SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA

Značka aj napriek pandémii trhala rekordy.

Predajom kraľovala FABIA, ŠKODA valcovala jednotlivé segmenty. Jednoznačné prvenstvo značky ŠKODA potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, ktoré suverénne vedie model FABIA – 4 607 ks.Predajom kraľovala FABIA, ŠKODA valcovala jednotlivé segmenty. Jednoznačné prvenstvo značky ŠKODA potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, ktoré suverénne vedie model FABIA – 4 607 ks. (Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko)

Česká automobilka ŠKODA na Slovensku láme rekordy. Aj napriek prebiehajúcej pandémii koronavírusu a 39-dňovej odstávke výroby v materskom závode v Česku dosiahla značka ŠKODA na Slovensku najvyšší trhový podiel za poslednú dekádu. S výsledkom 22,4 % sa zaradila medzi európske unikáty v auto-moto segmente, čo znamená, že každé piate predané auto nieslo logo okrídleného šípu. Najobľúbenejším modelom Slovákov sa už tradične stala ŠKODA FABIA, nasledovaná modelom OCTAVIA. V prvej päťke najžiadanejších vozidiel sa umiestnil aj tretí model značky ŠKODA, hatchback SCALA.

Hoci sa pandémia koronavírusu podpísala v roku 2020 aj na domácom trhu a automobilky predali dokopy až o štvrtinu menej vozidiel (celkovo 76 305 ks), značka ŠKODA jasne dominovala s počtom 17 064 predaných automobilov. Aj napriek neistotám, problematickým dodávkam a uzavretým predajniam sa českému výrobcovi podarilo dosiahnuť fantastický výsledok – každé piate nové vozidlo na Slovensku nieslo logo okrídleného šípu. Okrem toho ŠKODA AUTO Slovensko priniesla zákazníkom už štvrtú generáciu modelu OCTAVIA a úspešne zahájila jej predaj. O popularie modelu OCTAVIA svedčí aj fakt, že sa počas vlaňajška stala druhým najžiadanejším autom na trhu.

OCTAVIA je druhým najpredávanejším vozidlom. OCTAVIA, ktorá minulý rok prišla na trh vo svojej štvrtej generácii, sa stala druhým najpredávanejším vozidlom v roku 2020 u nás s počtom 3 997 predaných kusov. (zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko) OCTAVIA je druhým najpredávanejším vozidlom. OCTAVIA, ktorá minulý rok prišla na trh vo svojej štvrtej generácii, sa stala druhým najpredávanejším vozidlom v roku 2020 u nás s počtom 3 997 predaných kusov. (zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko)

FABIA opäť na tróne, ŠKODA dominovala aj v ďalších segmentoch

Najpredávanejším vozidlom na Slovensku za rok 2020 bola ŠKODA FABIA. Obľúbený model vo variante hatchback či kombi si spoločne zakúpilo až 4 607 Slovákov. Väčší model OCTAVIA, ktorý prišiel v novej, štvrtej generácii, si zakúpilo 3 997 Slovákov. V prvej päťke najžiadanejších vozidiel sa umiestnil aj hatchback SCALA s počtom 2 104 predaných kusov. Dominovali však aj ostatné modely značky ŠKODA. Malý mestský crossover KAMIQ, ktorý na trh prišiel len koncom roka 2019 ako úplne nový model, si v segmente A0 SUV získal až 17 % podiel. Vysoké skóre popularity si môže pripísať aj SUPERB, ktorý taktiež prešiel omladzovacou kúrou. V strednej triede (B) jeho predaje tvorili až 43 % tohto segmentu.

Obľúbená aj vo firmách

Na Slovensku patrí značke ŠKODA už tradične prvenstvo aj v predaji firemným zákazníkom. Trhový podiel sa jej oproti roku 2019 podarilo navýšiť o1,28 % až na 24,83 %, čo predstavuje takmer každé štvrté predané auto v tomto segmente. Ešte výraznejší úspech zaznamenal retailový segment. Ten narástol nielen v rámci trhového podielu na 17,53 % (nárast o 4,75 % oproti roku 2019), ale aj v absolútnych predajných číslach. Kým v roku 2019 ŠKODA dodala retailovým klientom 4 400 vozidiel, minulý rok to bolo 4 521 kusov. Rastúci trend zaznamenala ŠKODA ešte pred nástupom pandémie. Udržať sa jej ho podarilo najmä vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, silným a účinným akciám a opatreniam, ambicióznemu plánovaniu výroby, ale tiež pružnému prispôsobeniu sa situácii či proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných servisov.

ENYAQ iV znamená úspešný vstup do elektromobility. Najočakávanejším autom tohto roka bude v portfóliu značky plne elektrický model ENYAQ iV s dojazdom až 537 km. Ten je dostupný už aj pre slovenských zákazníkov a prvé vozidlá budú jazdiť po slovenských cestách už v druhom kvartáli tohto roka. (zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko) ENYAQ iV znamená úspešný vstup do elektromobility. Najočakávanejším autom tohto roka bude v portfóliu značky plne elektrický model ENYAQ iV s dojazdom až 537 km. Ten je dostupný už aj pre slovenských zákazníkov a prvé vozidlá budú jazdiť po slovenských cestách už v druhom kvartáli tohto roka. (zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko)

TOP aj v elektromobilite

Rok 2020 bol pre Slovensko v znamení elektromobility. Aj keď v predaji elektrifikovaných modelov sa s krajinami západnej Európy nemôžeme porovnávať, v minulom roku Slovensko zaznamenalo významný nárast záujmu o ekologické vozidlá. Záujem o plne elektrické vozidlá vzrástol o 453 %, čo predstavuje 914 predaných kusov a celkový trhový podiel 1,2 %.

Podiel rastu v segmente plug-in hybridných modelov zaznamenal podobný rast. Celkovo sa vozidiel s P-HEV motorizáciou predalo v minulom roku 861 kusov, čo zodpovedá trhovému podielu 1,1 %. Aj tu sú najpredávanejšími modelmi vozidlá značky ŠKODA. V rámci plne elektrických vozidiel to bolo CITIGO iV s počtom 165 predaných kusov. Najpredávanejším plug-in hybridným autom sa stala ŠKODA SUPERB iV s počtom 175 kusov. Trend poukazuje na to, že práve segment elektrifikovaných áut by mal aj v budúcich rokoch rásť najrýchlejšie. Značka ŠKODA už koncom minulého roka spustila predaj elektrifikovanej verzie modelu OCTAVIA, ktorý je dostupný hneď v troch variantoch – mild hybrid, plug-in hybrid a plug-in hybrid vo verzii RS. V priebehu tohto roka budú slovenským zákazníkom doručené prvé kusy modelu ENYAQ iV. Značka ŠKODA tiež plánuje tento rok predstaviť ďalšie elektrifikované modely. Svojim prístupom a pestrou modelovou paletou iV ŠKODA potvrdzuje, že je na novú éru pripravená.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 860
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 006
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 457
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 217
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 277
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 218
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 050
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 502
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

5. júla si na celonárodných oslavách pripomenieme dedičstvo sv. Cyrila a Metoda.


INZERCIA 13 h

Náklady rástli pre škody v USA, liečba tam patrí k najdrahším.


INZERCIA 23 h

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 23 h

Pracovný notebook nemusí byť nudný.


INZERCIA 23 h
SkryťZatvoriť reklamu