SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Do seniorov sa oplatí investovať

Ako sa firma dostala od inovácií až k oceneniu Senior friendly.

V Henkel Slovensko to inováciami žije. Zamestnanci prinášajú návrhy v rámci internej súťaže na kontinuálne zlepšenia a denne tak rozmýšľajú, ako zefektívniť proces či uľahčiť prácu kolegovi. Zdola tak prišiel aj nápad zaviesť princípy robotickej automatizácie a daný zamestnanec dnes vedie tím, ktorý robí práve to. Ľudia v Henkel Slovensko rovnako radi využijú každú príležitosť spoznať okolité tímy, zaujímajú sa o udržateľnosť a v nemalej miere dedikujú svoj čas aj komunite okolo seba.

S vývinom pôsobenia spoločnosti sa upravoval a menil aj rozsah našej podpory vo sfére spoločenskej zodpovednosti. Spočiatku bol záber pomoci širší – od umenia, cez útulky pre zvieratá až po individuálnu podporu športových podujatí. Ak však chcete mať skutočný dopad pomoci, musíte svoj profil zúžiť. Naše zameranie sme po dôkladnom zvážení svojho potenciálu, vypracovaní štúdie a konzultácii s odborníkmi v praxi upravili na pomoc skupine, ktorá je dlhodobo spoločnosťou zanedbávaná- seniorom,“ vysvetľuje Zuzana Kaňuchová, riaditeľka korporátnej komunikácie v Henkel Slovensko.

Prečo práve seniori?

Henkel Slovensko vníma fenomén starnutia Európy či potrebu minimalizovať medzigeneračnú priepasť a predsudky ako jednu z najdôležitejších tém súčasnej spoločnosti. Veľa sa o nej hovorí, ale málo koná. „Aj vo svojom biznise neustále skúmame potenciál inovácií. Inak tomu nie je ani v našom dobrovoľníctve. Chceme byť priekopníkmi v oblastiach, ktoré ostávajú nepovšimnuté, a byť osožní tam, kde je to potrebné. V uplynulom roku sme preto vyvinuli strategický transparentný dobrovoľnícky program s názvom Henkel helps,“ dopĺňa Zuzana Kaňuchová. Program umožňuje zamestnancom Henkel Slovensko pomáhať v oblastiach, ktoré majú prínos pre celú spoločnosť, a zároveň ich odmeňuje za vynaložené úsilie.

Aktívni dobrovoľníci sú transparentne odmeňovaní udržateľnými odmenami, ktoré sú obstarávané prostredníctvom chránených dielní. V rámci programu zamestnanci sami navrhujú i vedú unikátne aktivity nasmerované na komunitu, ktorá je na okraji záujmu spoločnosti – komunitu seniorov a obyvateľstva v dôchodkovom veku.

Adresná pomoc aj nadácia

Nový koncept Henkel helps už počas prvých mesiacov od svojho spustenia prilákal desiatky zamestnancov. V rámci dobrovoľníckych aktivít so seniormi trávili čas vonku na prechádzkach, ukázali im základy nordic walkingu, cudzokrajní dobrovoľníci zorganizovali cestovateľské besedy, iní v tvorivých dielňach učili seniorov, ako si vyrobiť domácu kozmetiku či ozdobiť textilné tašky. Okrem adresnej pomoci s pomocou svojich zamestnancov sa Henkel Slovensko rozhodla pomáhať aj systematicky. Spolu s Centrom pre Filantropiu identifikovali 3 najvypuklejšie problémy, ktoré adresujú v rámci grantového programu Nadácie Henkel Slovensko „Program pre seniorov 2019“. Počas prvého ročníka mohli organizácie žiadať o finančnú dotáciu programov na podporu domácej starostlivosti či zvyšovanie kvality poskytovaných služieb so zameraním na zmysluplné trávenie voľného času seniorov, ako napr. spoločenské hry a terapie umením – arteterapiu, muzikoterapiu a iné. Tretím pilierom podpory je snaha znižovať riziko generačnej priepasti, a to najmä formou dlhodobej spolupráce klubov dôchodcov s inými organizáciami – školami, materskými, rodinnými a komunitnými centrami alebo kultúrnymi organizáciami. Hodnotiaca komisia, tak v minulom roku podporila 20 projektov v celkovej výške 45 174 eur.

Šanca pre generáciu 50+

Popri pomoci seniorom sa firma rozhodla orientovať aj na skupinu tých, ktorým do dôchodku ešte pár rokov chýba. Pre pracovný trh veľmi špecifickú cieľovú skupinu chcú podporiť aj ako zamestnávateľ. „Pri našej práci so seniormi sme sa veľa dozvedeli aj o tom, čo ľudí trápi, kým ešte nie sú oficiálne na dôchodku. Ľudia z generácie 50+ sú dnes oveľa aktívnejší a mnohí chcú byť ďalej aktívni a prospešní. V teórii by spoločnosť mala poskytovať široké možnosti, ako tejto skupine umožniť využiť svoje nazbierané skúsenosti či ako sa napríklad pri zmene kariéry naďalej uplatniť a socializovať. Žiaľ, mnohé firmy uchádzačov nad 50 rokov automaticky diskvalifikujú,“ vysvetľuje Zuzana Kaňuchová.

Henkel Slovensko sa preto cielene zameriava na staršiu vekovú skupinu aj pri nábore. Firma ponúka pracovné pozície vhodné pre túto skupinu a prispôsobila aj benefity, aby odzrkadľovali to, čo 50+ roční zamestnanci potrebujú a využijú. Henkel Slovensko im ponúka napríklad nadštandardnú ponuku zdravotnej starostlivosti. „Je to generácia, ktorá má veľký potenciál. Z našich skúseností vidíme ako veľmi dobre zapadajú do kolektívu a nadväzujú silné vzťahy v práci aj mimo nej. Ak im dáme príležitosť, sú veľkým prínosom, stierajú medzigeneračné priepasti i vyvracajú predsudky. Svojimi skúsenosťami a hodnotami mladší kolektív pekne obohatia,“ uzatvára Zuzana Kaňuchová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 031
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 443
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 862
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 698
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 257
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 151
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 980
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 571
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letoviská, kde sa dá celý deň nič nerobiť, ale aj objaviť viac, než ste čakali.


INZERCIA 11. júl

Vyšlo júlové číslo Doma v záhrade.


INZERCIA 11. júl

Odmietajú politizáciu lesného hospodárstva.


10. júl

Epická2 od Samsungu bola skutočne epická.


INZERCIA 10. júl
SkryťZatvoriť reklamu