SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nestarnú, ale dozrievajú

Objavili sme pre vás inšpiratívnych slovenských mužov, o ktorých ste možno nepočuli, a predsa stojí za to sa s nimi zoznámiť.

Mário Podmaník

Prezident celosvetovej federácie športových rybárov muškárov (FIPS-Mouche)
Pochádza z Partizánskeho, v súčasnosti žije v Bratislave, pracuje a cestuje po celom svete

Na začiatku bola: Náhoda. S otcom som sa síce od detstva venoval rybárčeniu, no v podstate náhodou som sa dostal na majstrovská Európy v muškárení, ktoré sa v roku 1998 konali na Slovensku. Vyskytli sa tam určité problémy s počítačovým spracovaním výsledkov a ja ako profesionálny IT manažér som dokázal operatívne pomôcť. Moje schopnosti tak zapôsobili na organizátorov, že ma v roku 2000 oslovili s ponukou na spoluprácu. Predstava, že mám ako historicky prvý Slovák možnosť pôsobiť v najvyššom riadiacom orgáne muškárskej federácie, aktívne ovplyvňovať dianie a smerovanie v nej, ako aj komunikovať so zástupcami 40-tich národných zväzov, ma doslova ohromila. Ale mám rád výzvy, tak i túto som prijal.

Môj príbeh: Vo FIPS -Mouche som začal ako generálny sekretár, neskôr som postúpil na pozíciu viceprezidenta a v roku 29016 ma svetová organizácia zvolila za prezidenta. V pozícii, ktorú zastávam, sa nezriedka dostanem do kontaktu s najvyššími zástupcami a vrcholnými predstaviteľmi hosťujúcich krajín. Je to časovo náročné, ale nikdy som ani minútu neľutoval, že som sa na to dal. Moja záľuba a koníček sa stali mojou prácou. Nie každý má v živote také šťastie.

Čas dozrievania: Vo svetovej organizácii FIPS-Mouche sa pohybujem už 19 rokov a naďalej pracujem aj v IT oblasti. Každý mesiac aspoň jeden týždeň strávim cestovaním po svete. Naša organizácia je supervízorom i garantom muškárskych rybárskych pretekov po celom svete, zabezpečujeme najvyššie majstrovské súťaže juniorov i seniorov. To znamená, že keď sa

napríklad vo Fínsku majú konať majstrovstvá sveta, tak minimálne rok predtým tam vycestujem kvôli inšpekcii i organizácii. Najcennejšie poklady: Najviac si cením, že som za tie roky mohol spoznať mnohé vzdialené krajiny a ich obyvateľov, navštívil som Patagóniu, Austráliu, Kanadu, USA, Nový Zéland či Tasmániu. Teší ma, že som mal príležitosť spoznať miesta, ktoré nie sú bežným turistom prístupné. Zažil som, ako sa k svojim prírodným zdrojom správajú iné krajiny a ako si cenia možnosť usporiadať celosvetové podujatia tohto typu. Čím menšia krajina, tým viac si váži takéto príležitosti propagácie.

Moje silné vlastnosti : Na jednej strane som ešte stále aktívny muškár - športovec a dokážem sa vcítiť do súťažiaceho a jeho pohľadu na preteky. Na strane druhej, vekom a skúsenosťami som dozrel do stavu, keď mi riadenie nadnárodnej organizácie prináša zadosťučinenie, že moja práca má zmysel a že za sebou vidím výsledky.

Najväčší úspech: Keď som začínal, FIPS-Mouche bola skôr taká old schoolová skupina gentlemanov anglického typu. Dnes je to moderná organizácia, ktorá má svoje presne určené štandardy a postupy, naším netradičným športom oslovujeme i mladých moderných ľudí. FIPS-Mouche poskytuje garanciu toho, že tento šport sa realizuje na najvyššej úrovni a nech sa kdekoľvek konajú majstrovstvá športových muškárov, všade majú zaručené rovnaké súťažné podmienky. Myslím, že veľkou mierou i mojou zásluhou.

Tento seriál článkov o mužoch ktorí nestarnú ale dozrievajú vám prináša Karpatské brandy Špeciál. www.karpatskebrandy.sk

  • Príbeh KBŠ: Karpatské brandy Špeciál vzniklo v malej pezinskej pálenici už pred viac ako 50 rokmi. Pôvodne bolo určené do sektov Hubert, no pre svoju výnimočnosť sa zachovalo ako samostatná značka.
  • Čas dozrievania : Dozrievanie v dubových sudoch je základom chute. Charakter dreva a čas má na brandy výrazný vplyv.
  • Najcennejší poklad : Základom je kvalitné víno, z ktorého sa dvojitou destiláciou získa kvalitný destilát.
  • Silné vlastnosti: Unikátna chuť a vôňa KBŠ – nádherný súlad dreva s jemnosťou vanilky a sušeného ovocia.
  • Najväčší úspech: KBŠ je na Slovensku ikonou a pravidelne získava zlaté medaily i vo svete.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 058
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 743
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 856
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 458
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 171
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 089
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 987
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 621
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letoviská, kde sa dá celý deň nič nerobiť, ale aj objaviť viac, než ste čakali.


INZERCIA 11. júl

Vyšlo júlové číslo Doma v záhrade.


INZERCIA 11. júl

Odmietajú politizáciu lesného hospodárstva.


10. júl

Epická2 od Samsungu bola skutočne epická.


INZERCIA 10. júl
SkryťZatvoriť reklamu