SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Slováci sú chlebovým národom

Slováci sú chlebovým národom a až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo.

(Zdroj: BILLA)
  • 10. je Svetovým dňom chleba, ale i pekárov, ktorí ho pripravujú. Chlieb je symbolom domova a života.
  • BILLA ponúka široký sortiment kvalitného, chutného a chrumkavého chleba a pečiva, ktorý neustále obohacuje o novinky.
  • Chlieb prepojila spoločnosť BILLA aj s jedným z jej spoločensky zodpovedných projektov, s projektom CHLEBODARCA, vďaka ktorému za rok pomohla už šiestim rodinám.

Slováci sú chlebovým národom a až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo. Hoci chlieb konzumuje až 98,6 % našej populácie, mnohí žijú modernejším životným štýlom, prikláňajú sa k zdravej výžive, a tento trend sa prejavuje aj v ich vnímaní a záujme o pekárenské výrobky. V rebríčku obľúbenosti vedie pšenično-ražný chlieb s 32 %, nasleduje celozrnné pečivo doplnené celozrnných chlebom. "Posledných pár rokov registrujeme trend používania tradičných surovín ako varené zemiaky či ovos. Stúpa aj záujem o kváskový chlieb a pečivo a ich ručné spracovanie," vymenúva hovorkyňa siete supermarketov BILLA Kvetoslava Kirchnerová. Ako dodáva, dopyt je aj po špeciálnych chleboch a špeciálnych múkach.

Za špeciálne alebo alternatívne chleby a pečivo môžeme považovať všetky s pridanou hodnotou alebo také, ktoré v nás evokujú návrat k tradíciám. Zaradiť tak medzi ne môžeme plnozrnné, cereálne, kváskové, proteínové alebo bezéčkové chleby. "Pridaná hodnota týchto pekárenských výrobkov je v ich zložení, ktoré poskytuje konzumentovi rôzne benefity, akými sú vyšší obsah vlákniny, vitamínov, minerálnych látok, proteínov alebo minimalizácia konzervantov," vymenúva K. Kirchnerová. Jedným z dôvodov neustále rastúcej obľúbenosti týchto druhov chleba a pečiva môže byť podľa zistení BILLA jednoducho spestrenie jedálnička. Rastie však aj skupina ľudí, ktorá sa orientuje výhradne na takýto typ chlebov ako napríklad športovci, ľudia vyznávajúci zdravý a moderný životný štýl a samozrejme tí, ktorí ho uprednostňujú zo zdravotného hľadiska a konkrétnej diagnózy.

 (zdroj: BILLA) (zdroj: BILLA)

Pre ľudí trpiacich intoleranciou na lepok či laktózu sa vyrábajú kvalitné bezgluténové chleby a pečivo, ktoré neobsahujú laktózovú či inú alergénnu zložku. Na výrobu takýchto chlebov sa používajú múky z alternatívnych plodín alebo ich zmesí, napríklad pohánková, amarantová, ryžová, ovsená, šošovicová či hrachová. Špeciálnou kategóriou sú bielkovinové pekárenské výrobky, ktoré sa nazývajú aj večerné. Majú vyšší obsah bielkovín a ich energetická hodnota je nižšia ako u sacharidov a preto sa odporúčajú konzumovať podvečer.

Na základe reprezentatívneho prieskumu BILLA na vzorke 500 respondentov, zhruba jeden z desiatich Slovákov si pripravuje chlieb sám doma. "Aj v sortimente múk sme zaznamenali trend používania alternatívnych druhov. Aj keď medzi najpredávanejšou múkou stále ostáva hladká múka, dlhšie máme v sortimente špaldovú, celozrnnú a ponuku sme rozšírili aj o tekvicovú, pohánkovú, makovú, ryžovú či pšenovú. Sortiment v BILLA je naozaj široký a zákazníci si majú možnosť vybrať tú, ktorú potrebujú," hovorí K. Kirchnerová. Múka naďalej patrí medzi tradičné potraviny, ktoré sa bežne nachádzajú v nákupných košíkoch Slovákov. BILLA ponúka svojim zákazníkom aj múky pod svojimi privátnymi značkami, obľúbenú Clever múku od slovenského dodávateľa, značkovú kvalitu za výhodnú cenu pod BILLA značkou a špaldovú múku pod označením BILLA BIO. "Vyššie predaje múk samozrejme evidujeme pred našimi najvýznamnejšími sviatkami, Veľkou nocou a Vianocami," dopĺňa K. Kirchnerová.

 (zdroj: BILLA) (zdroj: BILLA)

Chlieb prepojila spoločnosť BILLA aj s jedným z jej spoločensky zodpovedných projektov, s projektom CHLEBODARCA. Cieľom projektu CHLEBODARCA je pomôcť rodinám v núdzi, ktorým nie je dopriaty život v dôstojných podmienkach. Spoločnosť BILLA sa zaviazala pravidelne podporovať rodiny, ktoré to potrebujú. Pomoc je rozdelená na finančnú a potravinovú časť. Zaradiť sa medzi Chlebodarcov môže každý z nás. Stačí si v sieti supermarketov BILLA zakúpiť akýkoľvek chlieb a jeden cent z neho poputuje na konci mesiaca vybranej rodine. Finálna suma, ktorú jednotlivé rodiny mesačne dostanú, sa pohybuje v tisíckach eur. Pre zákazníkov sa nič nezmení, tento projekt nemá vplyv na cenu chleba - BILLA venuje tieto financie zo svojho zisku. Partnermi projektu sú Nadácia Pontis a Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov, ako aj pekáreň Penam Slovakia, ktorá pravidelne podporuje rodiny svojimi produktmi.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  3. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 376
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 652
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 693
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 230
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 032
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 423
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 123
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 041
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


6 h

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


11 h

Kultúrna a eventová scéna Bratislavy sa dočká skutočne multifunkčného priestoru.


INZERCIA 21 h

Spolupracuje s viac ako päťsto dodávateľmi z celého Slovenska.


INZERCIA 21 h
SkryťZatvoriť reklamu