Helske People Care, patriaca do investičnej skupiny Helske, otvorila začiatkom minul é ho týždňa (utorok) v nemeckom Magdeburgu už svoje ôsme centrum mobilných ošetrovateľských služieb pre seniorov. Spoloč nos ť dnes na najväčš om eur ó pskom trhu prevádzkuje, okrem Magdeburgu, mobiln é ošetrovateľsk é služby v Mníchove, Bad Abbachu, Schwabachu, Norimbergu, Wernigerode, Bad Harzburgu a Quedlinburgu.
„Hoci je centrum v Magdeburgu otvoren é skutočne len krátko, záujem o jeho služby je veľký. To je pre nás najvyššia známka ocenenia od nemeckých seniorov a ich rodinných príslušníkov“, povedal Roman Š tancel, konateľ spoločnosti Helske People Care .
Spoločnosť Helske People Care dnes v Nemecku zamestnáva približne 120 spolupracovníkov a prostredníctvom svojich ôsmych centier poskytuje komplexnú zdravotnú, ošetrovateľskú a sociálnu starostlivosť najmä seniorom. Služby však vzhľadom k ich odporúčaniam zo strany spokojných klientov, lekárov a zdravotníkov, poskytuje aj všetkým tým, ktorí sú akýmkoľvek spôsobom odkázaní na opateru. Ide napríklad o zabezpečenie lekármi predpísanej liečby a rehabilitácie v domácich podmienkach, podávanie liekov, injekcií, ošetrovanie rán či preväzy. Helske People Care poskytuje tiež bežné služby v domácnosti ako upratovanie, nákup, logistiku a ako jedna z mála spoločností sa venuje aj diabetologickému poradenstvu. Okrem týchto bežných ošetrovateľských služieb Helske People Care poskytuje aj tzv. ambulantnú intenzívnu starostlivosť. Jedná sa o osobitnú formu nepretržitej domácej ošetrovatelskej starostlivosti o pacientov, s veľmi vážnym zdravotným postihnutím. Medzi dalšie vysoko špecializované služby ošetrovateľskej starotlivosti, ktoré spoločnosť poskytuje, patrí aj tzv. paliatívna starostlivosť.
Helske People Care postavila svoju ponuku na kvalifikovaných zamestnancoch, ktorí dobre poznajú prostredie, jazyk, majú s mnohými klientmi osobn é skúsenosti. „Poskytovaním našich služieb klientom, sa prakticky stávame súčasťou ich rodiny. Sme pri ich pekných, ale aj náročných chvíľach. Sme súčasťou ich života. Je preto nesmierne dôležit é , aby medzi nami a klientom vládla dôvera a pochopenie. Osobný vzťah a pocit, že sa na nás môže klient spoľahnúť sú okrem profesionality nepochybne veľ mi d ôležitými faktormi úspechu “, dodáva na zá ver Jeanette Johannes, region álna manažé rka Helske People Care.
Podľa slov R. Štancela, spoloč nos ť Helske People Care v budúcom roku počet svojich centier zvýš i: „Aj napriek niekoľko mesiacov trvajúcim administratívnym a náborovým procesom, je naša spoloč nos ť pripravená poč et centier v ýrazne zvýšiť, pretože nemeck é obyvateľstvo, tak ako celá Eur ó pa rýchlo starne, dopyt po týchto službách narastá a bude rásť aj naďalej“.