SME

Hubert – keď život chutí už 195 rokov

Pre spoločnosť Hubert J.E., prvé vinárstvo na výrobu sektov mimo územia Francúzska, je tento rok dôležitým míľnikom.

Pripomína si svoje úctyhodné 195. narodeniny. Máloktorá spoločnosť, najmä tá, ktorá pochádza z našich končín, sa môže tešiť dlhoročnej obľube nielen u spotrebiteľov, ale aj u odborníkov s vyberaným vkusom na vinárskych súťažiach. Čo sa skrýva za jej úspechom?

Sekt predurčený na úspech od samého začiatku

Dnešné vinárstvo Hubert J.E. vzniklo v roku 1825 za čias monarchie Rakúsko-Uhorska v Prešporku, dnešnej Bratislave. Založili ho dvaja bratislavskí mešťania Johann Fischer a Michael Schönbauer, ktorí sa rozhodli vyrábať šumivé vína podľa originálnej francúzskej receptúry. Prvý úspech prišiel už v roku 1835, kedy vinárstvo získalo medailu na viedenskej výstave, práve za svoje šumivé víno (Schaumwein). Ďalšie ocenenia si spoločnosť pripísala už onedlho, v roku 1842 na prvej uhorskej priemyselnej výstave v Budapešti a o štyri roky neskôr získala zlatú medailu za čistotu, chuť a kvalitu, vďaka ktorej sa čoraz viac podobalo pravému francúzskemu šampanskému.

Johann Evangelist Hubert s manželkou Paulínou  (zdroj: Hubert J.E.) Johann Evangelist Hubert s manželkou Paulínou (zdroj: Hubert J.E.)

Slovenské „šampanské“ v rozkvete vďaka Hubertovcom

Významná zmena nastala v roku 1875, kedy sa ako jedným zo spolumajiteľov vinárstva stáva Franz Hubert, najmladší člen rodiny Hubertovcov. O dva roky neskôr už rodina odkupuje celú spoločnosť od Johanna Fischera a na etiketách fliaš sa začína objavovať cisárom udelený erb Hubertovcov. Do čela spoločnosti sa dostáva Johann Evangelist Hubert a vinárstvo sa premenovalo na Hubert Champagner-Fabrik. Za úspešným vinárstvom sa ukrýva skutočná láska Johanna Evangelistu Huberta a jeho manželky Paulíny, ktorí viedli podnik. Vzájomnou láskou, spoločným zanietením, vedomosťami a najnovšími technologickými vymoženosťami dosiahli to, že sú považovaní za najvýznamnejších majiteľov. Počas ich pôsobenia podnik prekvital a získaval množstvo ocenení na medzinárodných výstavách a súťažiach.

Archívna fotografia vinárstva Hubert J.E. so sídlom v Bratislave  (zdroj: Hubert J.E.) Archívna fotografia vinárstva Hubert J.E. so sídlom v Bratislave (zdroj: Hubert J.E.)

Pauline Hubert, úspešná podnikateľka 19. storočia

Po manželovi, v roku 1882, sa do čela podniku postavila Paulína, ktorá plne prevzala vedenie podniku a postupne z neho vybudovala legendu, ktorá nemá v našich krajoch obdobu. Povráva sa, že vo vinárskych rodinách hľadajú vždy vdovu, ktorá by vinárstvo riadila – s vierou, že sa im už bude po všetkých nástrahách života dariť. Paulína svojou usilovnosťou a rozhľadom zveľadila podnik v každom smere. Počas jej vedenia sa vinárstvu dostalo nevídanej pocty, o čom svedčí udalosť z roku 1896, kedy výstavu v dnešnej Budapešti navštívil jeho výsosť cisár František Jozef I. (manžel Alžbety Bavorskej, prezývanej Sissi), ktorý ochutnal sekt Gentry Club a ocenil ho slovami: „Toto šampanské je vynikajúce.“ V tých časoch sa šampanským nazývali všetky šumivé vína, avšak v súčasnosti vieme, že šampanským sa označujú iba sekty vyrobené vo francúzskej oblasti Champagne, nikde inde vo svete. To, čo očarilo samotného cisára, bola vynikajúca chuť a kvalita slovenského sektu, ktorý sa už vtedy vyrábal rovnakou metódou kvasenia ako pravé francúzske šampanské – táto metóda sa nazýva méthode traditionnelle, kedy sekty zrejú vo fľašiach minimálne 12 mesiacov. Paulína bola jednou z prvých dám na Slovensku (vtedajšom Rakúsko-Uhorsku), ktorá stála na čele jednej z najstarších slovenských spoločností, ktorá funguje nepretržite až dodnes. Práve pod jej vedením sa šumivé víno Hubert stalo úspešným a žiadaným aj na cisárskom dvore.

