SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur

Do výzvy na rok 2020 sa môžu zapájať podnikatelia, občianske združenia i organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti KSK.

Dotáciu možno získať na kvalitné podujatia, ale tiež investičné projekty zohľadňujúce udržateľnosť a ekoturizmus, hľadajú sa aj veľké atrakcie, ktoré do kraja pritiahnu masy.

Košický samosprávny kraj (KSK) cez program Terra Incognita za posledné roky podporil viacero zaujímavých investičných projektov, veľkých podujatí a turistických lokalít.„Považujeme za dôležité podporovať lokálnych podnikateľov, ktorí vedia, čím v našom kraji sa oplatí pochváliť. Ako prvý kraj sme vyhlásili výzvu aj v ekoturizme, čo by malo priniesť inovatívne riešenia na ochranu nášho životného prostredia. Posúvame sa aj v elektronizácii, po prvýkrát žiadatelia vypĺňajú žiadosti elektronicky, čím chceme znížiť byrokraciu. Teší nás, že mnohé z už zrealizovaných projektov majú svoje pokračovanie a každý rok k nim pribúdajú nadväzujúce aktivity. Aj preto vidíme v týchto výzvach zmysel a chceme prinášať viac možností na podporu cestovného ruchu v našom kraji,“ hovorí predseda KSK Rastislav Trnka.

Tyrkysové jazierko v Beňatinskom lome láka z roka na rok viac návštevníkov. Aj vďaka podpore KSK tu len nedávno pribudli spevnené chodníky, bezpečnostné zábradlia a foto-pointy. Tyrkysové jazierko v Beňatinskom lome láka z roka na rok viac návštevníkov. Aj vďaka podpore KSK tu len nedávno pribudli spevnené chodníky, bezpečnostné zábradlia a foto-pointy.

Do aktuálnej Výzvy na podporu cestovného ruchu na rok 2020 sa žiadatelia môžu zapojiťdo 30. novembra 2019. Schválené projekty a podujatia kraj podporí na slovenské pomery nebývalou sumou. Na realizáciu tých najlepších infraštruktúrnych projektov a podporu podujatí pôjde v celom regióne dokopy až 840-tisíc eur.

Hlavným cieľom vyhlásenia výzvy je zatraktívnenie kraja cez ešte väčšiu spoluprácu s podnikateľmi a ďalšími hráčmi v cestovnom ruchu.

Výzvu bude, tak ako po ostatné roky, implementovať krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT). ,,Poskytovanie dotácie považujeme za dôležitý prvý krok, no ešte dôležitejšie je pre nás naštartovanie spolupráce. Koncept výzvy sme preto pripravovali tak, aby zapadal do nášho modelu manažmentu a marketingu destinácie. Ide nám totiž najmä o zvyšovanie atraktivity a zlepšovanie kvality poskytovaných služieb. Ak sa jednotlivé aktivity, ale aj propagácia vzájomne dopĺňajú, vzniká synergia, ktorá prináša oveľa prínosnejšie výsledky, než čiastkové ad-hoc riešenia,“ povedala výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková.

Dodala, že projekty napredujú najmä vtedy, ak spĺňajú tri dôležité vlastnosti – sú kvalitné, majú dobrý marketing a spolupráca zainteresovaných partnerov ich vedie k spoločnej vízii ďalšieho rozvoja.

Cez program Terra Incognita majú v drevenom chráme v maličkej obci Ruská Bystrá šesťjazyčného audio-sprievodcu pre turistov. Cez program Terra Incognita majú v drevenom chráme v maličkej obci Ruská Bystrá šesťjazyčného audio-sprievodcu pre turistov.

Kraj znova podporí TOP podujatia, chce aj nové medzinárodné podujatie

Tradičnou oblasťou podpory z projektu Terra Incognita sú podujatia. Zaujímavé akcie určené pre všetky vekové skupiny sú veľkým lákadlom nielen pre obyvateľov kraja. Ľudia sú ochotní za nimi cestovať a každé ponúka návštevníkovi špecifický druh zážitku. Aj tento rok sa do výzvy môžu zapojiť organizátori najlepších regionálnych a nadregionálnych podujatí s minimálne troj-ročnou históriou. Jedným z dôležitých faktorov pri TOP podujatiach je, že ich dejiskom musí byt turisticky atraktívne miesto, no mimo mesta Košice.

TOP podujatie Margecianske fajnoty je dnes jedným z najväčších gurmánskych festivalov na Slovensku s 20-tisícovou návštevnosťou. Ešte v roku 2014, keď bolo prvýkrát TOP podujatím, prišlo na podujatie len 3.000 ľudí. TOP podujatie Margecianske fajnoty je dnes jedným z najväčších gurmánskych festivalov na Slovensku s 20-tisícovou návštevnosťou. Ešte v roku 2014, keď bolo prvýkrát TOP podujatím, prišlo na podujatie len 3.000 ľudí.

Novinkou medzi oblasťami podpory cez výzvu je inkubátor veľkých podujatí. Cieľom je nájsť inovatívne veľké podujatia s medzinárodnou účasťou, ktoré prinesú nový a unikátny druh zážitku. Ten by mal prepájať bohatú históriu a tradície s modernou kultúrou. Podobne ako pri TOP podujatiach, musí byť ich dejiskom lokalita mimo Košíc, ktorá má navyše medzinárodný význam.

O podporu sa môžu uchádzať aj dobre etablované medzinárodné podujatia dosahujúce návštevnosť minimálne 20-tisíc osôb. Práve vysoká návštevnosť je dôvodom, prečo chce kraj takéto podujatia podporiť a umožniť im ďalší rast.

Na projekty zlepšujúce turistickú infraštruktúru pôjde až pol milióna

Nielen v odvetví cestovného ruchu sa čoraz častejšie skloňujú pojmy ekológia a udržateľnosť. Práve preto sa výzva v jednej z oblastí podpory zameriava na projekty podporujúce ekoturizmus. Majú sledovať princípy udržateľnosti, obsahovať lokálnu autenticitu a vzdelávacie prvky, a zapájať miestnu komunitu.

Vďaka finančnej podpore cez dotačný program KSK sa do veže Hradu Slanec vracia obrazáreň a rodové múzeum posledných majiteľov hradu – Forgáchovcov. Vďaka finančnej podpore cez dotačný program KSK sa do veže Hradu Slanec vracia obrazáreň a rodové múzeum posledných majiteľov hradu – Forgáchovcov.

Najväčší balík je vyčlenený na vytvorenie nových veľkých turistických atrakcií. Mali by tak vzniknúť nové ťaháky, ktoré budú pre cestovateľa rozhodujúcim momentom k návšteve Košického kraja. Na relizáciu projektov môžu jednotliví úspešní uchádzači získať podporu až do 200-tisíc eur.

Kto sa môže uchádzať o podporu?

Oprávnenými žiadateľmi o podporu cez výzvu programu Terra Incognita sú právnické osoby, fyzické osoby – podnikatelia so sídlom alebo trvalým pobytom v Košickom kraji a organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti KSK. Termín na predkladanie žiadostí jedo 30. novembra 2019 (vrátane). Všetky podklady, informácie a digitálne prihlasovanie projektov nájdu záujemcovia na webe vyzva.terraincognita.sk .

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 654
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 148
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 844
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 169
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 137
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 491
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 306
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 273
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


INZERCIA 10 h

V Tunisku sa natáčali scény z filmu o Angelike aj Gladiátor.


INZERCIA 8. júl
Ilustračné foto

Naše lesy, naše drevo – spravujeme ich zodpovedne a transparentne.


4. júl

V lete sú Maldivy lacnejšie a prázdnejšie. Stačí vedieť, do čoho idete.


INZERCIA 4. júl
SkryťZatvoriť reklamu