Medzi malými hot-hatchbackmi je Volkswagen Polo GTI celkom unikát. V dobe, keď už aj konkurenti Golfu GTI dostávajú pod kapotu 1,8, či dokonca 1,6-litrové motory, sa pod nie veľkú kapotu rýchleho Pola dostal preplňovaný dvojliter 2,0 TSI. Ten má výkon 147 kW (200 koní) a krútiaci moment až 320 Nm. To je až o 40 Nm viac, než mal Golf GTI piatej generácie. Polo GTI je pritom menšie a ľahšie.

Už sa testuje
Práve pomer výkonu a hmotnosti sa pri Pole GTI stará o perfektnú agilitu a výbornú schopnosť zrýchľovať. Potvrdil to aj Boris Holečko, a.k.a. @slepacibujon, ktorý sa na pár hodín zmocnil Instagramu Volkswagenu a testoval Polo GTI v Centre bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu. Vraj je to fakt veľmi rýchle auto. Viac sa toho dozviete v tomto jeho vlogu. Polo GTI prešlo testom aj na oficiálnom blogu volkswagenblog.sk, kde nájdete pekné fotky, podrobné dojmy a informácie o tomto rýchlom drobcovi.

Nenáročná rýchlosť
Polo GTI si nás získalo jeho nenáročnosťou. Svoju rýchlosť aj výborné jazdné vlastnosti totiž servíruje v dobre stráviteľných porciách. Nemusíte tolerovať skalopevne tvrdý podvozok, ani nenásytný motor. Polo GTI je sympaticky poddajné aj na horších cestách a ak naňho netlačíte, pokojne sa so spotrebou zmestíte do 7 l benzínu na 100 km. Bez váhania s ním môžete jazdiť každý deň. Odmení sa vám perfektným imidžom, skvelou ergonómiou a zážitkom z jazdy, aj keď pôjdete pomaly. Do štýlových retro károvaných športových sedadiel je vždy udalosť usadnúť.

Naštartovanie výkonného motora zas sprevádza charizmatické zavrčanie z výfuku. Jeho pekný zvuk je pri rýchlejšej jazde doplnený občasným odkašliavaním a praskaním. Keď však ozaj stúpite na plyn, Polo GTI bez otáľania razantne vyrazí vpred. V zákrutách je perfektne kontrolovateľné a predvídateľné, aj keď jeho zadok naznačuje aj hravé tendencie. Brzdy sú silné a dobre dávkovateľné.

Kto chce, radenie zaňho vyrieši prevodovka DSG. Polo GTI dokáže potrápiť aj oveľa drahšie a výkonnejšie autá a aj to je na ňom veľmi zábavné. Priestorom, komfortom a výbavou je to zas super mestské auto na každý deň. A o tom hot-hatche vždy boli.
