SME
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
INZERCIA

Záväzok, ktorý nadchol celú firmu

BILLA sa spoločenskej zodpovednosti venuje dlhodobo a do portfólia CSR projektov pribúdajú stále ďalšie.

Spoločnosť BILLA oslávila koncom minulého roka štvrťstoročie svojho pôsobenia na slovenskom trhu. Je to záväzok, nielen z obchodného hľadiska, ale aj z pohľadu spoločenskej zodpovednosti. Tej sa BILLA venuje dlhodobo a do portfólia svojich projektov zameraných na CSR pridáva stále ďalšie. Najkrajšie na celej situácií však je, že správať sa zodpovedne začala spontánne celá firma a jej nadšenie sa neustále pretavuje do nových nápadov. Aj z toho dôvodu vzniklo o. z. BILLA ľuďom.


Nevidiacim a slabozrakým pomáha už 15 rokov

Stabilným pilierom v oblasti spoločenskej zodpovednosti je pomoc komunite nevidiacich a slabozrakých. Spoločnosť BILLA sa stala partnerom Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska (ÚNSS) v roku 2004, kedy s ňou začala spolupracovať pri finančnej zbierke Štvornohé oči, ktorej výťažok z pokladníc v predajniach podporuje štvornohých partnerov tejto komunity.

Súčasťou pomoci nevidiacim a slabozrakým je aj zameranie na prevenciu očných ochorení, predovšetkým u detí. Na to slúži projekt Zdravé oči už v škôlke, ktorého hlavnou myšlienkou je zabezpečenie preventívnych meraní zrakových parametrov u detí v materských školách na celom Slovensku. Počas dvoch ročníkov bol skontrolovaný zrak vyše 25 tisíc deťom v 533 škôlkach, z toho 14 % detí odporučili na následné vyšetrenie u oftalmológa. V tomto školskom roku je plán skontrolovať oči ďalším 20 tisíc deťom.

Unikátnym článkom podpory komunity je projekt Nákupný asistent, ktorý umožňuje ľuďom so zrakovým hendikepom prirodzenejšiu a istejšiu orientáciu a pohyb po predajniach. Od vkročenia do predajne až po vyprevadenie na ulicu sa nevidiacemu či slabozrakému zákazníkovi venuje odborne vyškolený zamestnanec, pomáha mu s výberom potravín, informuje ho o práve prebiehajúcich akciách či pomáha s tovarom pri pokladni.

Pohyb a zdravá strava

BILLA ako potravinový reťazec sa snaží apelovať aj na správne stravovanie a jeho vyváženie pohybom. Úzko spolupracuje s úspešnými športovcami, lyžiarmi Adamom a Andreasom Žampovcami, ako aj s olympijským strieborným medailistom vo vodnom slalome, Matejom Beňušom. Všetci traja sú športovými ambasádormi BILLA a spoločne sa zapájali aj do projektu HÝBSA Slovensko. Ten mal za úlohu motivovať deti a rodiny k športovým aktivitám.

„V Bille povzbudzujeme k pohybu aj našich zamestnancov, postupne vznikla bežecká komunita, ktorá sa pravidelne zúčastňuje na rôznych pretekoch a každý rok sa rozširuje o ďalších členov, z čoho máme veľkú radosť. Organizujeme splavy, turistiky a lyžovačky, kolegovia postupne zisťujú, že hýbať sa je dôležité,“ teší sa Jana Gregorovičová, CSR špecialistka BILLA.

Ruka v ruke s pohybom prichádza aj zdravá strava, BILLA nielenže ponúka medzi svojimi produktmi aj také, ktoré spĺňajú tieto kritériá, ale snaží sa prostredníctvom ambasádorov vplývať na svojich zákazníkov aj rôznymi receptami, či tipmi na prípravu jedál s použitím zdravých potravín.

Starostlivosť o rodiny v núdzi

Keďže core biznisom siete supermarketov je predaj potravín, prirodzene vznikla myšlienka zapojiť ho aj do spoločensky
zodpovedných projektov. Minulý rok tak uzrel svetlo sveta úplne nový koncept, charitatívny projekt Chlebodarca, ktorý predajom chleba pomáha rodinám v núdzi. Z každého predaného chleba ide 1 cent na pomoc tým, ktorí sú na ňu odkázaní. Rodiny do projektu vyberá osvedčený partner, Nadácia Pontis, a podporil ho aj Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov. Od spustenia projektu BILLA zmenila životy už dvom rodinám, prvej prispela na lepšie bývanie s vlastným sociálnym zariadením a v druhej rodine bola pomoc zameraná na zlepšenie životných podmienok autistického chlapca. Ten dostal špeciálnu posteľ, rodine sa zaviedol do domu vodovod a pomohla im aj nová práčka.

V rámci firmy samotnej, o. z. BILLA ľuďom myslí aj na vlastných zamestnancov, ktorí sa ocitnú v núdzi. Projekt BILLA Anjel je zameraný na pomoc zamestnancom, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii. Pomoc je o to cennejšia, že ide priamo od kolegov ku kolegom a podporená spoločnosťou, v ktorej pracujú.

Okrem toho sa BILLA pravidelne zapája aj do projektu Hodina deťom. Zákazníci reťazca môžu prispieť financiami do pokladničiek priamo na predajniach. Sami zamestnanci sa pravidelne pridávajú medzi skupinky dobrovoľníkov s pokladničkami v uliciach a pomáhajú zbierať financie na pomoc deťom, ktoré to potrebujú.
„Firemné dobrovoľníctvo podporujeme aj pri zveľaďovaní verejných priestorov, ako napr. maľovanie plotov v škôlkach. Podporili sme aj aktivitu Hodina Zeme, najväčšiu environmentálnu globálnu kampaň, za ktorou stojí Svetový fond na ochranu prírody,“ uzatvára Jana Gregorovičová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu

Volkswagen Slovensko pokračuje v produkcii zaujímavých videí, ktoré odhaľujú technologickú výbavu modelov VW.

Tlačové správy

Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.

Výška fixného výnosu sa mení podľa výšky a dĺžky investície

Tlačové správy

Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť

Influenceri si v kampani O2 pripomenuli 30. výročie Nežnej revolúcie.