SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

O spoločenskej zodpovednosti nestačí len hovoriť

Spoločenskú zodpovednosť môžeme chápať ako snahu o podnikanie, z ktorého majú prospech všetky zúčastnené strany.

Starostlivosť o zdravie zamestnancov, rovnosť príležitostí, vyváženosť pracovného a osobného života, ale i recyklácia, používanie ekologických produktov či alternatívnych energetických zdrojov. Tieto a ďalšie aspekty sa skloňujú v stratégiách spoločenskej zodpovednosti firiem. Ako však vyzerá súčasná prax?

Spoločenskú zodpovednosť môžeme chápať ako snahu o podnikanie, z ktorého majú prospech všetky zúčastnené strany. Podľa definície Ministerstva sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky ide o dobrovoľné úsilie firiem, ktoré presahuje bežný rámec dodržiavania právnych predpisov v sociálnej i enviromentálnej oblasti. O CSR (z angl.j. Corporate social responsibility) sa dá rozprávať mnoho, podstatné sú však reálne skutky. Zaujímavým príkladom je spoločnosť Kaufland, ktorej sa darí prepájať oba prahy spoločenskej zodpovednosti v rámci novej CSR stratégie s názvom „Rozhodujú činy.“

Pomoc rodinám i deťom bez domova

Pri téme CSR je dôležité, aby sa pomáhalo tam, kde je to potrebné. Spoločnosť Kaufland spolupracuje už niekoľko rokov so Slovenským Červeným krížom (SČK) na viacerých projektoch na pomoc ľudom v núdzi. Prostredníctvom projektu „S našimi značkami je pomoc na ceste“ prispel na nákup nových vozidiel pre sociálne terénne služby SČK, ktoré uľahčujú rodinným príslušníkom starostlivosť o príbuzných a prispievajú k odbúravaniu sociálnej izolovanosti ľudí. V predvianočnom období priniesol projekt s označením „Daruj úsmev dvakrát“, vďaka ktorému podporil Kaufland vzdelávanie detí z detských domovov sumou 20 000 €. Spoločnosť sa k dobrým skutkom snaží motivovať nielen svojich zamestnancov, ale aj širokú verejnosť. Využíva na to projekt Divadelná kvapka krvi. Od roku 2014 vďaka nemu darovala až535,5 litrov krvi od 1 190 darcov.

Nadpriemerný plat nie je jediným benefitom

Kaufland vo svojej stratégii spoločenskej zodpovednosti venuje významnú pozornosť aj svojim zamestnancom. Poskytuje nadpriemernú mzdu, čím sa radí medzi najlepšie platiacich zamestnávateľov v segmente retail. Samozrejmosťou sú finančné i nefinančné benefity.„Naši zamestnanci tvoria DNA firmy. Bez nich by boli naše predajne ako bez života a nikto by sa v nich necítil dobre. Ako zodpovedný zamestnávateľ vytvárame našim zamestnancom kvalitné pracovné prostredie, máme atraktívny balík benefitov, investujeme do ich vzdelávania a rozvoja,“ približuje filozofiu Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Dôkazom je skutočnosť, že atraktívne voľné pracovné pozície obsadzuje Kaufland prioritne z vlastných radov. Budovanie vzťahov so zamestnancami sa začína už pri možnosti absolvovania Kaufland Leadership Programu, ktorý školí absolventov vysokých škôl a garantuje im uplatnenie na vedúcej pozícii v spoločnosti Kaufland. Reťazec je tiež zapojený do systému duálneho vzdelávania, v rámci ktorého spolupracuje s 9 školami. Často diskutovanou témou je práca počas rodičovskej dovolenky a po nej. Kaufland preto ponúka v takýchto prípadoch možnosť skráteného úväzku. Novinkou je nadačný grantový program, prostredníctvom ktorého Kaufland podporil už 32 detí svojich zamestnancov pri rozvoji ich talentov sumou 14.309€.

