SME
Nedeľa, 17. november, 2019 | Meniny má Klaudia
INZERCIA

Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?

Zaviedli nás na tie najkrajšie šoférske cesty v južnom Francúzsku, aby sme si vyskúšali nový T-Roc R.

Znie to ako jednoduchý recept. Vezmeme podvozok a pohonný reťazec z Golfu R a dáme ich do modelu T-Roc. Lenže Volkswagen T-Roc má vyššie ťažisko a iné rozmery. Funkcia kopírovať – prilepiť sa tu nedá použiť, najmä ak jedným z cieľov je zachovať maximálnu možnú mieru komfortu pri bežnej jazde.

Aby vznikol T-Roc R, základný model musel podstúpiť niekoľko modifikácií. Predná nápravnica je nová a je vyrobená z hliníka. Teraz je pevnejšia a najmä ľahšia. Tlmiče aj pružiny sú kompletne nové, pričom ich kalibrácia prebiehala na Nürburgringu. T-Roc R sa v agilite mal čo najviac priblížiť Golfu R. Špičkový motor 2.0 TSI naladený na výkon 221 kW (300 k) dosahuje maximálny krútiaci moment až 400 Nm, čo si vyžiadalo patričnú modifikáciu brzdovej sústavy. T-Roc R má teda príplatkový brzdový systém z Golfu R s dvojdielnymi kotúčmi, avšak tu je v základe. Pohonný reťazec uzatvára pohon 4Motion a 7-stupňová prevodovka DSG s funkciou Launch Control. S touto výbavou je T-Roc R schopný vystreliť z pokoja na 100 km/h za neuveriteľných 4,8 sekundy, pričom prvotný odpich vás doslova hodí do výrazne tvarovaných športových sedadiel. Akceleráciu sprevádza zaujímavá zvuková kulisa. Najmä ak si priplatíte za titánový výfuk od spoločnosti Akrapovič, ktorý popri úžasnom zvuku šetrí aj cenné kilá na hmotnosti auta.

Zaujal nás agresívnejší softvér prevodovky DSG, ktorá pri radení v najostrejšom jazdnom režime „Race“ pekne kope do chrbta, pričom z výfukov sa vtedy ozve výrazné zapraskanie. Áno, naše testované auto malo spomínaný príplatkový výfuk. Motor má inak naladené reakcie na plyn. Sú lineárnejšie a najmä pri ostrej jazde sa plyn ľahšie a presnejšie dávkuje.

Výsledný efekt? Mimoriadne impozantný. Sympaticky svalnatá karoséria T-Rocu si vyslovene pýtala poriadnu porciu výkonu. Teraz ju dostala, pričom vytiahnuté blatníky vypĺňajú až 19“ disky Pretoria a efekt je dokonalý. A nemyslite si, že T-Roc je rovinkár.

Ak sa chcete o T-Rocu R a najmä jeho jazdných vlastnostiach dozvedieť viac, sledujte stránku www.volkswagenblog.sk, kde nájdete kompletný test a čoskoro aj video z prvej jazdy v okolí Nice.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Sloboda na Slovensku oslavuje 30 rokov

Dnes je to už 30 rokov, čo si Slováci a Česi vybojovali niečo nepredstaviteľné.

Tlačové správy

O2 opäť pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť

Tentokrát konceptom „Krajiny, do ktorej sa nechceme vrátiť“ a desiatkou ďalších projektov zameraných na 17. november.

Tlačové správy

Čo funguje v českom obchodnom registri lepšie ako na Slovensku

V Českej republike majú notári s účinnosťou od 1. januára 2015 právomoc na žiadosť oprávnenej osoby vykonať zápis do VR.