SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania

Online vzdelávanie je pevnou súčasťou odborného výcviku dm drogerie markt. Študentov láka mzda a vyhliadka pracovného miesta

Zdroj: dm drogerie marktZdroj: dm drogerie markt

Spoločnosť dm drogerie markt už deväť rokov spolupracuje so strednými školami na duálnom vzdelávaní študentov. Mladí ľudia zo stredných odborných škôl a z Obchodnej akadémie tak majú možnosť získať praktické vedomosti a skúsenosti, podnikové štipendium a vyhliadky na isté miesto hneď po škole. Ako prebieha vzdelávanie teraz v čase pandémie a o výhodách duálneho vzdelávania pre firmu i študentov hovorí Marcel Blaščák, manažér rezortu Spolupracovník spoločnosti dm drogerie markt.

Brány stredných škôl sú aktuálne zatvorené, žiaci sa učia doma. Ako takéto štúdium teraz prebieha?

Online vzdelávanie žiakov sme plánovali dlhodobo. Pandémia však urýchlila jeho štart. Preto sme už od tohto školského roka zaradili online výučbu do každého ročníka ako pevnú súčasť odborného výcviku. Aktuálne, v čase protipandemických opatrení, majú žiaci namiesto praktickej výučby už len online vyučovanie a samoštúdium. Vzdelávanie, ktoré bolo možné presunúť do online formy, bolo adaptované tak, aby bolo žiakom zabezpečené riadne vyučovanie. Týmto spôsobom síce nie je možné suplovať celú odbornú prax, no podstatnú jej časť áno. Štúdiumje rozdelené na dve časti - samoštúdium a webináre.

Aké typy webinárov a workshopov môžu študenti absolvovať?

Do online vzdelávania je od tohto roka zaradené aj drogéristické vzdelávanie. S nárastom pandémie doň boli včlenené aj ďalšie prezenčné vzdelávacie aktivity, ako napríklad workshop Štíhle procesy a vzdelávacia aktivita Spoločný deň. Počas nej žiaci spoznávajú dm a to, čo ich v najbližších štyroch rokoch vo vzdelávaní čaká. V spolupráci s kolegami z centrálneho skladu žiaci absolvovali digitálny kurz, vďaka ktorému pochopili, ako funguje centrálny sklad, aké oddelenia tam sú a aká je ich úloha.

Ako v tomto čase prebieha hodnotenie výkonu študentov?

Pre žiakov sú pripravené testy na overenie vedomostí a hodnotená je aj ich aktivita počas online vyučovania známkou aj slovne. Po testoch a spoločnom vyhodnotení dostávajú rôzne úlohy k prebranej téme, ktoré majú spracovať a na ďalšom vyučovaní odprezentovať.

 (zdroj: dm drogerie markt) (zdroj: dm drogerie markt)

Prečo sa dm rozhodla zapojiť do duálneho vzdelávania?

Výhodou duálneho vzdelávania pre nás je, že takto mladých ľudí pripravíme do pracovného života. Po ukončení školy sú dostatočne kvalifikovaní na to, aby k nám nastúpili do práce. A ak by sa aj rozhodli, že u nás neostanú, z pohľadu spoločenskej zodpovednosti môžeme povedať, že sme prispeli k rozvoju mladého človeka, ktorý sa aj vďaka nám dokáže lepšie uplatniť na trhu práce.

Majú študenti záujem o duálne vzdelávanie?

Naozaj veľký. V tomto školskom roku u nás v duálnom vzdelávaní študuje 97 žiakov, pričom 25 z nich nastúpilo do prvého ročníka. Záujem žiakov deviatych ročníkov základných škôl bol viac než 2,5-krát vyšší než sme mohli prijať. Oceňujú to, že získavajú cenné skúsenosti a v rámci praxe sú aj finančne ohodnotení. Po ukončení štúdia majú možnosť zamestnať sa u nás.

Koľko škôl je do projektu zapojených?

Spolupracujeme s 13. strednými odbornými školami v rámci celého Slovenska a s Obchodnou akadémiou na Račianskej ulici v Bratislave. V tomto školskom roku sme rozšírili ponuku duálne študovať v dm aj pre žiakov zo Zemplína. Začali sme spolupracovať so Strednou odbornou školou obchodu a služieb v Michalovciach.

Do vzdelávania v dm zapájate aj marginalizované skupiny. Ako sa vám darí v tejto oblasti?

Tento projekt sme rozbehli minulý rok. Jeho cieľom je integrácia mladých Rómov do systému duálneho vzdelávania v odbore Predavač. Odbor bol vytvorený špeciálne pre nich, pretože pre tieto deti by bolo nesmierne ťažké až nemožné spraviť prijímacie pohovory pre odbor Obchodný pracovník. Sme radi, že nový školský rok začali svoj druhý ročník duálneho vzdelávania v dm aj dve dievčatá z tohto pilotného projektu. V spolupráci s marginalizovanými skupinami chcemepokračovať aj naďalej.

 (zdroj: dm drogerie markt) (zdroj: dm drogerie markt)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 164
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 748
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 653
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 613
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 765
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 193
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 910
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 1 h

Na realitnom trhu sa objavila novinka – developer Čerešní zhodnotí domáce úspory.


INZERCIA 1 h

Chutia ako domov, sú čerstvé, kvalitné a nájdete ich pokope na jednom mieste.


INZERCIA 1 h

Lenka Madlenová, známa módna blogerka, dlhé roky učí ľudí nebáť sa farieb, kombinovať ich a experimentovať s oblečením.


INZERCIA 1 h
SkryťZatvoriť reklamu