SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám

BILLA ľuďom štartuje druhý ročník charitatívneho projektu.

(Zdroj: BILLA)

Chlieb ako symbol domova sa pred rokom zhmotnil do charitatívneho projektu CHLEBODARCA. Spoločnosť BILLA vďaka svojim zákazníkom venovala jeden cent z každého predaného chleba na pomoc tým, ktorí na ňu sú odkázaní. Spoločne s občianskym združením BILLA ľuďom tak zlepšili životné podmienky 33 ľuďom z rôznych kútov Slovenska. V ďalšom ročníku projektu bude podporený dvojnásobný počet rodín a tie sa budú môcť prihlasovať aj samy prostredníctvom online formulára.

Cieľom projektu CHLEBODARCA je skvalitniť život rodinám, ktoré musia čeliť nepriaznivému osudu. Počas prvého ročníka navštívili zástupcovia reťazca spoločne s partnermi sedem rodín od Oravy cez Banskú Bystricu, Rožňavu až po Michalovce. "Na úvod sme si stanovili menší cieľ, aby sme mali istotu, že ho vieme zodpovedne naplniť. Logisticky, časovo i komunikačne. Za rodinami sme chodili osobne a o každej z nich vieme, ako sa jej teraz darí. Okrem hmotnej pomoci sme im venovali aj náš úprimný záujem, Chlebodarcom žila a žije celá BILLA," hodnotí prvý ročník Tomáš Staňo, predseda predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ spoločnosti BILLA. Keďže odozvy boli priaznivé aj medzi zákazníkmi, BILLA sa rozhodla, že v druhom ročníku pomoc zdvojnásobí. "Úvodný ročník ukázal, že sme zvládli zabezpečiť pomoc siedmim rodinám. V druhom ročníku dvíhame latku a radi by sme podporili dvanásť rodín v núdzi," dopĺňa T. Staňo. Pomoc bude aj naďalej pozostávať z finančnej a potravinovej časti. Každá rodina dostáva financie na konkrétne účely a zároveň potravinovú kartu na celoročný nákup potravín v sieti BILLA.

 (zdroj: BILLA) (zdroj: BILLA)

Na transparentné využitie financií dohliada partner projektu, Nadácia Pontis, ktorá dlhodobo motivuje jednotlivcov, ale i firmy k spoločenskej zodpovednosti a k pomoci druhým. "Počas celého roka sme dbali na to, aby rodiny hospodárili rozumne a poskytnutú pomoc skutočne využili na to, na čo ju potrebujú. Pomáhali sme napríklad rodine so zavedením pitnej vody do domu, rodine s osvojenými deťmi s opravou zatekajúcej strechy, či talentovanej nevidiacej opernej speváčke so zabezpečením štúdia v zahraničí," menuje Martina Čápová z Nadácie Pontis. Aj vďaka zákazníkom reťazca, ktorí si v jeho predajniach počas roka kúpili chlieb, sa výrazne zlepšili životné podmienky minimálne 33 ľuďom, ktorých CHLEBODARCA priamo zasiahol.

Okrem financií a potravín dostala každá rodina aj pravidelný prísun pekárenských výrobkov od ďalšieho partnera, pekární Penam Slovakia. "Od začiatku sme vedeli, že chceme rodinám pomôcť. Každý týždeň sme dovážali chlieb, pečivo a rôzne pekárenské výrobky prispôsobené na mieru jednak počtu osôb v rodinách, ale aj ich špeciálnym potrebám. V jednej rodine je chlapec celiatik, ten sa tešil špeciálnym bezlepkovým výrobkom, ktoré si v takom množstve nemohol často dopriať. Naši zamestnanci sa do rodín radi vracali a tie ich vždy srdečne vítali," hovorí Vladislav Baričák, manažér pekárenskej divízie Penam Slovakia. V pomoci rodinám budú pekárne pokračovať aj naďalej, v prípade záujmu sú pripravení ponúknuť aj prácu v niektorej zo svojich prevádzok.

 (zdroj: BILLA) (zdroj: BILLA)

Novinkou druhého ročníka projektu CHLEBODARCA je okrem dvojnásobného počtu podporených rodín aj možnosť zapojenia verejnosti. "Chceme dať našim zákazníkom možnosť, aby aj oni sami odporučili projekt rodine, o ktorej vedia, že potrebuje pomoc. Či už trpí dlhodobo núdzou, alebo sa jej akútne niečo prihodilo. Preto sme spolu s Nadáciou Pontis pripravili online prihlasovací formulár, ktorý rodiny môžu vyplniť a dostanú sa tak do výberu," doplňuje T. Staňo. Formulár bude pripravený a spustený od januára.

Všetky príbehy rodín, videá z ich návštev, ako aj online prihlasovací formulár aktívny od januára nájdete na stránke www.chlebodarca.sk.

 (zdroj: BILLA) (zdroj: BILLA)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 456
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 784
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 082
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 986
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 455
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 252
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 968
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 855
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letoviská, kde sa dá celý deň nič nerobiť, ale aj objaviť viac, než ste čakali.


INZERCIA 5 h

Vyšlo júlové číslo Doma v záhrade.


INZERCIA 5 h

Odmietajú politizáciu lesného hospodárstva.


14 h

Epická2 od Samsungu bola skutočne epická.


INZERCIA 10. júl
SkryťZatvoriť reklamu