K najdôležitejším zazimovacím opatreniam patrí natankovanie plnej nádrže, najlepšie 100-oktánovým prémiovým benzínom.
Plná nádrž bráni tomu, aby sa v nej zrážala voda. Pri odstavení motorky na dlhší čas totiž poloprázdna nádrž „dýcha“. S meniacou sa teplotou v garáži nasáva a vypúšťa okolitý vzduch. Pri poklese teploty dochádza v nádrži ku kondenzácii vodných pár, ktoré potom stekajú do paliva a znehodnocujú ho, navyše pri starších motorkách s plechovými nádržami spôsobujú aj ich koróziu. Do plnej nádrže sa vzduch nedostane, pretože jednoducho nie je kam, takže nemôže ani „nadýchať“ vodu.
Nemali by sme zabúdať ani na to, že benzíny majú rozdielne parametre v letnom a zimnom období. Letný benzín má nižší tlak pár, aby sa zamedzilo stratám v dôsledku zvýšeného odparovania pri vysokých teplotách. Naopak, tlak pár zimného benzínu je vyšší, aby sa vďaka zvýšenému odparovaniu dosiahol spoľahlivý štart aj pri nízkych teplotách. Nadmerný tlak pár v palivovom systéme spôsobuje tvorbu parných vankúšov, s čím si motorka nevie poradiť. Motorku je najlepšie zazimovať s palivom, s ktorým bude schopná po zime bez problémov fungovať.
„Za normálnych okolností nie je bezpodmienečne nutné sledovať, či je v nádrži zimný alebo letný benzín, keďže teplotné rozdiely medzi jeseňou a jarou nie sú veľké a jazdiť sa dá s jedným aj s druhým typom benzínu. Ak by však bola motorka zazimovaná až v čase, keď čerpacie stanice predávajú už len zimný benzín, tak v prípade, že by sa s týmto palivom niekto pokúšal vyraziť na prvú cestu až počas horúceho leta, mohlo by to viesť k problémom s chodom motora, v extrémnom prípade až k jeho zhasínaniu počas jazdy,“ vysvetľuje Ladislav Fuka, riaditeľ divízie paliva a mazív spoločnosti SGS.
Prémiové benzíny majú rad ďalších výhod. Napríklad najnovšia generácia prémiového benzínu Shell V-Power s technológiou Dynaflex obsahuje molekuly so silným čistiacim účinkom, ktoré zabraňujú tvorbe nových a odstraňujú staré usadeniny v palivovom systéme. Vďaka tomu motor lepšie nasáva vzduch, čo sa odráža na jeho výkone. Okrem toho sú súčasťou poslednej generácie palív Shell aj nové účinnejšie zložky, ktoré znižujú trenie na styčných plochách piestov a stenách valcov, čo má tiež priaznivý vplyv na výkon.
Palivá, ktoré sú označené ako prémiové, spĺňajú okrem bežných štandardov aj náročné požiadavky výrobcov automobilov definované v dokumente Wordwide Fuel Charter. Tieto požiadavky sa týkajú detergentných účinkov paliva, ich zvýšenej mazivosti či protikoróznych vlastností. „Výrobcovia áut odporúčajú aspoň každú štvrtú nádrž naplniť práve prémiovým palivom,“ dodáva Ladislav Fuka. Na druhej strane, len jedno natankovanie nekvalitného paliva môže viesť k trvalému poškodeniu motorky, v lepšom prípade sa odrazí len na zníženom výkone, väčšej dymivosti či vyššej spotrebe.