SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Zloženie produktov môže obsahovať toľko plastu, koľko ich obal

Sú bežne pridávané do peelingov, čistiacich prostriedkov a iných produktov.

Reč je o mikroplastoch. Ročne sa ich do oceánov vypustí v priemere 1,5 milióna tony. Toto množstvo zodpovedá tomu, ako keby každý z nás hodil do oceánu jednu ľahkú jednorazovú plastovú tašku týždenne.

Rozhodujú činy

Napriek tomu, že ich takmer nevidíme, Kaufland v rámci stratégie REset Plastic neprehliada ani mikroplasty. Už v roku 2013 začal reťazec meniť zloženie kozmetických, pracích a čistiacich produktov vlastných značiek. Jeho cieľom je do konca roka 2021 upraviť receptúru všetkých výrobkov privátnych značiek tak, aby neobsahovala pevné ani tekuté mikroplasty. Takto upravenú receptúru má už viac ako 70 produktov kozmetiky bevola® vrátane celého radu kozmetiky bevola Baby® pre tú najjemnejšiu detskú pokožku. V Kauflande ich zákazníci nájdu jednoducho pomocou nového loga Receptúra bez mikroplastov priamo na obale.

Malé, ale podstatné

Kaufland pod mikroplastmi rozumie pevné, vizuálne rozpoznateľné plastové častice menšie ako 5 mm s abrazívnym efektom, nerozpustné vo vode. Delia sa na primárne a sekundárne.

Práve primárne mikroplasty sa na docielenie určitých vlastností pridávajú do receptúr produktov, ako sú peelingy, zubné pasty, sprchové gély či šampóny. V šampónoch tvoria ochranný film na vlasoch, ktorý uľahčuje česanie po umytí, alebo spevňujú účes po použití vlasových prípravkov. Nájsť ich môžeme aj v receptúrach čistiacich prostriedkov, kde zabraňujú opätovnému znečisteniu predmetov. Sekundárne mikroplasty vznikajú rozkladom plastov v životnom prostredí a nazývajú sa aj makroplasty.

Vyradením jednorazových plastových produktov a jednorazových igelitových tašiek z predaja, predajom uhoriek bez plastových fólií či zavedením ekologickejších obalov svojich produktov s označením Balené zodpovedne reťazec dlhodobo a systematicky napĺňa stratégiu REset Plastic na zníženie spotreby plastov.

Viac informácií o tom, ako zodpovedne pristupuje Kaufland k obmedzovaniu používania plastov a mikroplastov, nájdete priamo na webstránke spoločnosti .

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 061
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 226
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 035
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 989
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 653
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 5 926
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 354
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 179
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu