Prečítajte si tri príbehy, ktoré vás presvedčia o atraktívnosti práce na čerpacej stanici.
Tímová hra, ktorá prináša výsledky
Poznáte príbehy predajcov, ktorí sa stávajú biznismenmi len vďaka súpereniu s kolegami? Funguje to napríklad na čerpacích staniciach Shell. Po smene predajcovia robia prehľad tržieb a navzájom sa porovnávajú, komu sa ako darilo. Marcel Lacko prevádzkuje niektoré čerpacie stanice Shell na západnom Slovensku. Tvrdí, že zamestnanci na jeho staniciach sú zväčša ľudia, ktorých baví predaj. Nepatria k tým zamestnancom, ktorí sú na pracoviskách vystavovaní tlaku, no napriek tomu podávajú požadovaný výkon a výsledky. Ako ich motivuje? „Perfektné je, že sa motivujú aj navzájom a radi súťažia. Každý chce plniť stanovené ciele a zamestnanci sa doslova predbiehajú, kto predá za deň viac“, odhaľuje Lacko, aká je najobľúbenejšia tímová hra zamestnancov a dodáva: „Práve v tom je to čaro – dnes som vyhral ja, zajtra môžeš ty. Plusom je, že osoh má z toho celý tím.“ Takéto súťaženie je medzi zamestnancami bežné a rovnakú skúsenosť majú aj iní prevádzkovatelia. Hnacím motorom sú nepochybne aj odmeny, ktoré prevádzkovatelia podľa uváženia poskytujú pri plnení plánov. Okrem zábavnej stránky má táto podvedomá aktivita často značný dopad aj na biznis. Snaha zamestnancov predať čo najviac vedie k vyšším ziskom a mení každého predajcu na malého biznismena.
Miesto, kde sa motorizmus snúbi s gastronómiou
Dá sa byť poradcom pre motoristov a baristom zároveň? Zamestnajte sa na niektorej z čerpacích staníc Shell a uvidíte, že áno. Ďalší z prevádzkovateľov Peter Jánošík vyzdvihuje jednu z charakteristík, ktorá túto prácu definuje. Tou je rôznorodosť: „Či už sa spýtate predajcu na nádvorí alebo predajcu v obchode, nikto vám nepovie, že náplň práce je monotónna, práve naopak.“ Čerpacie stanice sa počas histórie menili a spolu s tým sa vyvíjala aj práca na nich. Miesta, ktoré kedysi slúžili výlučne na dopĺňanie paliva sa zmenili na malé obchodíky s ponukou základných potravín a kaviarničky, kde vodiči počas cesty jedia a relaxujú. Predajcovia stále radi hovoria o palive a autách, no všetci sú tiež baristami a ponúkajú kvalitnú kávu či povestne chutné hotdogy a iné občerstvenie. Peter Jánošík výstižne zhŕňa to, o čom hovoria Lacko aj Ján Fedor nižšie: „Ten, koho baví predaj a komunikácia, zostáva na čerpacej stanici pracovať dlhodobo.“
S novým zákazníkom prichádza nový príbeh
Ak pracujete na čerpacej stanici, kontaktu s ľuďmi sa nevyhnete. Jednou z vlastností takéhoto zamestnanca je schopnosť a ochota prihovoriť sa iným. „Rád robím ľuďom radosť,“ odhaľuje Ján Fedor to, čo ho na tejto práci teší už 7 rokov. Zákazníci sú rôzni a viacerí prichádzajú pravidelne, čím sa z nich stávajú starí známi. Predajcovia už vedia, aké sú ich preferencie, čo im majú ponúknuť a s čím môžu pomôcť. „Za tie roky som sa naučil, ako spríjemniť deň zákazníkom, ktorí prídu unavení či zamračení,“ prezrádza Ján Fedor, čo mu pomohlo získať titul najlepšieho predajcu.
Napadlo vám, že práve v tomto zamestnaní, na čerpacej stanici Shell, sa komunikácia so zákazníkom môže zmeniť z pracovnej povinnosti na zážitok a potešenie?