SME
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
INZERCIA

Byť značkou s názorom je beh na dlhú trať

Férovosť, jednoduchosť a vyjadrovanie názoru sú pre O2 prirodzené.

O2 získalo v roku 2018 ocenenie Via Bona Slovakia v kategórii Férový hráč na trhu za „odvahu otvárať citlivé spoločenské témy“O2 získalo v roku 2018 ocenenie Via Bona Slovakia v kategórii Férový hráč na trhu za „odvahu otvárať citlivé spoločenské témy“

Operátor O2 vstúpil na slovenský telekomunikačný trh už pred 12 rokmi ako tretí v poradí. Odvtedy sa trh aj vďaka nemu od základov zmenil a funguje férovejšie a zodpovednejšie. O2 sa postupne zmenilo na veľkú firmu, ktorá však stále lipne na pôvodných hodnotách. Férovosť, jednoduchosť a vyjadrovanie názoru sú pre túto spoločnosť rovnako prirodzené ako v čase vstupu na trh.

O2 sa už vtedy rozhodlo, že základné hodnoty férovosti, jednoduchosti a prehľadnosti si musí zachovať, aj keď už nebude malou firmou, ktorá vznikla prakticky „na zelenej lúke“.

FÉROVOSŤ NIE JE LEN O VEĽKÝCH PROJEKTOCH, ALE ZAČÍNA ZAMESTNANCAMI A DODÁVATEĽMI

Hodnoty a názory firmy sa pritom neodrážajú len v snahe meniť spoločnosť k lepšiemu a vo veľkých CSR projektoch.
O2 má férovosť v podnikaní zakorenenú priam vo svojej DNA. Začína to výberom dodávateľov, pričom O2 je známe tým, že dáva šancu aj začínajúcim startupom, či pokračuje aj v nastavovaní produktov a služieb, komunikáciou so zákazníkom, i internou komunikáciou so zamestnancami.

Unikátom je aj firemná kultúra. O2 je známe priateľským prostredím, v ktorom si všetci tykajú, či tým, že dvere u generálneho riaditeľa sú otvorené vždy a pre každého.

Operátor sa snaží klásť dôraz na životné prostredie, aj preto prestal v kanceláriách a na predajniach používať plastové fľašky, čím ušetrí až 160 000 PET fliaš ročne. Zákazníci tiež v snahe šetriť papierom majú možnosť všetky zmluvy podpísať biometricky, teda bezpapierovo.

Vo svojich projektoch sa pomocou Férovej nadácie O2 systematicky venuje vzdelávacím projektom a projektom zameraným na kritické myslenie mladej generácie. Partnermi v tomto úsilí sú pre nadáciu napríklad Daniel Hevier a jeho Radostná škola, Sokratov inštitút, či projekt iKids. O2 sa hodnotovo hlási a podporuje aj projekt Fond investigatívnej žurnalistiky či Bielu vranu, ktorá oceňuje odvážnych jedincov, ktorí sa neboja prehovoriť v kritických chvíľach.

V rámci O2 Športovej akadémie Mateja Tótha sa O2 zameriava aj na všeobecnú pohybovú prípravu detí a mládeže.

Už tradíciou je každoročná kampaň 17. november, ktorá pripomína mladej generácii hodnoty slobody a demokracie, ktoré sme si vybojovali v roku 1989, pod heslom „Sloboda nie je samozrejmosť“. Minulý rok sa spoločnosť poďakovala hrdinom, ktorí stáli pod tribúnami a napriek tomu, že často toho riskovali najviac, sa im ešte nikto verejne nepoďakoval. K tejto iniciatíve sa na výzvu O2 pridalo takmer 30 rôznych firiem, organizácií a médií.

„ZNAČKA S NÁZOROM“ JE BEH NA DLHÚ TRAŤ

O2 sa profiluje ako „značka s názorom“ už od samého počiatku. Nebojí sa hovoriť v prospech hodnôt, v ktoré verí, ako napríklad sloboda, demokracia a ľudské práva. Rovnako prirodzené je pre túto značku odsúdiť extrémistické postoje, dezinformácie či hoaxy.

„Byť značkou s názorom prirovnávame k behu na dlhú trať. Mať odvahu prehovoriť, keď sa dejú neprávosti, či postaviť sa za naše hodnoty, a to aj s možnými negatívnymi dôsledkami – tohto sme sa nikdy nebáli a v tomto sa v ničom nelíšime od čias malej firmy, ktorá sa povahou viac podobala startupu,“ hovorí generálny riaditeľ O2 Peter Gažík.
„Sme veľmi radi, že toto naše úsilie bolo ocenené úspechom na Via Bona Slovakia v kategórii Férový hráč na trhu. Aj keď v žiadnom prípade to nerobíme pre ocenenia,“ dodáva Gažík.

O2 chce v duchu hesla #nikdyneprestaneme aj naďalej využívať svoj vplyv na to, aby formovalo spoločnosť, v ktorej podniká. Ako hovorí CEO Peter Gažík, každý ďalší rok je pre nich ďalšou výzvou a ďalšou možnosťou ukázať, ako sa to dá robiť inak a ešte lepšie a zodpovednejšie.

V spolupráci s Bielou vranou O2 vytvorilo telefón Bielej vrany so skutočnými správami, ktoré dostával Ján Benčík, Biela vrana za rok 2016 V spolupráci s Bielou vranou O2 vytvorilo telefón Bielej vrany so skutočnými správami, ktoré dostával Ján Benčík, Biela vrana za rok 2016

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu

Volkswagen Slovensko pokračuje v produkcii zaujímavých videí, ktoré odhaľujú technologickú výbavu modelov VW.

Tlačové správy

Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.

Výška fixného výnosu sa mení podľa výšky a dĺžky investície

Tlačové správy

Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť

Influenceri si v kampani O2 pripomenuli 30. výročie Nežnej revolúcie.