SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?

Vďaka ním je možné využívať menej energie a tým šetriť životné prostredie.

Touto cestou sa vydal aj obchodný reťazec Kaufland. Svojimi zelenými predajňami v praxi dokazuje, čo všetko sa dá spraviť, keď sa chce, a je jasným príkladom toho, ako pretaviť slová o zodpovednosti na reálne činy.

Teplo vytvorené z chladu

Žiadny vykurovací olej, plyn či nafta. Reťazec už v roku 2013 otvoril prvú predajňu, v ktorej nie je nutné využívať na kúrenie prírodné zdroje, a odvtedy je táto technológia stavebným štandardom. Priestory sú vykurované pomocou rekuperácie, čiže takmer výlučne odpadovým teplom z chladiacich zariadení. Za jeden rok sa takto dokáže usporiť na vykurovaní 8,1 milióna kWh a na emisiách CO2 ušetriť 1 639 ton. Takéto množstvo vyprodukuje ročne približne 315 rodinných domov so štvorčlennou rodinou. Zákazníci tak jednoducho nakupujú v prostredí, ktoré je ekologické.

Zamerané na recykláciu

Kaufland sa snaží v ekologických otázkach motivovať aj svojich zákazníkov, a rovnako je to aj v prípade recyklácie. Priestor na separovanie odpadu je vytvorený v každej predajni. Zákazníci aj zamestnanci majú možnosť recyklovať papier, plastové fólie, elektroodpad, batérie a žiarovky. Pri vybraných predajniach sú dokonca dostupné zberné nádoby na použitý kuchynský olej.

Svietiť sa dá aj šetrne

Kaufland si na to posvietil, a to doslova. S ohľadom na planétu pristupoval aj pri výbere osvetlenia. Všetky novootvorené a zmodernizované prevádzky sú totiž vybavené výlučne LED osvetlením. LED žiarovky majú dlhšiu životnosť ako tie bežné, spotrebujú výrazne menej energie a produkujú menej emisií CO2. Postupne pridáva reťazec takéto osvetlenie aj na parkovacie plochy a vedľajšie priestory.

„Je pre nás veľmi dôležité zavádzať ekologické opatrenia všade tam, kde je to možné. Pretože pokiaľ chceme, aby sa ekologicky správali naši zákazníci, musíme byť sami vzorom. Rozhodujú len činy,“ vysvetľuje hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová.

A perlička na záver: vedeli ste, že aj letáky Kaufland sú 100 % recyklovateľné a nesú certifikát FSC? FSC (Forest Stewardship Council) označuje výrobky zo zodpovedného lesného hospodárstva a garantuje šetrnú ťažbu lesného dreva. Reťazec môže ísť svojimi eko aktivitami rozhodne príkladom a vy budete pri najbližšej príležitosti možno nakupovať s o niečo lepším pocitom.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 957
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 632
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 263
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 110
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 106
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 876
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 717
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prinášame vám 5 rád od najšťastnejších národov


INZERCIA 2 h
Obľúbení detskí interpreti budú baviť najmenších

V Senici vás 6. júla čaká aj Smejko s Tanculienkou a rodinné atrakcie.


INZERCIA 2 h

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún
SkryťZatvoriť reklamu