Súčasná fotografia vinárstva Hubert J.E. zo Serede (zdroj: Hubert J.E.) Súčasná fotografia vinárstva Hubert J.E. zo Serede (zdroj: Hubert J.E.)

Vplyv ekonomickej krízy a znárodňovania na chod spoločnosti

Na prelome 19. a 20 storočia vinárstvo Hubert J.E. úspešne rástlo na domácom aj medzinárodnom trhu. Spoločnosť sa mohla pýšiť bohatým portfóliom značiek a exportom do Ameriky, Talianska, Austrálie, Ruska, Anglicka, Škótska a Indie. Príchod hospodárskej krízy začiatkom 20. storočia a následná prvá svetová vojna prispeli k významnému poklesu dopytu po šampanskom a šumivých vínach. Presne 22. decembra 1948 bol podnik zoštátnený a postupne začlenený do národného podniku Západoslovenský liehový priemysel v Leopoldove. V roku 1952 bola spoločnosť presťahovaná z Bratislavy do Serede, aby bola bližšie k vinohradníckym oblastiam.

21. storočie a neutíchajúca expanzia ruka v ruke s kvalitou

V roku 1995 sa stal Hubert J.E. súkromnou akciovou spoločnosťou a následne sa v roku 2000 pripojil k nemeckej skupine Henkell & Co. KG. Vďaka domácej akvizícii v roku 2008 prišlo k rozšíreniu portfólia o tiché vína značky Vitis a Karpatské brandy. V súčasnosti je vinárstvo Hubert J.E. nielen najstaršou, ale aj najväčšou vinárskou spoločnosťou na Slovensku a dominantným výrobcom brandy. Produkcia spoločnosti Hubert J.E. stúpa z roka na rok, čo si vyžaduje neustálu modernizáciu a automatizáciu výroby. Spoločnosť si neustále zakladá na kvalite svojich produktov, aj vďaka tomu získava množstvo ocenení z domáceho i medzinárodného prostredia. Len počas roka 2020 získala spoločnosť Hubert J.E. svojimi produktmi 25 zlatých, 43 strieborných a 3 bronzové medaile. To všetko vďaka poctivej práci, do ktorej sa okrem kvalitných surovín pridáva srdce. „Dlhá história našej spoločnosti nás inšpiruje k vytrvalosti, zachovaniu hodnôt a tradícii typických pred rodinu Hubertovcov. Napriek tomu nestrácame kontakt s prítomnosťou, práve naopak, kombinujeme tradíciu s modernými technológiami, aby sme zachovali naše líderstvo aj do budúcnosti. Investície do technického vybavenia zabezpečujú vysokú efektivitu a nové formy komunikácie sú prostriedkom k budovaniu vzťahu s našimi zákazníkmi. Na prvom mieste ale vždy zostáva kvalitný sekt, ktorý nám pomáha napĺňať naše poslanie, vychutnávať si život, jednoducho „Hubert – Keď život chutí.“ Na zdravie!“ Hovorí Peter Krúpa, riaditeľ spoločnosti Hubert J.E.
www.hubertsekt.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 10 747
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 7 875
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 015
  4. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 4 678
  5. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 574
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 868
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 260
  8. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 881
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná foto.

Kliešťová encefalitída patrí medzi najzávažnejšie vírusové ochorenia.


INZERCIA 10. okt

Ťahákom je Dominikánska republika.


INZERCIA 10. okt

Keď sa povie Halloween, väčšina z nás si predstaví tekvice, kostýmy a sladkosti.


INZERCIA 10. okt

Slovenská sporiteľňa a magazín INDEX ocenia najlepšie podnikateľské príbehy.


INZERCIA 9. okt
SkryťZatvoriť reklamu