SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť prvá

Michael Mauer, šéfdizajnér značky Porsche, sa rozhodol otvoriť svoje štúdio širokej verejnosti, ukázať modely.

Každý rok vznikne v dizajnérskom štúdiu Porsche približne 10 až 15 štúdií. To celkom nesedí s počtom modelov, ktoré značka uvedie za rok na trh, však? Pritom pravdepodobne iba z dvoch vznikne model v mierke 1:1 a možno ani z jedného sa nezrodí sériový model. Toľko námahy, ktorá nakoniec vyjde navnivoč?

Dva kroky vpred, jeden vzad

Vývojové centrum Porsche sa nachádza v mestečku Weissach. Tam sa nachádza aj testovacia trať. A aj dizajnové centrum. Všetko je pekne blízko seba. Prečo? Aby približne 120 dizajnérov žilo a dýchalo ducha legendárnej značky. Ako sa lepšie vcítiť do svojej práce, než keď jej výsledky jazdia na hranici svojich možností len pár stoviek metrov od vašej kancelárie? Podmanivá kombinácia maniakálnej „píly“ sacieho traktu a nezameniteľného zvuku výfuku plochého šesťvalca vytočeného na 9 000 otáčok za minútu je ten najlepší ruch, aký môžete vo svojej kancelárii počuť. Pomáha dizajnérom byť neustále v spojení s esenciou značky, pre ktorú pracujú. A pritom majú, paradoxne, dovolené na ňu úplne zabudnúť.

Kam siahajú vaše plány do budúcnosti? Rok? Päť rokov dopredu? V Porsche sa tímy zmiešané z ostrieľaných veteránov a neskúsených študentov zamýšľajú nad tým, čo asi bude dvadsať, tridsať rokov dopredu. Mladí síce neoplývajú skúsenosťami, ale majú nesmiernu zásobu kreativity bez predsudkov. Starší majú zas skúsenosti, ako podobné nápady ukotviť trochu bližšie k zemi. Ale nie príliš. Podľa Michaela Mauera je jediná cesta vpred úplne popustiť uzdy svojej fantázii a potom si predstaviť, ako by daný model mohol vyzerať dve-tri generácie späť. Ako keby ste sa pozreli 4 dni dopredu a potom sa vrátili o tri dni späť.

Nečakané prepojenia

Niekedy sú to tie najšialenejšie nápady, ktorých stopy nájdeme aj v dnešných modeloch Porsche. Určite by ste nepredpokladali, že Taycan čerpá svoju inšpiráciu na tvar svojich svetiel z totálne uleteného futuristického MPV Porsche Vision Race Service. Michael Mauer rád tvorí databázu ideí, ktoré dnes možno nemajú žiadne využitie, ale s vývojom technológií a požiadaviek zákazníkov sa možno dostanú k slovu. Niektoré môžu byť úplne šialené. Niektoré môžu byť inšpirované minulosťou. Vtedy sa hodí že, Porsche Museum je len pol hodinu cesty autom v neďalekom Zuffenhausene. A niekedy sa stačí len pohrať s už existujúcou myšlienkou a trochu ju rozvinúť.

Uletené verzie

To platí pre takzvané „spinoffs“, teda verzie založené na existujúcich modeloch. Napríklad Porsche 911 Vision Safari je funkčný prototyp založený na generácii 991, ktorý dáva športovému autu off-road schopnosti. Inšpirácia pochádza z rally modelu 911 zo 70-tych rokov, ktoré sa zúčastnilo Východoafrickej Safari Rally . Prototyp má zvýšený podvozok, zosilnené uloženie podvozka a sparťanský rally kokpit. Prototyp dokonca prešiel testami na šotolinovej skúšobnej dráhe, kde sa bežne týrajú modely Cayenne a Macan. A vlastne prečo sa podobne nepohrať aj s Macanom a zavŕšiť to prerobením na trojdverovú karosériu? Možno je to dobrý nápad na budúce limitované edície.

Opačný extrém predstavuje Porsche Boxster Bergspyder, inšpirovaný ľahkým Porsche 909 Bergspyder, najľahším pretekárskym autom, aké kedy nosilo emblém Porsche. Hmotnosť 384 kg sa síce konceptu nepodarilo dosiahnuť, kombinácia odľahčenej karosérie vydareného Boxstera s 3,8-litrovým motorom z modelu Cayman GT4 s výkonom 289 kW (393 koní) tvorí v hlavách dizajnérov ultimátnu hračku na zdolávanie horských priesmykov poskytujúcu maximálne prepojenie auta, vodiča a okolia.

V ďalšej časti sa pozrieme na modely, kde dizajnéri naozaj popustili uzdu svojej fantázii. Sledujte nás!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 864
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 043
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 450
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 238
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 281
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 130
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 079
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 494
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Júlové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 6 h

5. júla si na celonárodných oslavách pripomenieme dedičstvo sv. Cyrila a Metoda.


INZERCIA 20 h

Náklady rástli pre škody v USA, liečba tam patrí k najdrahším.


INZERCIA 2. júl

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 2. júl
SkryťZatvoriť reklamu