Ekologické predajne i produkty

Kaufland taktiež reaguje na alarmujúcu situáciu súvisiacu s ochranou životného prostredia. Do roku 2025 garantuje zníženie spotreby plastov v krajinách svojho pôsobenia minimálne o 20 % a zabezpečenie 100 % recyklovateľnosti umelých obalov svojich privátnych značiek. Do konca roka 2019 vyradí z ponuky slamky a jednorazový plastový riad. Prvým krokom bolo už v roku 2017 vyradenie najpredávanejšej igelitovej tašky z predaja, ktorú nahradili textilné tašky z biobavlny, PET fliaš a recyklovaných materiálov s certifikátom Blue angel. Moderné a energeticky efektívne technológie zavádza reťazec na všetkých predajniach.„Využívame LED osvetlenie i systém rekuperácie. V praxi to predstavuje vykurovanie v zimnom aj letnom období výlučne odpadovým teplom z chladiacich regálov,“ hovorí Langová.

Obchodný reťazec kladie dôraz na trvalú udržateľnosť aj pri výbere produktov na pulty.„Ponúkame niekoľko stoviek výrobkov s EÚ bio pečaťou. Popri bio výrobkoch u nás nájdete ryby a výrobky z rýb s MSC certifikátom, desiatky výrobkov pochádzajúcich zo zodpovedného lesného hospodárstva s FSC certifikátom, ale aj produkty s označením Fairtrade,“ pokračuje Lucia Langová. Takéto označenia garantujú, že výrobcovia a pestovatelia z rozvojových krajín dodržiavajú férové obchodné podmienky, ľudské a pracovné práva, a zároveň pristupujú šetrne k životnému prostrediu. Navyše od roku 2025 nebude možné nájsť v sieti Kaufland ani vajcia z klietkového chovu. Popri ochrane životného prostredia dbá reťazec aj na zdravie svojich zákazníkov. Vo svojom sortimente ponúka čistiace prostriedky s označením Sustainable Cleaning, ktoré sú šetrné nielen k prírode, ale i ku koži a pľúcam, pretože neobsahujú agresívne parfumované prostriedky. Kaufland myslí aj na svojich zákazníkov, ktorí sú pri výbere produktov obmedzovaní alergiami, prípadne intoleranciami. Vo svojom sortimente má aj privátnu značku K-Free – rad produktov bez lepku a bez laktózy. Ekologické myslenie sa odráža aj v aktivitách zbierania a triedenia materiálov ako papier, kartonáž, bioodpad priamo v prevádzke, či v tlači reklamných novín na FSC certifikovaný papier, ktorý pochádza zo zodpovedného lesného hospodárstva.

Podpora slovenských dodávateľov

Spoločenská zodpovednosť sa priamo dotýka aj podpory domácej ekonomiky. Svoj vklad prináša Kaufland v podobe dlhodobých spoluprác s regionálnymi dodávateľmi. Od januára 2017 odštartoval obchodný reťazec projekt podpory regionálneho sortimentu, ktoréhocieľom je ponúknuť zákazníkom čerstvosť a kvalitu pochádzajúcu priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí vychádzajú z tradičných receptúr a výrobných postupov.

Dáva tak príležitosť producentom regionálneho významu, ktorí dokážu obohatiť ponuku produktov typickými výrobkami vo svojom domovskom regióne. Špeciálny produktový rad Z lásky k tradícii predstavuje poctivé výrobky od slovenských farmárov vyrobené zo slovenských surovín. Na pultoch predajní nájdete aj 100 % slovenské hovädzie mäso. Táto garancia znamená, že mäso pochádza zo zvieraťa, ktoré bolo narodené, chované, porazené a spracované na území Slovenskej republiky.

Spoločnosť Kaufland je dôkazom, že aj široké spektrum oblastí spoločenskej zodpovednosti sa dá efektívne pokrývať. Pojmy ako finančná i nefinančná pomoc v núdzi, trvalá udržateľnosť, podpora domácej ekonomiky a zdravie a bezpečnosť zamestnancov sú v tomto prípade nielen slovami, ale najmä činmi.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  2. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  3. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  4. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  5. Sodastream sa mení
  6. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  7. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  8. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 617
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 477
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 673
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 827
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 678
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 292
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 620
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Spoločnosti bojovali o ocenenia v troch hlavných kategóriách.


INZERCIA 10 h

„Mám už doslova oranžovú krv,“ hovorí Hana Šímová, HR Senior Manager pre strednú, východnú Európu a Nemecko v spoločnosti Amazon.


INZERCIA 10 h

Čierne keksíkové kolieska s bielou mliečnou náplňou sú kultovka, ktorú miluje asi každý. Tu je recept na ich domácu verziu.


25. mar
SkryťZatvoriť reklamu