SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nestarnú, ale dozrievajú

Objavili sme pre vás inšpiratívnych slovenských mužov, o ktorých ste možno nepočuli, a predsa stojí za to sa s nimi zoznámiť.

Mário Podmaník

Prezident celosvetovej federácie športových rybárov muškárov (FIPS-Mouche)
Pochádza z Partizánskeho, v súčasnosti žije v Bratislave, pracuje a cestuje po celom svete

Na začiatku bola: Náhoda. S otcom som sa síce od detstva venoval rybárčeniu, no v podstate náhodou som sa dostal na majstrovská Európy v muškárení, ktoré sa v roku 1998 konali na Slovensku. Vyskytli sa tam určité problémy s počítačovým spracovaním výsledkov a ja ako profesionálny IT manažér som dokázal operatívne pomôcť. Moje schopnosti tak zapôsobili na organizátorov, že ma v roku 2000 oslovili s ponukou na spoluprácu. Predstava, že mám ako historicky prvý Slovák možnosť pôsobiť v najvyššom riadiacom orgáne muškárskej federácie, aktívne ovplyvňovať dianie a smerovanie v nej, ako aj komunikovať so zástupcami 40-tich národných zväzov, ma doslova ohromila. Ale mám rád výzvy, tak i túto som prijal.

Môj príbeh: Vo FIPS -Mouche som začal ako generálny sekretár, neskôr som postúpil na pozíciu viceprezidenta a v roku 29016 ma svetová organizácia zvolila za prezidenta. V pozícii, ktorú zastávam, sa nezriedka dostanem do kontaktu s najvyššími zástupcami a vrcholnými predstaviteľmi hosťujúcich krajín. Je to časovo náročné, ale nikdy som ani minútu neľutoval, že som sa na to dal. Moja záľuba a koníček sa stali mojou prácou. Nie každý má v živote také šťastie.

Čas dozrievania: Vo svetovej organizácii FIPS-Mouche sa pohybujem už 19 rokov a naďalej pracujem aj v IT oblasti. Každý mesiac aspoň jeden týždeň strávim cestovaním po svete. Naša organizácia je supervízorom i garantom muškárskych rybárskych pretekov po celom svete, zabezpečujeme najvyššie majstrovské súťaže juniorov i seniorov. To znamená, že keď sa

napríklad vo Fínsku majú konať majstrovstvá sveta, tak minimálne rok predtým tam vycestujem kvôli inšpekcii i organizácii. Najcennejšie poklady: Najviac si cením, že som za tie roky mohol spoznať mnohé vzdialené krajiny a ich obyvateľov, navštívil som Patagóniu, Austráliu, Kanadu, USA, Nový Zéland či Tasmániu. Teší ma, že som mal príležitosť spoznať miesta, ktoré nie sú bežným turistom prístupné. Zažil som, ako sa k svojim prírodným zdrojom správajú iné krajiny a ako si cenia možnosť usporiadať celosvetové podujatia tohto typu. Čím menšia krajina, tým viac si váži takéto príležitosti propagácie.

Moje silné vlastnosti : Na jednej strane som ešte stále aktívny muškár - športovec a dokážem sa vcítiť do súťažiaceho a jeho pohľadu na preteky. Na strane druhej, vekom a skúsenosťami som dozrel do stavu, keď mi riadenie nadnárodnej organizácie prináša zadosťučinenie, že moja práca má zmysel a že za sebou vidím výsledky.

Najväčší úspech: Keď som začínal, FIPS-Mouche bola skôr taká old schoolová skupina gentlemanov anglického typu. Dnes je to moderná organizácia, ktorá má svoje presne určené štandardy a postupy, naším netradičným športom oslovujeme i mladých moderných ľudí. FIPS-Mouche poskytuje garanciu toho, že tento šport sa realizuje na najvyššej úrovni a nech sa kdekoľvek konajú majstrovstvá športových muškárov, všade majú zaručené rovnaké súťažné podmienky. Myslím, že veľkou mierou i mojou zásluhou.

Tento seriál článkov o mužoch ktorí nestarnú ale dozrievajú vám prináša Karpatské brandy Špeciál. www.karpatskebrandy.sk

  • Príbeh KBŠ: Karpatské brandy Špeciál vzniklo v malej pezinskej pálenici už pred viac ako 50 rokmi. Pôvodne bolo určené do sektov Hubert, no pre svoju výnimočnosť sa zachovalo ako samostatná značka.
  • Čas dozrievania : Dozrievanie v dubových sudoch je základom chute. Charakter dreva a čas má na brandy výrazný vplyv.
  • Najcennejší poklad : Základom je kvalitné víno, z ktorého sa dvojitou destiláciou získa kvalitný destilát.
  • Silné vlastnosti: Unikátna chuť a vôňa KBŠ – nádherný súlad dreva s jemnosťou vanilky a sušeného ovocia.
  • Najväčší úspech: KBŠ je na Slovensku ikonou a pravidelne získava zlaté medaily i vo svete.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 957
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 632
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 263
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 110
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 106
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 876
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 717
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prinášame vám 5 rád od najšťastnejších národov


INZERCIA 2 h
Obľúbení detskí interpreti budú baviť najmenších

V Senici vás 6. júla čaká aj Smejko s Tanculienkou a rodinné atrakcie.


INZERCIA 2 h

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún
SkryťZatvoriť reklamu