Internetovým obchodom sa darí, ale kamenné predajne zostávajú zatvorené
Podnikatelia sa počas pandémie museli prispôsobiť novým opatreniam, zatvárať svoje prevádzky, spustiť internetový obchod, prípadne prejsť na predaj tovaru cez výdajné okienka. Koronakríza sa nevyhla ani knižnému trhu, a aby zákazníci mohli navštevovať svoje obľúbené kníhkupectvá aj po skončení lockdownu, je potrebné hľadať možnosti, ako im pomôcť.
Preto sa Martinus rozhodol spolu so zákazníkmi darovať príspevok z internetovej objednávky kníhkupectvu, ktoré si zákazník sám vyberie. Pokiaľ sa kníhkupectvo v zozname nenachádza, príspevok poputuje do Zväzu vydavateľov a kníhkupcov Slovenska, ktoré ju rozdelí medzi zapojené kníhkupectvá.
„Síce sa internetovým obchodom, aj tým knižným, stále darí, kamenné kníhkupectvá bojujú o prežitie. Priamym príspevkom z objednávky chceme podporiť lokálne kníhkupectvá, ktoré prispievajú k rôznorodosti knižného sveta,” hovorí Michal Meško, CEO Martinusu.
Ako funguje podpora malých kníhkupcov
Na stránke spolocne.martinus.sk nájde zákazník viac informácií o podpore a zároveň si tu môže vybrať zo zoznamu kníhkupectvo, ktorému chce pomôcť. Pri potvrdení internetovej objednávky sa zobrazí možnosť navýšenia nákupu o 7 %, ku ktorým pridá Martinus ďalších 7 %.
Ešte pred zaplatením objednávky zákazník uvidí výšku príspevku, ktorý bude môcť kedykoľvek zrušiť. Zároveň si v tomto kroku môže vybrať zo zoznamu konkrétne kníhkupectvo, ktorému chce príspevok darovať, alebo zvolí Zväz vydavateľov a kníhkupcov Slovenska.
Spolupráca Martinusu s lokálnymi kníhkupectvami sa začala už v roku 2020 projektom Spriatelené kníhkupectvá. Zákazníci si tak môžu rezervovať knihu, alebo osobne vyzdvihnúť objednávku u svojho obľúbeného predajcu.
O kníhkupectve Martinus
Minulý rok oslávilo kníhkupectvo 30 rokov. Od svojho vzniku z prvého maličkého kníhkupectva v Martine až po otvorenie dvanásteho kamenného kníhkupectva v Prešove sa snaží svojim zákazníkom prinášať tie najkvalitnejšie služby. V súčasnosti ponúka vyše 200 000 dostupných titulov. Elektronické knihy sa v ponuke prvýkrát objavili v roku 2010, audioknihy na stiahnutie v roku 2016.
Martinus je dnes najväčším internetovým kníhkupectvom a sedemnásobným držiteľom ocenenia Absolútny víťaz Mastercard Obchodník roka a už po druhýkrát sa umiestnil na prvom mieste v rebríčku Zákaznícky najobľúbenejšia značka podľa prieskumu KPMG.