SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ktoré z týchto 6 faktov o palivách poznáte?

Aj vo svete palív sa dnes šíria nepravdivé informácie. Príkladom je chybný názor, že v Rakúsku tankujete kvalitnejšie ako u nás.

Rozoznáte bežné a prémiové palivo, no neviete, že letný a zimný benzín nie je to isté? Ak veríte niektorým z mýtov, možno zbytočne pripravujete svojho štvorkolesového miláčika o zaslúženú kvalitu.

Palivá v krajinách na západe sú kvalitnejšie

Mýtus. Viacerí majú tendenciu veriť tomu, že na západ od Slovenska sú palivá kvalitnejšie ako u nás. Nie je to pravda. Palivá vo všetkých členských štátoch Európskej únie musia spĺňať rovnaké kvalitatívne štandardy, ktoré sú záväzné. V krajinách strednej a východnej Európy sa dokonca v mnohých ohľadoch posudzuje kvalita paliva oveľa prísnejšie. Shell napríklad garantuje, že Shell FuelSave aj prémiové palivá Shell V-Power majú rovnaké vlastnosti bez ohľadu na to, či sa predávajú na Slovensku alebo v Nemecku.

O kvalite benzínového paliva svedčí oktánové číslo

Mýtus. Oktánové číslo je len jedným z faktorov, ktoré svedčia o kvalite benzínového paliva, veľkú rolu zohráva vlastný vývoj palív a aditivácia. Oktánové číslo je ukazovateľ odolnosti benzínového paliva voči klepaniu motora, čiže nežiaducemu predčasnému vznieteniu paliva v motore. Spôsobuje ho prudké uzavretie vstupného ventilu, kedy dôjde k spontánnemu vznieteniu zhlukov paliva zmiešaných so vzduchom. Moderné vozidlá sú vybavené snímačmi, ktoré zachytia toto klepanie v motore a vedia upraviť načasovanie vznietenia paliva.

Letný a zimný benzín nemajú rovnaké parametre

Pravda. Benzín v lete a v zime má iné kvalitatívne parametre, ktoré určuje norma. Líšia sa destilačnou krivkou a tlakom pár. Letný benzín je menej prchavý, akoby ťažší, aby sa ľahké zložky v benzíne neodparovali príliš rýchlo, keď je horúco. Zimný benzín musí byť, naopak, ľahší a prchavejší, aby sa vytvorilo dostatočné množstvo horľavých pár a mohli ste naštartovať aj pri nízkej vonkajšej teplote.

Medzi bežným a prémiovým palivom nie je rozdiel

Mýtus. Základné kvalitatívne parametre pre palivá udáva platná norma. Štandardne ich bežné palivá spĺňajú a niektoré z nich navyše obsahujú aditíva. Prémiové palivá zvyknú obsahovať vyššie množstvo aditív; väčšinou prechádzajú tzv. povýrobnou aditiváciou, ktorá zlepšuje vybrané vlastnosti benzínu či nafty ako sú protikorózne a čistiace účinky. U prémiových palív Shell V-Power je množstvo aditivačných látok až trojnásobne vyššie ako v bežnom palive.

Nie je pravda ani to, že prémiové palivá treba používať najmä v zime a v lete stačia bežné. Ich charakteristické vlastnosti totiž až na výnimky nesúvisia s ročným obdobím.

Naftu do benzínového auta nenatankujete

Pravda do veľkej miery. Natankovať naftu do benzínového auta spravidla nemôžete. Tankovacia pištoľ na naftu má väčší priemer, preto by ste ju do benzínového auta nemali vložiť. Majitelia dieselového auta však musia byť obozretní. Do takého auta benzín natankujete veľmi jednoducho, stačí vo chvíli nepozornosti vziať do rúk nesprávnu tankovaciu pištoľ. Ak natankujete nesprávne palivo, vypnite motor, odtiahnite auto do servisu a nechajte vyčistiť celý palivový systém.

Prémiové palivá sa oplatí tankovať iba do nových áut

Mýtus. Lídri na trhu s palivami úzko spolupracujú na vývoji motorov s ich výrobcami, aby optimalizovali zloženie paliva s ohľadom na vysoké nároky moderných motorov. Shell využíva na vývoj palív moderné vývojové laboratórium v Hamburgu a je v úzkom kontakte s poprednými výrobcami áut nielen v Nemecku. Odborníci vyvinuli najnovšiu generáciu palív Shell s technológiou DYNAFLEX práve s ohľadom na „downsizing“ motorov a neustále sa zvyšujúce tlaky v moderných motoroch. Pozitívne účinky na vstrekovacie systémy má overené aj pri starších motoroch, preto sa prémiové palivá oplatí tankovať do starších aj do nových áut.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 115
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 213
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 344
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 061
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 642
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 308
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

30 rokov dm drogerie markt

Bezpečie začína pri hraniciach: dm a združenie ZA SEBA spájajú sily v boji proti násiliu.


INZERCIA 5 h

Významná časť územia je tvorená porastmi duba zimného kokošovského.


9 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji.


INZERCIA 21 h

Udržateľnosť nie je iba výstrelkom dnešnej doby.


INZERCIA 21 h
SkryťZatvoriť reklamu