SME
Nedeľa, 5. júl, 2020 | Meniny má Cyril, MetodKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Podporte vašu imunitu chytrými rozhodnutiami

Spravte zopár jednoduchých, rozumných a dokonca aj príjemných rozhodnutí, ktoré podporia vašu imunitu.

(Zdroj: Unsplash)

Imunita vie byť veľmi vrtkavá a vaše zdravie môžu negatívne ovplyvniť aj malé zmeny počasia alebo pridlhý pobyt v klimatizovaných priestoroch. Spravte preto zopár jednoduchých, rozumných a dokonca aj príjemných rozhodnutí, ktoré podporia vašu imunitu a pomôžu vám vyhnúť sa zbytočnému "marodeniu".

Pospite si

V súčasnosti, kedy vaše deti nemusia vstávať do školy a mnohí z vás robia na home office, máte jedinečnú príležitosť získať kontrolu nad spánkom vás aj vašich detí. "To znamená, že deti by mali ísť spať zhruba do deviatej hodiny, my dospelí by sme mali ísť spať tiež určite skôr ako sme zvyknutí cez víkendy, pretože práve spánok od 10 večer do 1 ráno je ten najdôležitejší," vysvetľuje výživová špecialistka Janka Trebulová. Ak máte problémy so zaspávaním, skúste sa pred spaním vyhnúť kofeínovým alebo sladeným nápojom a hraniu sa na mobile v posteli. Nekvalitný, prerušovaný alebo nedostatočný spánok totiž zvyšuje produkciu hormónu kortizol, ktorého dlhodobo zvýšená hladina potláča zdravú imunitu.

Vyhľadajte slnko

Slnko vás nielen naplní energiou a vyčarí vám úsmev na tvári, ale je aj výborným zdrojom vitamínu D. Vitamín je pre naše telo veľmi dôležitý, lebo pomáha udržiavať zdravé a pevné kosti a zuby a taktiež podporuje zdravú imunitu. Naše telo si ho nanešťastie nevie vytvoriť samo a musí ho získavať zo slnečného žiarenia alebo z rýb a syrov. Využite preto každú príležitosť byť vonku na prirodzenom dennom svetle.

Pozrite sa na váš jedálniček

Zdravý a vyvážený jedálniček je nevyhnutný pre vaše telo a funkčnú imunitu, lebo telu pomáha dopĺňať vitamíny, minerály, omega-3 mastné kyseliny či antioxidanty. Základ vašej stravy by malo tvoriť ovocie a zelenina. Majú totiž protizápalový účinok a sú veľmi bohaté na rôzne vitamíny a minerály. Napríklad vitamín C, ktorý je dôležitý pre imunitný systém, nájdete v hojnom množstve v paprikách, jablkách, citrusovom alebo bobuľovom ovocí.

Dôležitú súčasť vašej stravy by mali tvoriť aj ryby. Americká asociácia srdca odporúča jesť aspoň 2 porcie rýb týždenne a to preto, lebo sú bohaté na vitamín D a omega-3 mastné kyseliny. "Vitamín D nám pomáha zabudovávať vápnik a fosfor, ktoré sú veľmi dôležité pre správny rast," hovorí Janka. Navyše, ako už bolo spomínané, podporuje aj imunitu. Omega-3 mastné kyseliny zase podporujú normálnu a zdravú funkciu srdca a ciev. Navyše sú dobré pre zdravie mozgu, podporujú pamäť, pomáhajú udržiavať zdravý zrak a bojovať so zápalmi v tele.

Prísun omega-3 mastných kyselín a vitamínu D viete zabezpečiť aj s pomocou výživového doplnku OmegaMarine Forte+ od NaturaMed Pharmaceuticals, ktorý obsahuje kvalitný olej z nórskych lososov, ktorý sa pýši označením najčerstvejší rybí olej na svete!

Mesačné balenie OmegaMarine Forte+ teraz môžete vyskúšať zadarmo, len za cenu poštovného a balného. Viac informácií o produkte aj aktuálnej akcii získate na bezplatnej linke 0800 444 204 alebo na webovej stránke www.omegamarineforte.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,5 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac

Vďaka príjemnému počasiu je Malta atraktívnou destináciou až do neskorej jesene.

Tlačové správy

Terasa upratovala s Kositom. Čistili Borovicový háj i Pľuvátko

Dobrovoľníkov a zanietencov neodradilo ani blato a lejak.

Tlačové správy

Štart sezóny F1 je za dverami

Štart odloženej sezóny je na spadnutie. Prečítajte si príbeh asi najväčšej osobnosti F1 - Enza Ferrariho.