SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

VW Golf Variant ponúka priestor a neuveriteľnú spotrebu

Niekedy stačí málo pre dosiahnutie výrazných zmien. Prekvapením je spotreba.

VW Golf Variant s mild-hybridným motorom vás poteší hneď na niekoľkých úrovniach.

Nový Volkswagen Golf Variant sa od staršej generácie odlišuje viac, než by ste čakali. Kým ôsma generácia krátkeho Golfu je de facto postavená na upravenej platforme siedmej generácie a jej rozmery ani objem kufra sa nijako zásadne nezmenili, o kombi verzii s názvom Variant sa to povedať nedá. Tá totiž dostala o 50 mm dlhší rázvor náprav, čo nie je zvykom.

Doteraz mali všetky generácie Golfu Variant iba predĺžený zadný previs. Nový Variant s predĺženým rázvorom ponúka aj podstatne viac priestoru na kolená zadných pasažierov, konkrétne o 48 mm. Celkovo vzrástla jeho dĺžka v porovnaní s klasickou verziou o 349 mm na 4 636 mm a ponúka vyváženejší dizajn. Šikmo skosené zadné okno mu dodáva športovejšiu siluetu, ktorú ešte zvýrazňuje spojler nad zadným oknom. Batožinový priestor má objem až 611 litrov. Sedadlá sa dajú sklopiť do roviny, čo vytvorí priestor s objemom až 1 642 litrov! Príjemný detail je integrovaná oddeľovacia sieť na batožinu, vďaka ktorej môžete auto naložiť až po strechu a nemusíte sa obávať o bezpečnosť posádky.

Golf Variant jazdí podobne dobre ako jeho kratší brat. Vďaka dynamickému riadeniu je agilný a vy nemusíte pri manévrovaní zbytočne rúčkovať na volante. Tlmenie nerovností je príkladné a Golf Variant sa napriek pohodlne naladenému podvozku nezľakne ani svižnej jazdy a ponúkne veľmi vyvážené a predvídateľné jazdné vlastnosti.

Za zmienku stojí jeho benzínová pohonná jednotka 1.5 eTSI, ktorá je dostupná len v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Už samotný motor má potenciál na veľmi dobrú spotrebu paliva – starajú sa o to Millerov cyklus a schopnosť odpájať dva valce pri nízkej záťaži. Je tu však aj 48 V mild-hybridný systém. S ním síce nedokáže auto jazdiť na čisto elektrickú energiu, ale dokáže účinne a inteligentne rekuperovať energiu pri brzdení, uložiť ju do batérie a následne „pomôcť“ spaľovaciemu motoru pri akcelerácii, čím sa šetrí palivo. Príklad z praxe. Cestujete rýchlosťou 90 km/h. Dáte nohu z plynu a Golf automaticky rozpojí spojku a úplne vypne motor, pričom všetky palubné systémy fungujú normálne. Auto plachtí a spomaľuje ho iba odpor vzduchu, ktorý je vďaka vynikajúcej aerodynamike malý. Keď sa blížite do obce alebo k rýchlostnému obmedzeniu, Golf na základe údajov z GPS a máp automaticky naštartuje a začne brzdiť motorom a vyrábať pri tom elektrickú energiu. Miera rekuperácie sa mení podľa potreby a Golf dokáže brzdiť prekvapivo účinne, až kým na hranici obce nedosiahne predpísanú rýchlosť. Vtedy sa motor opäť vypne, ak sa nedotknete brzdového alebo plynového pedála. Takéto brzdenie motorom funguje aj keď dobiehate pomalšie auto. Štartovanie motora je okamžité a nepostrehnuteľné. Keď potrebujete zrýchliť, mild-hybridný štartér generátor, ktorý nahrádza klasický alternátor, začne cez remeň aktívne roztáčať motor a tým mu pomáha vyplniť prirodzenú turbodieru a zlepšuje pružnosť motora v nízkych otáčkach.

Výsledok? Aj bez toho, aby ste sa snažili, je možné s benzínovým motorom s výkonom 110 kW/150 k jazdiť so spotrebou okolo 5,5 l/100 km, čo je údaj, ktorý by sme bežne pripisovali dieselovému motoru. Ako vidieť, benzínové motory ešte nepovedali svoje posledné slovo! Ak vás svet Volkswagen zaujíma, určite sledujte www.volkswagenblog.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov vďaka MIO problémom

Vodiči budú upozornení pred úsekom, počas a na to, koľko metrov a sekúnd im zostáva a či majú spomaliť alebo ísť rýchlejšie.


9 h
MiVue 886 – vůbec první 4K UHD autokamera od Mio

Má tiež 1,7x väčší snímač a ULTRA nočné snímanie. Rýchlejší prenos záberov do telefónu zabezpečuje 5 GHz WiFi


1. júl

Tankujeme približne o 10 – 50 centov lacnejšie ako v západnej Európe.


INZERCIA 1. júl
SkryťZatvoriť reklamu