktorá sa nebojí hovoriť v prospech hodnôt, v ktoré verí, ako napríklad sloboda, demokracia a ľudské práva. Rovnako prirodzené je preto pre O2 odsúdiť extrémistické postoje, dezinformácie či hoaxy, ktoré žiaľ v poslednom období naberajú na sile.

Príkladom pretavenia hodnôt firmy do praxe sú aj vlaňajšie oslavy 10. výročia, kedy sa O2 rozhodlo neoslavovať veľkolepou párty, ale urobiť niečo, čo prinesie aspoň malú zmenu k lepšiemu. Kampaň Dobré dáta pomocou 10 inšpiratívnych osobností vyzývala ľudí k dobrým skutkom a odmeňovala ich za ne dátami zadarmo. Počas 10 týždňov tak ľudia volali svojim mamám, chodili do práce pešo, bojovali proti predsudkom alebo internetovým hoaxom, či varili zdravé jedlo. Pomáhali im v tom aj známe osobnosti, ako napríklad Matej Tóth, Tomi Kid Kovács, Janica Lacová z Jem iné alebo vydavateľ Koloman Kertész Bagala.

O2 sa nebojí svoj názor vyjadriť ani v iných otázkach, ktoré rezonujú naprieč spoločnosťou. Mohli sme to vidieť napríklad pri obrane neprávom obvineného olympionika Mateja Tótha, podpore Bielej vrany, či postavením sa na stranu hokejistov bojujúcich za férovosť pri voľbe šéfa SZĽH a podpore cícerovej nátierky.

„Kým si bežne firmy za cieľ kladú dosiahnutie atraktívnych finančných ukazovateľov, prípadne spokojných zákazníkov, my chceme využiť náš vplyv aj na to, aby sme prispeli k formovaniu spoločnosti, v ktorej žijeme. Už dnes vidíme a tešíme sa z toho, že firiem, ktoré sa neboja vyjadriť svoje hodnoty a názory, je čím ďalej tým viac,“ hovorí Peter Gažík.

Pre O2 je zodpovednosť jej prirodzenou súčasťou, prítomnou v kultúre firmy už od začiatku. Hodnoty a názory firmy sa odrážajú nielen v snahe meniť spoločnosť k lepšiemu a v CSR projektoch, ale aj v nastavení produktov a služieb, v komunikácii so zákazníkom a v internej komunikácii so zamestnancami. „V duchu firemného odkazu #nikdyneprestaneme sa snažíme limity posúvať ďalej a nebude tomu inak ani v budúcnosti, či už v nastavení našich produktov a služieb alebo zaujatím jasného postoja k celospoločenským otázkam,“ sľubuje na záver Peter Gažík.

Férová Nadácia O2

Pomocou Férovej Nadácie O2 si spoločnosť berie na seba úlohu pomôcť mladým pretaviť svoje plány na realitu a zároveň chce pripravovať, podporovať a pomáhať mladým ľuďom rozbehnúť ich vlastné podnikanie či pomôcť v štarte kariéry.

Férová Nadácia O2 bola založená v roku 2014 na podporu projektov, ktoré zlepšujú Slovensko a chcú ho spraviť vzdelanejším, inovatívnejším a otvorenejším. Podporuje zaujímavé projekty v týchto oblastiach:

  • Podpora občianskych hodnôt a hodnôt, ktoré O2 vyznáva (sloboda, demokracia, ľudské práva, hodnoty ľudskosti, férovosti, transparentnosti)
  • Podpora projektov bojujúcich proti extrémizmu
  • Vzdelávanie mladých a formovanie kritického myslenia
  • Podpora zamestnanosti mladých
  • Podpora inovácií, kreatívnych nápadov a mladých podnikateľov

17. november – Sloboda nie je samozrejmosť

Unikátny projekt na edukáciu a formovanie kritického myslenia verejnosti, predovšetkým
však mladej generácie, ktorá už nevie, ako vyzeral život pred rokom 1989. O2 sa rozhodlo mladým pripomenúť, že hodnoty slobody a demokracie si musia vážiť, pretože nie sú automatické, a to všetko kreatívnou formou.

Zákazníkom O2 sa v tento deň pri načítaní zahraničných webových stránok zobrazilo upozornenie simulujúce železnú oponu a upozorňujúce na prekročenie „hranice“. Zákazník si samozrejme mohol zvoliť možnosť pokračovať ďalej alebo získať viac informácií o novembrových udalostiach. Rovnako zákazníkom pri ceste do zahraničia prišla SMS upozorňujúca na to, že pred rokom 1989 bolo svojvoľné prekročenie hranice trestným činom.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne

Útulný domov je výsledkom správnej teploty a vlhkosti.

Tlačové správy

Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť

Nový prípravok Cys-Control Fort spája viaceré účinné látky a pomáha aj pri chronických ťažkostiach.

Tlačové správy

Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!

V Čerešne living pribudli nové byty so zvýhodnenou cenou pre prvých 15 záujemcov. Leto v Dúbravke bude teraz ešte sladšie.