SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali

Máme za sebou prvé jazdy s novým Touaregom. Priznáme sa, že sme čakali veľa.

Touaregu sa našťastie podarilo očakávania nielen splniť, ale aj prekonať.

Nový Volkswagen Touareg môže byť doslova napakovaný technikou. Už od zverejnenia prvých informácií o tom, že bude mať natáčanie zadnej nápravy, vzduchový podvozok s adaptívnymi tlmičmi a aktívne stabilizátory sme boli zvedaví, ako sa to prejaví na jazdných vlastnostiach novej vlajkovej lode Volkswagenu. Po prvej jazde v ňom to už vieme a sme plní pozitívnych dojmov.

Komfort bez kompromisov

Najkomfortnejšie režimy podvozka majú väčšinou za následok hojdavú jazdu a ťarbavé správanie sa auta v zákrutách. Nový Touareg týmito neduhmi netrpí. Jeho podvozok je veľmi príjemne mäkký a poddajný, pričom veľmi dobre filtruje nerovnosti ale pohyby karosérie drží pod kontrolou. Keď vojdete do zákruty, zakročia proti priveľkým náklonom karosérie aktívne stabilizátory a s agilitou pomáha natáčanie zadných kolies.

Ak sa teda s Touaregom ocitnete na kľukatej ceste, nemusíte voliť jeden z tvrdších režimov podvozka, aby ste si uchovali potrebnú kontrolu nad autom. Celkovo je podvozok Touaregu nastavený ozaj vynikajúco a je veľmi ťažké mu niečo vytknúť. Na rovnejších úsekoch a diaľniciach zas oceníte perfektnú stabilitu aj vo vysokých rýchlostiach. Touareg dokáže aj v nečakaných situáciách zmeniť smer, ako keby vážil o pol tony menej. Nesmieme zabudnúť ani na výborné odhlučnenie kabíny vďaka dvojitým sklám. Motor 3,0 TDI V6 s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý bol pod kapotou testovaného auta, je adekvátny spoločník do každej situácie. Je silný, kultivovaný a dostatočne tichý.

Život s displejom

Takmer plne digitálny Innovision Cockpit Touaregu, ktorého ústredným prvkom je až 15-palcová dotyková obrazovka, bol spočiatku tiež zdrojom mnohých špekulácií. Ako sa bude ovládať za jazdy? Čo odtlačky prstov? Ani tu však netreba pochybovať. Číra veľkosť displeja a veľké ikony uľahčujú všetky dotykové úkony, pričom jeho sklo je pokryte vrstvou odpudzujúcou odtlačky.

V reáli to funguje perfektne. Vyskúšali sme si aj nové svetlá IQ.Light a tie silou lúča, rýchlosťou reakcii a presnosťou vykrývania patria k najlepším, čo sme kedy skúšali. Rozpoznávajú dokonca aj dopravné značky, aby vás odraz od nich zbytočne neoslňoval. Volkswagen Touareg je skrátka mimoriadne podarené auto po všetkých stránkach.

Celý test a ďalšie informácie nájdete na www.volkswagenblog.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete

Prestížny magazín Global Finance hodnotil banky za pomoc počas pandémie. Cenu za líderstvo v kríze získala Slovenská sporiteľňa.

Tlačové správy

Magazín SME Ženy už v predaji

Novembrové vydanie nájdete v stánkoch od 29. októbra 2020

Tlačové správy

SPS ukončí rok miliónovými investíciami

Takmer sedem miliónov eur predstavuje tohoročný kumulatívny objem investícií spoločnosti Slovak Parcel Service.