Zodpovedne pristupujeme k škole, rodine, zamestnaniu. V rámci nášho človečenského fungovania vieme čo znamená. V prostredí firmy sú ale podoby rôzne. V oboch prípadoch však ide o prístup, pri ktorom denne vyhodnocujeme naše zainteresovanie, správanie sa a snažíme sa byť lepšími.

Aj firmy by mali mať svoje hodnoty
Keď chceme o projektoch zodpovedného podnikania hovoriť, mali by sme im ale ako partneri v komunikácii aj rozumieť. Alebo sa aspoň snažiť pochopiť motivácie, ktoré klientov k ich realizácii vedú, čo nimi chcú docieliť. Jednoduchšia cesta k pochopeniu – tá naša - je takéto aktivity robiť alebo na nich participovať. Tešiť sa z malých i veľkých spoločných úspechov, vkladať do ich realizácie a propagácie nielen naše know-how, ale celého seba.
Firmy sú ako ľudia a firma sú jej ľudia. Mali by mať svoje hodnoty, jasnú víziu. Nemali by byť len úspešné, dravé a vedieť si na seba zarobiť. V 21. storočí by mali byť slušnými občanmi a relevantnou súčasťou spoločnosti, ktorá reflektuje ako vnútorné potreby, tak signály z vonka. Rovnováha medzi týmito svetmi komerčného biznis modelu a filantropie je nanajvýš potrebná. Nabíja nenahraditeľnou energiou a vierou, že vieme a hlavne chceme svet meniť k lepšiemu.

Prejav otvorenej mysle
Trend zodpovedného podnikania sa už aj u nás udomácňuje omnoho rýchlejšie a dôslednejšie. Aktivity firiem smerom ku komunitám prijímajú Slováci veľmi pozitívne. Dobrým príkladom sú pre nás nadnárodné korporácie, ktoré majú CSR vo svojom firemnom DNA už celé desaťročia. Nie je dôvod hanbiť sa čerpať z ich skúseností. Chromozóm ľudskosti nie je odchýlka ani luxus, ani degenerácia. Je to prejav otvorenej mysle a vôle robiť veci inak.
Ak robíte v PR biznise aktivity v oblasti zodpovedného podnikania z presvedčenia, ich energia sa násobí. A sila komunikácie im dáva rôzne rámce a rozmery. Je to ako vírus, ale v dobrom slova zmysle. Pri zmysluplnom prepojení snahy pomáhať a svojho core biznisu to ide omnoho prirodzenejšie. Nielen že pôsobíte autenticky, ale môžete byť hrdí na to, čoho ste súčasťou. Aj preto tretinu nášho portfólia tvoria projekty zamerané práve na CSR, firemnú filantropiu a neziskové organizácie.

Pracovať v PR pre nás znamená nielen pomáhať firmám rásť, meniť status quo, ale takisto podieľať sa na zmysluplných projektoch. To máme zakódované v našej SKPR STRATEGIES DNA, to je náš chromozóm zvaný zodpovednosť.