INZERCIA

Plavidlo Kamzík sa dá opraviť a vrátiť ako propeler na Dunaj

Borguľa iniciuje obnovu propeleru, aby sa opäť stal symbolom a atrakciou Bratislavy.

Krajská organizácia cestovného ruchu Bratislava Region Tourism (KOCR BTR) a poslanec Bratislavského samosprávneho kraja Martin Borguľa iniciujú obnovu legendárnej lode Kamzík, ktorá ako propeler premávala v Bratislave, aby sa opäť stala súčasťou osobnej lodnej dopravy na Dunaji aj bratislavskou turistickou atrakciou.

História bratislavského propeleru siaha až do 19. storočia. Spolu s krátkymi prestávkami fungoval v Bratislave 110 rokov. V roku 1891 začali medzi dunajskými brehmi premávať prvé tri lode a propeler sa stal rýchlo legendou a symbolom mesta.

„Krajská organizácia cestovného ruchu Bratislava Region Tourism oceňuje každú aktivitu, ktorá rozširuje spektrum služieb pre turistov v Bratislave a jej regióne. Obnovenie ikonického Propeleru v akejkoľvek podobe považujeme za takúto aktivitu. Previezť sa na propeleri patrilo kedysi v Bratislave k tradícii víkendovej rodinnej prechádzky. Myslím, že návrat k tejto tradícii by privítala väčšina Bratislavčanov, ale hlavne návštevníci nášho hlavného mesta," povedal Lukáš Dobrocký, výkonný riaditeľ KOCR BRT.

Katamarán Kamzík premával v rokoch 1978 – 2003. Pendloval medzi Starým Mestom a Petržalkou, v polhodinových intervaloch, vždy v sezóne od 1. mája až do neskorej jesene. Zviezol 200 ľudí. V roku 2003 mesto jeho prevádzku zastavilo. Dlhoročným nepoužívaním schátral, ale jeho rekonštrukcia je reálna.

„Symbolicky otvárame tému obnovy lode Kamzík práve tento rok, keďže je to presne 40 rokov, odkedy bola uvedená do života. Kamzík je bratislavským unikátom. Je to prvá loď, ktorá bola kompletne projektovaná a postavená v bratislavskej lodenici od prvej skrutky až po posledný náter. Jej rekonštrukciou by sme naplnili niekoľko cieľov naraz – opravili by sme loď, ktorá sa medzičasom stala lokálnou technickou pamiatkou, obnovili jej premávku pre Bratislavčanov aj priniesli atrakciu pre turistov,“ povedal Martin Borguľa.

Podľa KOCR a poslanca je veľká škoda, že Bratislava nevyužíva dostatočne potenciál Dunaja na verejnú lodnú dopravu. Všetky okolité európske metropoly, či už je to Viedeň, Budapešť, alebo Praha využívajú rieku naplno pre lodné linky, či už osobné, alebo turistické.

„Je najvyšší čas začať seriózne pracovať na zintenzívnení lodnej dpravy aj v Bratislave a celom bratislavskom kraji. A začať by sme mohli symbolicky, návratom legendárneho plavidla propeleru. Spolu s KOCR budeme iniciovať vznik pracovnej skupiny zloženej z predstaviteľov Bratislavského samosprávneho kraja, magistrátu, staromestskej a petržalskej samosprávy a odborníkov z bratislavskej lodenice, aby sa všetci spojili v prospech tohto ikonického projektu,“ povedal na záver Martin Borguľa.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania

S každým realizovaným projektom sa zvyšuje povedomie ľudí o firme

Tlačové správy

Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch

Ako hodnotí profesionálka hotely, služby a aktivity v dovolenkovom raji?

Tlačové správy

Sieť prevádzok STOP SHOP obchodov má už 80 pobočiek

Spoločnosť IMMOFINANZ rozširuje svoju značku STOP SHOP pre retailové parky, kúpila osem parkov v Slovinsku, Srbsku a Chorvátsku.

Tlačové správy

Rozdiel medzi Dič a Ič dph

Dnes sa pozrieme na rozdiel medzi DIČ A IČ DPH.